Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@13:22:37 GMT

توصیه های ضد کرونایی سازمان جهانی بهداشت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۹۳۱۲

ساعت 24 - مدیر کل سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت شیوع کرونا در دنیا گفته فعلاً چشم‌اندازی برای بازگشت زندگی به حالت نرمال وجود ندارد.

«تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت بازگشت زندگی به حالتِ نرمالِ قبل از شیوع کرونا، در آینده نزدیک میسر نخواهد بود.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «در آینده نزدیک، بازگشت به زندگی نرمال گذشته میسر نخواهد بود، اما نقشه‌راهی برای رسیدن به وضعیتی وجود دارد که بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و به زندگی‌مان ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی گفت چنانچه مردم کشورها پروتکل‌های بعداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، شسشتیو دست، پوشیدن ماسک و ماندن در خانه در زمان بیماری را رعایت نکنند وضعیت شیوع بیماری بدتر و بدتر خواهد شد.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در ادامه درباره خروج آمریکا از این سازمان اظهارنظر کرد و گفت هنوز نامه مبنی بر خروج رسمی آمریکا را دریافت نکرده است.

تدروس آدهانوم در ادامه هشدار داد که بسیاری از کشورها در حال طی کردن مسیر «اشتباه» در مبارزه با کرونا هستند. او گفت: «اجازه بدهید به صراحت بگویم،بسیاری از کشورها در حال حرکت در مسیر اشتباه هستند. این ویورس مهم‌ترین دشمن مردم است اما رفتار بسیاری از دولت‌ها و بسیاری از مردم این را نشان نمی‌دهد.»

وی تأکید کرد: «اینکه کشوری در منحنی شیوع کرونا چه وضعیتی دارد مهم نیست، هیچ وقت برای انجام اقدامات قاطع دیر نیست.»

تدروس ابراز امیدواری کرد کشورها بتوانند به واکسن موثر در مبارزه با کرونا دست پیدا کنند اما گفت: «لازم است ما روی استفاده از ابزارهای در دسترسمان برای جلوگیری از انتقال ویروس متمرکز شویم.»

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه رسماً اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند در اماکن سربسته و پرازدحام در هوا معلق و از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را نادر و کم‌اهمیت دانسته بود، اما به تازگی چند تحقیق علمی نشان داده‌اند انتقال ویروس از این طریق هم میسر است.

سازمان جهانی بهداشت در توضیحات جدیدش درباره نحوه شیوع ویروس نوشته انتقال ویروس از طریق ذرات هواپخش ممکن است دلیل شیوع کووید-۱۹ در برخی اماکن سربسته از قبیل رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، عبادتگاه‌ها یا محل کار بوده باشد، زیرا در این اماکن افراد ممکن است داد بزنند، صحبت کنند یا آواز بخوانند.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت مدیر کل سازمان جهانی بهداشت انتقال ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور

سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، سازمان جهانی بهداشت به منظور تقویت خدمات پزشکی اورژانس، ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور خارجی خودکار به همراه ۱۲۵۰ پد دفیبریلاتور را با کمک مالی اتحادیه اروپا تهیه و به سازمان ملی اورژانس ایران ایران اهدا کرد.

این تجهیزات به طور قابل توجهی ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد، اقلام اهدایی قرار است در استان‌های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه دفیبریلاتور می‌تواند نجات بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد، این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور مؤثر پایش و با ارسال شوک‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌کند؛ طراحی این دستگاه‌ها به گونه‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌های پاسخ به فوریت‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سیدجعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ها اظهار کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌های مؤثر و به موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی افزود: اهدای این تجهیزات که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌های انسانی اتحادیه اروپا تأمین مالی شده است، تأکیدی بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌های آسیب پذیر است.

گفتنی است، این پروژه در راستای مأموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌های انسانی مواجه هستند، انجام شده است، هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌های هدف کمک کند.

کد خبر 746985

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم