Web Analytics Made Easy - Statcounter

 قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام با اشاره به اینکه کرونا خسارت زیادی در حوزه های مختلف به استان وارد کرده است، افزود: دولت برای رفع مسائل و مشکلات هشت هزار و ۸۶ واحد خسارت دیده از کرونا در استان بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد بسته به نوع کسب و کار برای هر نفر بین ۶ تا ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته است اما تاکنون ۲ هزار و ۵۹۷ واحد ثبت نام کرده اند و تنها ۱ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این سئوال که چرا دستگاه های اجرایی استان نتوانسته اند این کمک ها را به موقع جذب کنند، تاکید کرد: ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات ۱۲ درصد آن هم بدون ضامن برای آسیب دیدگان از کرونا تخصیص داده شده است، باید از این فرصت استفاده کرد و یکشنبه آینده در این خصوص جمع بندی خواهیم داشت و قصور در عدم جذب تسهیلات به هیچ عنوان از هیچ مدیری پذیرفتنی نیست.

وی افزود: مدیران مربوطه فقط یک هفته فرصت دارند این تسهیلات را جذب کنند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه تا هفته آینده باید به یک عدد قابل قبول در زمینه جذب تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا برسیم، افزود: اگرچه در پرداخت ها به نسبت کشور در رتبه اول هستیم اما خواستار رفع موانع برای جذب تمام این تسهیلات و حتی مازاد بر آن هستیم چرا که کرونا خسارات فراوان و بیش از آن چیزی که برآورد شده بر استان وارد کرده است.

وی در خصوص آسیب دیدگان از کرونا که فاقد کد بیمه ای هستند، گفت: حجم عظیمی از واحدهای فاقد کد بیمه در استان وجود دارد که در شرایط کنونی آسیب دیده اند و مشمول این طرح نمی شوند که با رایزنی های انجام شده قرار است تسهیلات به این قشر نیز اعطا شود.

وی افزود: لازم است دستگاه متولی لیست افراد آسیب دیده تحت تصدی خود را احصا و از طریق سامانه ای که در اختیار آنان است به وزارت مربوطه ارجاع دهند تا در نهایت در وزارت تعاون برای اعطای تسهیلات برنامه ریزی شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه وارد فاز تسهیلات توسعه روستایی می شویم، از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست: در جذب مطلوب این تسهیلات به موقع اقدام کنند.

وی ادامه داد: امسال عدد مناسبی برای تسهیلات روستایی استان اختصاص یافته است و در سفر معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری نیز به خاطر جذب مطلوب تسهیلات روستایی در مرحله اول ۱۶۵ میلیارد تومان دیگر مازاد بر سهم استان تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافته است.

وی از مدیران استان خواست: با رفع بروکراسی اداری و موانع پیش رو، با تعریف پروژه های توجیه دار و با ایجاد پروژه های بی نام راه را برای اشتغال جوانان در استفاده از تسهیلات اشتغالزایی هموار کنند.

استاندار ایلام با اشاره به کسالت معاون امور اقتصادی و مرخصی استعلاجی وی، گفت: وی هنوز معاون اقتصادی استاندار است و کسی جایگزین نشده است اما به جهت اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است برای این مهم نباید بگذاریم حتی یک روز امور اقتصادی استان بر زمین بماند.

وی افزود: در این راستا تا زمان بهبودی و برگشت بکار معاون اقتصادی رییس دفتر حوزه استاندار با حفظ سمت امور اقتصادی استان را پیگیری می کند. 

برچسب‌ها قاسم سلیمانی دشتکی تسهیلات بانکی ویروس کرونا استان ایلام پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاسم سلیمانی دشتکی تسهیلات بانکی ویروس کرونا استان ایلام قاسم سلیمانی دشتکی تسهیلات بانکی ویروس کرونا استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتارگاه دام ایلام حداکثر ظرف یک‌ ماه فعال شود

استاندار ایلام با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و بازگشت دوباره کشتارگاه دام به بیت‌المال گفت: ضرورت دارد پس از طی فرآیندهای قانونی، حداکثر ظرف یک‌ ماه این کشتارگاه دوباره فعال شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز- دوشنبه بیست و هفتم فروردین‌- در نشست تنظیم بازار استان با تاکید بر بازدیدهای دوره‌ای و مستمر از سیلوهای ذخیره گندم، اظهار کرد: موضوع بهداشت داخلی و محیطی در سیلوهای ذخیره گندم، بسیار مهم است؛ بنابراین باید توسط مدیرکل اقتصادی استانداری ایلام و مدیرکل غله به منظور تشدید نظارت بر سیلوها بازدیدها مستمر باشد و نتیجه آن به صورت یک گزارش به معاونت امور اقتصادی استانداری ارائه شود.

