Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@08:50:37 GMT

رسانه‌‌ها مبانی جهش تولید را برجسته کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۹۵۱۹

رسانه‌‌ها مبانی جهش تولید را برجسته کنند

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رصوی گفت: با توجه به نام‌گذاری «سال جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسانه‌ها باید مبانی جهش تولید را تشریح، برجسته و نمایان کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه خراسان رضوی، عباس محمدیان در دیدار با مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، خوشاب و داورزن اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری «سال جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسانه‌ها باید مبانی جهش تولید را تشریح، برجسته و نمایان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رصوی ادامه داد: یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها مطالبه‌گری است، بنابراین، رسانه‌ها با گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت به تولیدکنندگان و چرخه اقتصادی کشور کمک کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط جنگ رسانه‌ای سخت دشمنان یکی از وظایف دیگر رسانه‌ها دمیدن روح امید و ایجاد نشاط در فضای جامعه است.

محمدیان یادآور شد: مردم از مجلس و دولت انتظار جدال ندارند از این رو برطرف کردن مشکلات معیشتی، اقتصاد و بیکاری جوانان در اولویت امور این قوا قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 70031

منبع: فارس

کلیدواژه: رسانه ها انقلاب اسلامی سازمان بسیج محمدیان جهش تولید جهش تولید رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز امروز راه‌های تازه‌ای را برای اثرگذاری پیدا کرده است

عباس حسین‌نژاد، دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه (طنز پهلو) با اشاره به اینکه دنیا در حال عبور از طنز کلاسیک است و در حال تجربه فضایی پیچیده و قدری سخت هستیم، گفت: زبان و نوع نگاه به طنز تغییر یافته و تولیدکنندگان طنز هر روز راهی تازه برای ارایه طنز خود می‌یابند.

وی درباره سطحی‌نگری طنز امروز افزود: تب شهروند رسانه در جهان امروز فزونی گرفته و هر فرد با داشتن یک صفحه اجتماعی می‌تواند طنز خود را عرضه دارد که باعث می‌شود به دلیل انبوهی تولید قدری توان تفکیک طنز خوب از بد وجود نداشته باشد؛ طنز خوب می‌خنداند و مصلح اجتماعی است در عین حال که طنز خوب هم تولید می‌شود بسیاری از طنازی‌ها در شبکه اجتماعی ما را به این سمت نمی‌برد و بنایش بر اصلاح نیست. آموزش طنز بسیار ضعیف است و افراد بدون استاد در دام مخاطب افتاده‌اند و تصور دارند اگر فلان مطلب را بیان کنند لایک یا بازدید بیشتری دریافت می‌کنند و از این رو از طنز اصلاح‌گر کمی دور افتاده‌ایم.

حسین‌نژاد با اشاره به لزوم توجه بیشتر به افراد و فعالان طنز جوان در حوزه رسانه‌های مجازی اگفت: کار عالی مثل الماسی است که در میان همه تاریکی‌ها خواهد درخشید و تاثیرگذار نیز خواهد بود و جهان امروز نیازمند انجام کارهای عالی در حوزه طنز و کمدی است. طنز و اقتصاد این روزها پیوندشان عمیق‌تر شده؛ بسیاری افراد در شبکه‌های اجتماعی شروع به تولید آثار طنز و کمدی کردند و رفته رفته به ورطه‌ای گرفتار آمدند که هر محتوایی را برای بالابردن سطح دنبال‌کننده و دریافت مبالغ بیشتر تولید کردند. در این میان افرادی که به اصول تولید طنز و کمدی پایبند هستند، حضور دارند اما ما نیاز بیشتری به این فعالان طنز داریم. تلاش‌های گسترده‌ای برای آموزش بنیادین تولید محتوای طنز مناسب به افراد داوطلب در سراسر کشور انجام شده است. در مرحله اول، با آغاز طرح ملی «قلمه» رویدادهای آموزشی طنز برگزار شده و استادان با تجربه نیز به این فعالیت همراهی کرده‌اند. در استان‌های یزد، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز آموزش طنز آغاز شده و در سال ۱۴۰۳، این آموزش‌ها در شش استان دیگر نیز ادامه خواهد یافت. غایت کار یک طنزپرداز و کمدین در جامعه، اصلاح است که این کار با نگاه دقیق به مسائل، نقد منصفانه، امیدآفرینی و نیفتادن به ورطه توهین و هجو اتفاق خواهد افتاد.

هشتمین جشنواره طنز و رسانه (طنزپهلو) یادمان کیومرث صابری فومنی (گل‌آقا) اسفند سال گذشته منتشر شد. این جشنواره با همکاری معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود. موضوعات جشنواره شامل انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، مصائب اینترنت، گرانی خانه و کرایه خانه، آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک‌نیوزها)، جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایرانگردی جهانیان، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری و آزاد است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • عملیات وعده صادق بر اساس اصول تناسب و ضرورت بود
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه استکبار را به هم ریخت
  • مبانی قرآنی دفاع مشروع و تنبیه متجاوز
  • مأموریت بسیج ادارات و کارمندان کمک به تحقق دولت اسلامی است
  • طنز امروز راه‌های تازه‌ای را برای اثرگذاری پیدا کرده است
  • درهای سازمان بسیج هنرمندان به روی همه باز است