Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، وزارت‌ خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با یک شبکه سعودی گفت که این کشور قصد دارد موضع خود در قبال نیروهای حافظ صلح سازمان در جنوب لبنان را تغییر دهد.

وزارت خارجه آمریکا، امروز (دوشبنه)، به شبکه «العربیه»، از قصد این کشور برای تغییر موضع در قبال نیروهای حافظ صلح سازمان ملل «یونیفل» در جنوب لبنان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته العربیه، آمریکا در ارتباط با علت این تغییر موضع مدعی شده است که نیروهای یونیفل طی سال‌های حضور خود در لبنان نتوانستند جلوی ارسال اسلحه برای حزب الله را بگیرند و در بازرسی‌ انبارهای اسحله ناموفق بودند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین با ادعای اینکه حزب الله قطعنامه «۱۷۰۱» سازمان ملل را نادیده گرفته است، گفت که ما از این اقدام نگران هستیم.

وزارت‌خارجه آمریکا در ادامه گفت: «حزب الله مانع تحرکات نیروهای یونیفل می‌شود. تهدید ناشی از سلاح‌های حزب الله را حل می‌کنیم. ارتش [لبنان] باید خود را در تمام خاک لبنان تثبیت کند».

این در حالی است که فرمانده کل یونیفل، پیش‌تر، در دیدار با یکی از استاندارهای لبنان صحبت برخی طرف‌ها - بویژه آمریکا- درباره لزوم تغییر مأموریت نیروهای یونیفل در جنوب لبنان را بحثی سیاسی خوانده بود.

نیروهای صلح‌بان سازمان ملل بر اساس قطعنامه ۴۲۵ و همچنین قطعنامه ۴۲۶ شورای امنیت که در مارس ۱۹۷۸ به تصویب رسید به جنوب لبنان اعزام شدند تا ضمن تایید عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از لبنان، صلح را به منطقه بازگردانده و به لبنان کمک کنند تا نفوذ خود را در این منطقه افزایش دهد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جنوب لبنان یونیفل سلاح قطعنامه شورای امنیت آمریکا حزب الله لبنان رژیم صهیونیستی خارجه آمریکا جنوب لبنان حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است/ حمله زمینی به رفح اشتباهی بزرگ است

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد با وجود رای ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل،هیچ تغییری در سیاست واشنگتن در ارتباط با غزه بوجود نیامده است.

به گزارش مشرق، جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن افزود که رای ممتنع واشنگتن در مورد قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری در غزه است، «نشان دهنده تغییر در سیاست ما نیست. از آنجا که متن نهایی، مفادی مانند محکومیت حماس، که ما فکر می کنیم ضروری است، ندارد، ما از این قطعنامه حمایت نکردیم.»

این سخنگوی کاخ سفید گفت: مقامات آمریکایی «از تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام مشاورانش برای گفتگو در کاخ سفید درباره عملیات رفح بسیار ناامید هستند.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پس از رای ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت مبنی بر آتش بس در غزه و آزادی همه اسرا، اعزام هیئت اسرائیلی به واشنگتن برای گفتگو در کاخ سفید را لغو کرد.

کربی گفت که مقامات ارشد آمریکایی برای گفتگوهای جداگانه با یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل که هم‌اکنون در واشنگتن به سر می‌برد، درباره موضوعاتی از جمله گروگان‌ها، کمک‌های بشردوستانه و حفاظت از غیرنظامیان در شهر رفح در غزه دیدار خواهند کرد.

این سخنگوی دولت بایدن افزود: «هیچ چیزی در مورد دیدگاه ما مبنی بر اینکه حمله زمینی گسترده در رفح یک اشتباه بزرگ است، تغییر نکرده است.»

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در عین حال مدعی شد که «نشانه‌ ای از برنامه حمله اسرائیل به رفح در روزهای پیش رو مشاهده نکرده‌ایم».

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، که از سوی ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت ارائه شده بود، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

این قطعنامه خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان است و خواسته است توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها شده و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آمریکا از دست ماکرون عصبانی است
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • تحلیل جالب یک حقوقدان از موضع آمریکا در قبال غزه: دلیل این تناقض چیست؟
  • حزب‌الله: گفت‌وگو با واشنگتن درباره غزه را رد کردیم
  • کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است
  • سیاست آمریکا درباره غزه تغییر نکرده است/ حمله زمینی به رفح اشتباهی بزرگ است
  • روایت گاردین درباره موضع تند کامرون در قبال اسرائیل