وی افزود: نباید اختلافی میان فروش و تحویل گندم از سوی سیلوداران باشد و اگر تخلفی مشاهده شود ضمن پلمب سیلوها به مراجع قضائی نیز معرفی می‌شوند، زیرا منافع مردم خط قرمز ما است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: یکی از دستگاه‌های نظارتی تأثیرگذار در موضوع مواد غذایی مصرفی مردم و نظارت بر کمیت و قیمت این اقلام، تعزیرات حکومتی است که نقش مهمی در عرضه کالاهای مصرفی با قیمت مصوب و جلوگیری از احتکار دارد.

بهرام‌نیا تاکید کرد: تمام مدیران در هر جلسه ضمن اشاره به جایگاه دستگاه تحت تصدی خود، جایگاه سال گذشته و حال حاضر خود را در مقیاس ملی متناسب با شاخص‌های تعیین شده اعلام کنند تا مستندات جایگاه به رسانه‌ها ارائه شود.

وی با اشاره به خلع ید مالک کشتارگاه دام ایلام، تصریح کرد: برخی سال ۱۳۹۶ بدون در نظر گرفتن مصالح نظام، کشتارگاهی را که آن زمان ارزش میلیاردی داشت با ۱۲ میلیارد تومان و اقساط سالیانه ۵۰۰ میلیون تومان به شخصی واگذار کردند که اصلاً اهلیت این کار را نداشته است و از شخصی که قرار بوده مابقی هزینه کشتارگاه را به‌صورت قسطی پرداخت کند از آن زمان تاکنون هیچ مبلغی وصول نشده بود.

استاندار ایلام ادامه داد: در این دولت با نگرش فساد ستیزی کشتارگاه از دست این شخص خارج و این مجموعه دوباره به دامن بیت‌المال بازگشت.

بهرام‌نیا با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» و بازگشت دوباره کشتارگاه دام به بیت‌المال، گفت: ضرورت دارد پس از طی فرآیندهای قانونی، حداکثر ظرف یک‌ماه این کشتارگاه دوباره فعال شود.

احداث میدان میوه و تره‌بار یکی از مطالبات بحق مردم ایلام است

وی گفت: احداث میدان میوه و تره‌بار به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهر ایلام است که پس از سال‌ها با پیگیری‌های مستمر در مرکز در زمان مرحوم قاسمی (وزیر راه و شهرسازی وقت) ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری شهرداری ایلام برای خرید زمین میدان میوه و تره‌بار در شهر ایلام به راه و شهرسازی استان تقسیط شد.

استاندار ایلام افزود: با همکاری و اهتمام اداره کل راه و شهرسازی استان، سرانجام زمین به شهرداری واگذار شده است و اکنون یک سرمایه‌گذار پای‌کار، آماده است که ضرورت دارد فرماندار با شهردار جلسه‌ای برگزار کند و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

بهرامی‌نیا با تاکید بر تشدید نظارت بر بازار و نظارت بر کمیت، کیفیت و بهداشت پخت نان، ادامه داد: نظارت‌ها در بازار در سطح کل شهرستان‌های استان تشدید شود.

کد خبر 744810

دیگر خبرها

  • سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده
  • انتقاد استاندار ایلام از وضعیت ساخت بازارچه میوه و تره بار
  • واگذاری ۲۷۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد ایلام
  • کشتارگاه دام ایلام حداکثر طی یک‌ ماه فعال شود
  • تغییر ساعت ارتباط مستقیم مردم استان با استاندار ایلام 
  • کشتارگاه دام ایلام حداکثر ظرف یک‌ ماه فعال شود
  • واگذاری بیش از ۸۰۰ واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان یزد
  • سیستم حمل و نقل در قزوین مناسب نیست
  • واگذاری ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی در خراسان رضوی
  • مرمت و بازسازی کانال‌های کشاورزی شهرستان کیار