Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم بواسطه تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، بر ضرورت همکاری، همدلی و تلاش سه قوه در راستای حل مسائل و مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع زندگی مردم تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه با اشاره به اینکه این شورا پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و تحمیل جنگ اقتصادی تشکیل شد، گفت: در جلسه‌ای رهبر معظم انقلاب با تاکید بر ضرورت آمادگی و هماهنگی همه ارکان کشور در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن فرمودند که فرمانده این جنگ باید رئیس جمهور باشد و سایر قوا نیز می بایست در کنار دولت به میدان بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحانی با بیان اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به منظور اتخاذ تصمیمات خاص و مناسب در شرایط ویژه اقتصادی تشکیل شد، گفت: بر این اساس مقرر شد تصمیماتی که نیاز به هماهنگی میان قوا دارد با تایید رهبر معظم انقلاب، برای همه لازم‌الاجرا باشد.
رئیس جمهور با اشاره به تصمیمات مهمی که طی دو سال گذشته در این جلسه اتخاذ شده است، گفت: تاکنون با همه مشکلات موجود با هماهنگی و همدلی توانسته‌ایم از شرایط مشکل پیش آمده در گذشته عبور کنیم و در فرصت یکساله پیش رو نیز سه قوه می‌توانند در کنار یکدیگر تصمیمات موثری را برای شکوفایی اقتصاد کشور اتخاذ کنند.
روحانی با بیان اینکه امروز به واسطه تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، کشور در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی قرار دارد، تاکید کرد: علیرغم همه مشکلاتی که در بخش‌های مختلف اعم از واردات، صادرات، فروش نفت و تامین ارز با آنها مواجه هستیم، اما دولت مصمم است که در راستای رفع مشکلات و بهبود شرایط سخت زندگی مردم با همه توان تا آخرین لحظه تلاش کند.
رئیس جمهور با ابراز تشکر از بیانات راهگشای مقام معظم رهبری که نقشه راه سه قوه را در مسیر همکاری و هم‌افزایی ترسیم کردند، اظهار امیدواری کرد مسوولان قوای سه گانه با همدلی و هماهنگی و اتخاذ تصمیمات مناسب بتوانند شرایط کشور را به بهترین وجه پیش برده و موجب کاهش مشکلات مردم و بهبود معیشت آنها شوند.
پس از سخنان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت همکاری همه ارکان کشور برای حل معضلات اقتصادی گفت: مردم از همه مسوولان انتظار دارند تا برای حل معضلات معیشتی و اقتصاد کشور اقدامات موثری انجام داده و همه مسوولان در هر سه قوه باید در کنار یکدیگر با یک برنامه منسجم در مسیر رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه حل مشکلات اقتصادی کشور را دغدغه اصلی قوه مقننه و نمایندگان مجلس برشمرد و با تاکید بر  آمادگی مجلس شورای اسلامی با دولت در جهت حل مشکلات افزود: با هماهنگی، همراهی و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها از سوی همه قوا و مسوولان در سطوح مختلف کارشناسی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، اقدامات موثری برای حل این مشکلات اقتصادی انجام داد.
در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و روند تامین ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور ارائه کرد.
روسای سه قوه ضمن حمایت از برنامه‌های بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز، بر لزوم تشویق و حمایت همه‌جانبه از رشد صادرات غیرنفتی و بازگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روحانی رئیس جمهور سه قوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع استانی ارزش افزوده مصداق بارز بی عدالتی در کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر شنبه در دیدار با منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: اراده جمعی نمایندگان برای حل مشکلات تمام نقاط استان ضروری است.

وی با ارائه رهنمودهایی به نمایندگان جدید مردم خاطرنشان کرد: اولویت اول نمایندگان محترم باید ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی شده برای حل مشکلات اصلی کشور باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مصرا از منتخبین مردم در مجلس دوازدهم می‌خواهم تمرکز دقیقی برای ارائه راه حل در راستای حل بن بست های احتمالی آینده در سطح کلان کشور داشته باشند و در انتخاب وزراء دقت کامل به خرج بدهند.

عاملی با تاکید بر اینکه نمایندگان از هرگونه دخالت در استخدام های سفارشی و همچنین دخالت در موضوع عزل و نصب ها اجتناب کنند، گفت: رعایت شایسته سالاری باید سرلوحه اقدامات این نمایندگان در مجلس باشد.

وی تصریح کرد: نمایندگان باید از هرگونه اقدامی که سبب تفرقه و انشقاق بین مناطق استان می شود خودداری کرده و از هرگونه سخنان شاذ پرهیز کرده و منافع ملی را در طرح مشکلات رعایت کنند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه توصیه اکید می کنم که نمایندگان حتماً مشاورین زبده اقتصادی داشته باشند، اضافه کرد: ضروری است برای ارائه راهکارهای علمی و عملی برای حل مشکلات کشور نمایندگان اردبیل در مجلس از مشاوران زبده اقتصادی استفاده شود.

عاملی با اشاره به ضرورت توجه نمایندگان بر مسائل فرهنگی بر همت جمعی برای پیگیری مقدمات ساخت فیلم «شاه اسماعیل صفوی» تاکید کرد.

وی گفت: برای اینکه ارزش افزوده در کشور به صورت ملی تقسیم شود و نه استانی، اهتمام کامل داشته باشید چرا که توزیع ارزش افزوده به صورت استانی مصداق بارز بی عدالتی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان با اعلام اینکه برای مراجعه به مسئولان رده اول کشور به همراه نمایندگان به منظور حل مشکلات مناطق مختلف استان اردبیل آمادگی کامل داریم، اظهار کرد: بنده تمام توان و ظرفیت خود را به همراه شما برای حل مشکلات مناطق مختلف استان به کار خواهم گرفت.

کد خبر 6076764

دیگر خبرها

  • هماهنگی میدان و دیپلماسی جلوه‌ افتخارآمیز عملیات سپاه بود
  • ضرورت تلاش مضاعف برای جلوگیری از اخلال‌آفرینی دشمن زخم خورده
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» از جلوه‌های عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان بود
  • دستور رئیس‌جمهور برای اتخاذ تدابیر لازم برای جنگ روانی دشمن
  • «هماهنگی میدان و دیپلماسی» و «دقت بالا در اجرا» از جلوه‌های افتخارآمیز عملیات نیروهای مسلح بود
  • تاکید رئیس جمهور جدید سنگال بر قطع وابستگی با کشور فرانسه
  • «جهش تولید» باطل السحر مشکلات اقتصادی است
  • اعلام نگرانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سیاست‌های پولی و ارزی دولت/برخی مشکلات اقتصادی به آمریکا ربطی ندارد
  • توزیع استانی ارزش افزوده مصداق بارز بی عدالتی در کشور است
  • نمایندگان مجلس از دخالت در عزل و نصب‌ها اجتناب کنند