Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا به اعلام این سازمان غیردولتی، فقیرترین کودکان جهان به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کووید۱۹ با وضعیتی «اضطراری» روبرو شده‌اند. تخمین زده می‌شود که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش آموز در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) برای جلوگیری از شیوع نوع جدید ویروس کرونا به مدرسه نرفتند. این رقم شامل تقریبا ۹۰ درصد کل جمعیت دانش آموزان جهان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان بین‌المللی «صندوق نجات کودکان» در گزارش جدید خود نوشته است: «برای اولین بار در تاریخ بشر کل یک نسل از کودکان جهان با اخلال در روند آموزش خود روبرو شدند.»   این سازمان خیریه هشدار داده است که تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا ممکن است ۹۰ تا ۱۱۷ میلیون کودک را به پایین‌تر از خط فقر سوق دهد؛ امری که می‌تواند این دانش آموزان را مجبور به کار کند یا منجر به ازدواج زودهنگام دختران شود.

«صندوق نجات کودکان» همزمان هشدار داده است که بحران کنونی احتمالا منجر به کسری ۷۷ میلیارد دلاری در بودجه آموزش و پرورش کشور‌های کم درآمد یا با درآمد متوسط تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی خواهد شد.   این سازمان غیردولتی از دولت‌ها و کمک کنندگان مالی خواسته است که سرمایه‌گذاری در بخش آموزش و پرورش را افزایش دهند تا امکان بازگشت کودکان به مدرسه و همچنین آموزش از راه دور فراهم شود.

سازمان بین‌المللی «صندوق نجات کودکان» هشدار داده است که کودکان در ۱۲ کشور جهان بیش از بقیه کشور‌ها در معرض محرومیت از تحصیل هستند. نیجر، مالی، چاد، لیبریا، افغانستان، گینه، موریتانی، یمن، نیجریه، پاکستان، سنگال و ساحل عاج کشور‌هایی هستند که وضعیت آموزش کودکان در آن‌ها متزلزل‌تر از دیگر کشور‌ها است.

بنا به اعلام «صندوق نجات کودکان» حدود ۲۵۸ میلیون کودک پیش از بحران همه‌گیری کووید۱۹ از تحصیل محروم بودند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: صندوق نجات کودکان پارسی خبر محرومیت از تحصیل صندوق نجات کودکان کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال فعال‌سازی مددکاری، راه اندازی مرکز شوق زندگی، تسهیل در امر فرزندخواندگی و همچنین اجرای طرح خانواده میزبان، تعداد کودکان ۳ شیرخوارگاه استان تهران در پایان اسفندماه برای نخستین بار به زیر ۱۰۰ کودک رسید.

بر اساس گزارش سازمان بهزیستی، استان تهران دارای سه شیرخوارگاه حضرت آمنه (س)، حضرت رقیه (س) و شبیر است که تا دو سال پیش میزان کودکان این سه شیرخوارگاه در برخی زمان‌ها، به بیش از ۳۵۰ کودک می‌رسید.

هر چند میزان ورودی شیرخوارگاه‌ها در سالی که گذشت کاهش نیافته اما تحرک مددکاری باعث شده، کودکان به جای نگهداری طولانی مدت در شیرخوارگاه‌ها وارد محیط امن و گرم خانواده شوند.

کد خبر 6062776 علی قدمی

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • دو هزار روانشناس جهان جنایات اسرائیل را محکوم کردند
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید
  • چرا پاسپورت فنلاند 5.5 میلیون نفری قدرتمند است؟/ از کیفیت بالای تحصیل تا قدرت فناوری
  • روسیه: باید برای آتش بس دائمی در غزه تلاش کنیم
  • امسال امتحانات برای دو پایه تحصیلی نهایی می‌شود
  • روسیه: باید برای آتش‌بس دائمی در غزه تلاش کنیم