Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز پرستویی بازیگر مطرح سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود پستی را درباره رعایت موارد بهداشتی منتشر کرد و عواقب ماسک نزدن را در تصویری به مخاطبان نشان داد.

گفتنی است این روزها که شیوع کرونا مجدد به اوج خود رسیده، لازم است افراد بیش از پیش در رعایت کردن اصول بهداشتی دقت کرده و برای نجات جان خود و هم‌نوعان‌شان سختی‌های این مدت را تحمل بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویز پرستویی در اینستاگرامش نوشت:

"انتخاب با شماست
فاصله‌ مرگ و زندگی را ببینید

من ماسک می‌زنم برای سلامتی تو
تو ماسک بزن برای سلامتی ما"

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرویز پرستویی ماسک بهداشتی کرونا ویروس فاصله مرگ و زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیجان یک مسابقه فوتبال را با «پرویزخان» تجربه کنید

خبرگزاری مهر -گروه هنر-سید امیر شایان حقیقی؛ فیلم‌های «تمساح خونی»، «بی‌بدن»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی»، «نوروز» و «ایلیا در جستجوی قهرمان» بسته اکران نوروزی ۱۴۰۳ را شکل می‌دهند که پیش از این در قالب مقدمه و همزمان با آغاز اکران نوروزی در گزارش «فجر منهای یک در نوروز فیلم اولی‌ها / آیا رونق به سینما می‌آید!؟» به بررسی چینش و ترکیب بسته اکران نوروزی و معرفی اجمالی آثار پرداختیم.

در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشنهاد نوروزی «مهر» به مخاطبان سینما» به معرفی فیلم‌های اکران نوروزی می‌پردازیم که پیش از این و همزمان با انتشار تیزر رسمی به معرفی فیلم «آسمان غرب» در گزارش «قصه یک طغیان در «آسمان غرب» ایران/ قهرمانی که به عشق مردمش جنگید» پرداختیم.

در ادامه و در قالب چهارمین گزارش، فیلم «پرویز خان» را به مخاطبان و علاقه‌مندان سینما معرفی خواهیم کرد.

فیلم سینمایی «پرویز خان» از جمله فیلم های فوتبالی سینما ایران محسوب می‌شود که پیش از این نیز آثاری چون «عرق سرد» و «بیرو» از مضمون مرتبط با فوتبال بهره گرفته بودند؛ «پرویزخان» اما روایتی با مضمون فوتبالی از یک ماجرای تاریخی دارد و برشی از زندگی پرویز دهداری مربی تیم ملی ایران با بازی سعید پورصمیمی است.

فیلم اول علی ثقفی محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است و در اولین رونمایی خود در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت؛ همزمانی اکران این فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر و حضور تیم ملی ایران در بازی های جام ملت های آسیا نیز حال و هوای فوتبالی به اکران این فیلم داد و این اثر با نامزدی در ۹ رشته برای دریافت سیمرغ بلورین و کسب ۲ سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول و بهترین تدوین در کنار دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در بسته اکران نوروزی سال ۱۴۰۳ قرار گرفت.

علی ثقفی در اولین تجربه سینمایی خود به پیشنهاد سازمان اوج سراغ یک اثر بیوگرافی راجع به پرویز دهداری رفته و در یک ماجراجویی فوتبالی به موضوع جنجالی استعفای جمعی از بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران پرداخته است که در پی این استعفا نسل جدیدی از فوتبالیست‌ها توسط دهداری کشف شدند و تا سال‌ها فوتبال ایران را نمایندگی کردند. البته روایت این برش از زندگی پرویز دهداری از دخل و تصرف های کارگردان در امان نمانده است و بازی های تیم ملی به دخالت نیروهای نظامی گره زده شده و در موقعیتی بازی های فوتبال به عملیات کربلای ۴ گره خورده است.

«پرویز خان» برای اولین بار به بازنمایی ستاره های فوتبال نظیر احمدرضا عابدزاده، جواد زرینچه، سیروس قایقران و ... پرداخته است. بازسازی سینمایی مصاف ایران و کویت در این اثر منجر به انتقال همه هیجان و استرس حاکم بر این بازی تاریخی به مخاطبان حاضر در سالن سینما می‌شود. در مجموع این اثر می‌تواند مورد توجه علاقه مندان به فوتبال قرار گیرد.

در توضیح این فیلم آمده است: در بازگشت تیم ملی از سئول نامه‌ای توسط ۱۴ بازیکن امضا شده بود که پس از رسیدن به فرودگاه مهرآباد، به بمب خبری تبدیل شد، استعفای ۱۴ بازیکن از حضور در تیم ملی جنجالی‌ترین رخداد فوتبالی دهه ۶۰ بود. دهداری تیم ملی تازه‌ای با جوانان گمنام تشکیل داد که از میان‌شان تعدادی جزو ستاره‌های بزرگ فوتبال شدند؛ از احمدرضا عابدزاده و مجتبی محرمی تا جواد زرینچه و صمد مرفاوی، تیم جوان دهداری پس از کسب مقام سومی در جام ملت‌های آسیا، آماده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۰ می‌شد که حاشیه‌های دیدار دوستانه ایران و ژاپن در استادیوم آزادی، پرونده حضور دهداری در تیم ملی را بست. روزی که تعدادی از تماشاگران با گلوله‌های برفی از معلم اخلاق استقبال کردند. دهداری در اوایل دهه ۷۰ از دنیا رفت و «پرویز خان» برشی از این اتفاقات را روایت می‌کند.

سعید پورصمیمی، مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمدصادق ملک، نیما نادری، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، روزبه رئوفی، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سید ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی و اسکندر کوتی بازیگران این فیلم هستند.

سایر عوامل «پرویز خان» عبارتند از کارگردان علی ثقفی، تهیه کننده عطا پناهی، مدیر تولید رضا زنجانیان، مجری طرح استودیو بادبان، مدیر فیلمبرداری وحید ابراهیمی، مدیر صدابرداری میثم یاردیلو، طراح صحنه محسن خدابخشی، طراح لباس آزاده قوام، طراح چهره‌پردازی امید گلزاده، تدوین حسن حسندوست، طراح جلوه‌های بصری سیدهادی اسلامی، صداگذار حسین قورچیان، آهنگساز بامداد افشار، دستیار اول کارگردان علی غیاثوند، برنامه‌ریز سحر زرندی و عکاس حبیب مجیدی.

کد خبر 6060486

دیگر خبرها

  • هیجان یک مسابقه فوتبال را با «پرویزخان» تجربه کنید
  • پرویز دهداری؛ دیکتاتور بود یا معلم اخلاق؟
  • پر تکرارترین سوالاتی که درباره سلامتی در گوگل جستجو شده چیست؟
  • چطور پرویز دهداری و سعید پورصمیمی ۴۰ سال بعد به هم رسیدند؟
  • پیروی از ولایت همراه با عاقبت به خیری
  • تظاهر به بستن کمربند به قیمت جان پسر جوان تمام شد
  • آیا رنگ ادرار نشان‌دهنده سلامتی است؟
  • افزایش باکتری‌های مفید روده با اجزای زیست فعال کینوآ
  • هوای شهر کرمانشاه در وضعیت هشدار فرار گرفت
  • ادعای جدید ایلان ماسک ؛ بازگشت بینایی به افراد نابینا