Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه همزمان با پنجمین سالگرد انعقاد «برجام» در اظهاراتی عنوان کرد: در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵، پس از سیزده سال مذاکرات پیچیده، سخت و به عبارتی بی نظیر، ایران با گروه کشور‌های ۱+۵ در خصوص مباحث هسته‌ای به تفاهمی تاریخی موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک - برجام دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافقی در راستای تقویت و استحکام رژیم عدم اشاعه، با رعایت درک متقابل و منافع طرفین.

وی افزود:، اما از آنجایی که رژیم مستبد و زیاده خواه آمریکا هرگز در حسن انجام تفاهمات و اجرای توافقات قابل اعتماد نبوده و نیست، از همان ابتدا ایالات متحده با قصور در انجام وظایف و تعهدات پذیرفته شده در برجام، در برابر حسن نیت ایران و یک آزمون تاریخی، کارشکنی‌های خود را آغاز کرد و سرانجام در هشتم ماه می ۲۰۱۸، ایالات متحده به رهبری ترامپ، به صورت یکجانبه و برخلاف تمامی موازین شناخته شده بین المللی از برجام خارج شد و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ به عنوان یک عضو شورای امنیت، متحدان خود و سایر اعضا را نیز به خروج از برجام تشویق کرد و سخت‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ بشریت را علیه ملت بزرگ و صاحب تمدن و متعهد به تمامی موازین بین‌المللی اعمال و سایر اعضای جامعه بین‌المللی را به لزوم پیروی از قوانین فرامرزی آن کشور تهدید کرد.

سفیر ایران در پاریس خاطرنشان کرد: دول اروپایی و بخصوص دیگر شرکای برجامی، ایران را تشویق به استمرار حضور در این توافق کرده و با وعده ایجاد یک سازو کار مالی برای تجارت با ایران، از آمریکای گریزان از تعهدات جهانی و بین‌المللی، انتقاد کردند.

وی افزود: امروز پس از پنج سال از تفاهم بزرگ برجام به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در معاهدات و توافقات جهانی مبتنی بر قطعنامه سازمان ملل و حمایت جهانی می‌گذرد و متاسفانه باید اذعان کرد که آمریکای زیاده خواه و افزون طلب را دیگر امیدی به بازگشت به این تفاهم چندجانبه و بین‌المللی نیست.

قاسما اضافه کرد: در این دوران شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی علیه ایران به اجرا درآمد و کشور ما همچنان مقاومت حداکثری خود را در برابر فشار حداکثری با جدیت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: هیچ تفاهم و روابطی برای همیشه نمی‌تواند یک سویه و یکطرفه باقی بماند. ایران با تمام توان سعی دارد کشور متعهد به قوانین بین‌المللی و موازین شناخته شده جهانی باشد. اما گویند صبر و تحمل نیز حد و مرزی دارد.

سفیر ایران در پاریس بیان کرد: ما هرگز آغازگر هیچ اقدام خلاف موازین بین‌المللی نخواهیم بود، اما در صورتی که شرکای برجامی ایران نتوانند به تعهدات خود عمل کنند، ایران به تنهایی نمی‌تواند کشور عضو برجام باقی بماند. آمریکا می‌خواهد برجام را نابود سازد و دیگر کشور‌های طرف برجام را نیز از این معاهده به بهانه‌های واهی و استدلال‌های پوچ و پوسیده خارج کند.

وی در پایان گفت: ما تمامی کشور‌های عضو برجام، سایر کشور‌های جهان و مجامع بین‌المللی را که سازمان ملل ملهم از نگاه و آراء آنهاست، به هوشمندی و هوشیاری در برابر اقدام خطرناک آمریکا فرا می‌خوانیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: برجام سفیر ایران پارسی خبر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به اقدامات ضد محیط زیستی رژیم اسرائیل

سخنگوی وزارت امور خارجه به مناسبت "روز جهانی زمین پاک" از جامعه جهانی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضدانسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل داشته باشند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به مناسبت "روز جهانی زمین پاک" (2 اردیبهشت ماه) در یادداشتی تصریح کرد که دیپلماسی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست و تاکنون تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

متن یادداشت سخنگوی وزارت امور خارجه به شرح زیر است:

ما درخت افکن نه‌ایم آنها گروهی دیگرند
با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!
"شمس‌الدّین محمّد وحشی بافقی"

"روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم.

احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است. مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامدهای مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار، سیل و خشکسالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست. در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی شده و هدفمند بعنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیدا محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضدانسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند.

کنعانی: شایسته بود سران اروپا و گروه 7 قدردان ایران باشندکنعانی: تاریخ انقلاب مشحون از فداکاری غیور ارتش است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • ایران تلاش‌های جدّی در پیشبرد اهداف جهانی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • واکنش کنعانی به اقدامات ضد محیط زیستی رژیم اسرائیل