Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که بسیاری از کشورها در مسیر «اشتباه» در مبارزه با کرونا هستند و با اینکه این ویروس مهم‌ترین دشمن مردم است اما رفتار بسیاری از دولت‌ها و بسیاری از مردم این را نشان نمی‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت شیوع کرونا در دنیا گفته فعلاً چشم‌اندازی برای بازگشت زندگی به حالت نرمال وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «تدروس آدهانوم»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه گفت بازگشت زندگی به حالتِ نرمالِ قبل از شیوع کرونا، در آینده نزدیک میسر نخواهد بود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: «در آینده نزدیک، بازگشت به زندگی نرمال گذشته میسر نخواهد بود، اما نقشه‌راهی برای رسیدن به وضعیتی وجود دارد که بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم و به زندگی‌مان ادامه دهیم.»

وی گفت چنانچه مردم کشورها پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی دست، پوشیدن ماسک و ماندن در خانه در زمان بیماری را رعایت نکنند وضعیت شیوع بیماری بدتر و بدتر خواهد شد.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه درباره خروج آمریکا از این سازمان اظهارنظر کرد و گفت هنوز نامه مبنی بر خروج رسمی آمریکا را دریافت نکرده است.

تدروس آدهانوم در ادامه هشدار داد که بسیاری از کشورها در حال طی کردن مسیر «اشتباه» در مبارزه با کرونا هستند. او گفت: «اجازه بدهید به‌صراحت بگویم،بسیاری از کشورها در حال حرکت در مسیر اشتباه هستند. این ویروس مهم‌ترین دشمن مردم است اما رفتار بسیاری از دولت‌ها و بسیاری از مردم این را نشان نمی‌دهد.»

وی تأکید کرد: «اینکه کشوری در منحنی شیوع کرونا چه وضعیتی دارد مهم نیست، هیچ‌وقت برای انجام اقدامات قاطع دیر نیست.»

تدروس ابراز امیدواری کرد کشورها بتوانند به واکسن مؤثر در مبارزه با کرونا دست پیدا کنند اما گفت: «لازم است ما روی استفاده از ابزارهای در دسترسمان برای جلوگیری از انتقال ویروس متمرکز شویم.»

سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه رسماً اعلام کرد ویروس کرونا می‌تواند در اماکن سربسته و پرازدحام در هوا معلق و از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

سازمان جهانی بهداشت پیش‌ازاین احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق هوا را نادر و کم‌اهمیت دانسته بود، اما به تازگی چند تحقیق علمی نشان داده‌اند انتقال ویروس از این طریق هم میسر است.

سازمان جهانی بهداشت در توضیحات جدیدش درباره نحوه شیوع ویروس نوشته انتقال ویروس از طریق ذرات هواپخش ممکن است دلیل شیوع کووید-۱۹ در برخی اماکن سربسته از قبیل رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، عبادتگاه‌ها یا محل کار بوده باشد، زیرا در این اماکن افراد ممکن است داد بزنند، صحبت کنند یا آواز بخوانند.


انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت مبارزه با کرونا تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت بسیاری از کشورها مبارزه با کرونا انتقال ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مرجع بهداشت منطقه است

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی در اجلاس معاونان بهداشت دانشکده‌ها ودانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در بیمارستان قلب تهران، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه‌های کلان حوزه بهداشت اعم از جوانی جمعیت و سلامت خانواده در کشور جا افتاده و با اجرای موفق پویش ملی سلامت و مشارکت گسترده مردمی در این پویش، برنامه غربالگری بیماری‌های پرفشاری خون و دیابت نیز اجرا شد و از این پس باید کنترل این بیماری‌ها در جمعیت هدف، مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور حنان بلخی رییس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) در ایران و بازدید وی از مراکز بهداشتی در سفر به استان اصفهان، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای بهداشت منطقه یک کشور مرجع است و سازمان بهداشت جهانی از ایران توقع دارد برای انتقال بیشتر تجارب و تکنولوژی خود به کشور‌های منطقه، برنامه داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: در بازدید حنان بلخی از مراکز بهداشتی در استان اصفهان، آمار‌های این استان با بیش از پنج میلیون جمعیت تحت پوشش، مورد توجه وی قرار گرفت، زیرا از حد و نُرم منطقه امرو بالاتر بود.

 فرشیدی یادآور شد: ۱۶ مرکز تحقیقاتی حوزه بهداشت مراکز همکار سازمان بهداشت جهانی هستند که با توجه به حضور رییس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در ایران، زمینه همکاری این مراکز و سایر مراکز تحقیقاتی با امرو بیشتر فراهم شده است و مراکز شبکه بهداشت باید به تقویت مراکز تحقیق و توسعه خود بپردازند، زیرا بهترین فیلد برای پژوهش در حوزه سلامت، حوزه بهداشت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش عملیات موفقیت آمیز نیرو‌های مسلح پرافتخار کشور در فلسطین اشغالی را مورد تقدیر قرار داد و تاثیرات مثبت ابعاد مختلف عملیات وعده صادق بر معادلات منطقه و جهان را مثبت و نویدبخش ارزیابی کرد و خواستار توجه جهانی به مظلومیت مردم غزه و لزوم رسیدگی به بهداشت و سلامت آنان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • سه ایرانی در لیگ جهانی کاراته کامبت
  • سازمان بهداشت جهانی باردیگر خواستار حمایت از بیمارستان‌های غزه شد
  • مدیر کل آژانس اتمی: حمله به تاسیسات هسته ای کشورها یک اشتباه وحشتناک است که تبعات بسیار جدی دارد/ از طرف های درگیر ( ایران و اسرائیل) خواستیم که خویشتن داری نشان دهند
  • ایران مرجع بهداشت منطقه است
  • روایت داور ایرانی از کشتی جنجالی چامیزو و بایراموف در باکو
  • (عکس) حجاب مدیرکل منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در دیدار امیرعبداللهیان
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • کاستن از حجم قاچاق با شفافیت مسیر تجارت خارجی
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها