Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:57:25 GMT

کشاورزی استان سمنان ظرفیت‌های علمی و زیرساختی دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۹۴۶۰

کشاورزی استان سمنان ظرفیت‌های علمی و زیرساختی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه منصوری شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه ظرفیت‌های علمی و زیرساختی برای رونق بخش کشاورزی استان در این مرکز وجود دارد که باید از آن برای توسعه و آبادانی در منطقه نهایت بهره را برد، ابراز کرد: در کنار توجه به آموزش‌ها در بخش کشاورزی، میزان عملیاتی شدن آموزش‌های ارائه شده به صورت مستمر رصد شود و برنامه‌های مطالعاتی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی به ایجاد اشتغال پایدار و توسعه استان منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان با تاکید بر این نکته که دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت این مرکز در بخش‌های مختلف استفاده کنند، گفت: مسئولان ارشد استان از تدوین طرح‌های پژوهشی با هدف افزایش بهره‌وری در تولید محصولات، ایجاد اشتغال و رفع چالش‌کم آبی در بخش کشاورزی استقبال می‌کنند.

شرایط آب و هوایی اصل جدانشدنی کشاورزی

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه در یکسال گذشته هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان در قالب طرح‌های برون‌سپاری و درسی در دوره‌های آموزشی مرکز تحقیقات کشاورزی شرکت کردند، گفت: این مرکز دارای ظرفیت‌های مهم علمی و تخصصی است که دانشجویان و مهارت آموزان در بخش‌های مختلف کشاورزی می‌توانند از آن بهره ببرند.

قدرتی با بیان اینکه تولید علم با تکیه بر شرایط موجود آب و هوایی، اصل انکار ناپذیر برای توسعه بخش کشاورزی در استان سمنان است، تاکید کرد: بهره‌وری و اصلاح الگوی مصرف آب از راهبردهای مهم برای تولید در بخش کشاورزی است که این مرکز نسبت به اجرای این طرح‌ها دغدغه دارد.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه و کتاب‌های تخصصی مرکز تحقیقات استان سمنان برای کشت علمی محصولات کشاورزی ممتاز و دارای شاخص‌های استاندارد کشوری است، افزود: این مرکز با برخورداری از ظرفیت‌های متنوع، طرح‌های خوبی برای کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی و فرآوری کالاهای خام دارد که مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها می‌توانند از این منبع غنی به نحو شایسته استفاده کنند.

کد خبر 4973389

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه منصوری کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان استانداری سمنان ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد حجاب و عفاف ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان مرکز تحقیقات بخش کشاورزی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­اسماعیل عجم افزود: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند. وی گفت: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تامین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهمنامه‌ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود. این مقام مسوول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند. مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند. ضمنا در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متاهل عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاهها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • فعالیت 490 مرکز نوآوری در کشور/ ضرورت رفع مسائل اساسی با ظرفیت‌های قانون جهش تولید
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • تولید انواع بذر در مراکز تحقیقات کشاورزی فارس
  • ارائه تازه‌ترین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه تولید گندم