Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، منابع کارگری در کارخانه قند یاسوج گفتند: خوشبختانه رای قطعی ابطال پرونده واگذاری غیرقانونی شرکت قند یاسوج از سوی دادسرای عمومی شهرستان بویراحمد در حمایت از کارگران و سایر سهامداران کارخانه از بدو واگذاری تاکنون صادر شد و به این ترتیب زمینه شادی و خوشحالی کارگران بعد از سالها بلاتکلیفی فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران قند یاسوج اظهار داشتند: اجتماع امروزمان با سایر اجتماعات صنفی‌ که در گذشته شکل گرفته، متفاوت است. ما امروز آمده‌ایم تا رضایت خود از عملکرد قوه قضائیه اعلام کنیم.

یکی از کارگران حاضر در تجمع گفت: در سال‌های گذشته تجمعات زیادی در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی کارخانه و کارگران در مقابل نهادهای مختلف دولتی برگزار شد. ‌‌‌دلیل اعتراض چند ساله کارگران این کارخانه واگذاری غیراصولی کارخانه قند یاسوج بود که سال ۹۵ بدون اطلاع کارگران که سهامدار ۲۳ درصد از کارخانه هستند، انجام شده بود.

به گفته وی، چند سالی بود که پرونده شکایت کارگران این کارخانه در مراجع قضایی جریان داشت اما اخیرا رای قطعی ابطال پرونده و غیرقانونی بودن واگذاری قند یاسوج بعد از سال‌ها پیگیری با حمایت شخص رئیس دستگاه قضا صادر شده است.

کارگران قند یاسوج با بیان این مطلب که دست مسئولانی که با فساد مقابله می‌کنند را می‌بوسیم و به مسئولانی که با مفسدین اقتصادی همکاری می‌کنند، هشدار می‌دهیم، اظهار داشتند: کارگران همواره خواستار اجرای درست قوانین بوده‌ و هستند.

 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی (فیلم)
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • تجمع خودجوش بانوان بافقی در حمایت از طرح نور فراجا
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • تجمع مردمی حامیان مقابله با بی‌حجابی و بدپوششی
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند