Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آذربایجان روز دوشنبه اعلام کرد که با حملات خمپاره‌ای و راکتی یک پایگاه مرزی ارتش ارمنستان را ویران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آذربایجان روز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان حملات خمپار‌ه‌ای و راکتی یک پایگاه ارتش ارمنستان در منطقه «تووز» را ویران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش راشاتودی، بر اساس بیانیه وزارت دفاع آذربایجان، یگان‌های ارتش آذربایجان با حملات دقیق توپخانه و خمپاره‌ای، یک سنگر و تاسیسات نظامی ارمنستان را ویران کردند.

در درگیری مرزی روز گذشته میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان در منطقه مرزی تووز، دست کم 2 نظامی آذربایجانی کشته شده و 5 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

نیروهای مسلح ارمنستان نیز تلفات خود در این درگیری را اعلام نکرده است.

درگیری میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره‌باغ و 7 منطقه اطراف آن را از دست داد.

از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با حضور روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: باکو آذربایجان ارمنستان وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از افزایش تلفات ارتش اوکراین در درگیری های شبانه روز گذشته خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در گزارش روزانه خود آورد که نیروهای ارتش اوکراینی ۴۸۰ نظامی خود را در درگیری در محور دونتسک از دست دادند.

در نتیجه درگیری در این محور، نیروهای روسیه یک تانک ارتش اوکراین را منهدم کردند. در درگیری وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در منطقه آودیوکا، ارتش اوکراین ۳۳۰ نظامی خود را از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در نزدیکی کوپیانسک، نیروهای روسی موفق شدند چهار ضد حمله ارتش اوکراین را دفع کنند.

کد خبر 6081333

دیگر خبرها

  • ارمنستان با بازگرداندن ۴ روستا به جمهوری آذربایجان موافقت کرد
  • واکنش سفیر ایران به توافقات ارمنستان و جمهوری آذربایجان
  • گوترش از ارمنستان و آذربایجان خواست به مشخص‌ کردن مرزها ادامه دهند
  • ارمنستان ۴ روستا را به جمهوری آذربایجان بازگرداند
  • ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد
  • باج جدید پاشینیان به علی‌اف: ۴ روستای منطقه «قزاق» به آذربایجان واگذار شد
  • حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم اسرائیل به رفح
  • حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • گاردین:ایران و اسرائیل را از آستانه جنگ بزرگ دور کنید / حمله به تاسیسات هسته ای ایران تشدید تنش خواهد بود
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد