Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حسام عقبایی در پاسخ به این پرسش که در طی مدتی که قیمت اجاره در سال‌های گذشته افزایش یافته، چه میزان به حاشیه‌نشینی افزوده شده است؟ گفت: آمار موثقی وجود ندارد و مرکز آمار هم اعلام نکرده، اما تا آن‌جایی که می‌دانم، به خصوص از سال ۹۷ به بعد بخش زیادی از مستاجرانی که در شمال تهران مستاجر بودند، به میانه تهران آمدند و آنهایی که در میانه تهران بودند، به جنوب تهران رفتند و گروهی که در جنوب تهران بودند، به حاشیه تهران نقل مکان کردند؛ آن هم به دلیل این‌که نمی‌توانستند اجاره‌بهای خود را پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقبایی تصریح کرد: من فکر می‌کنم جمعیتی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از مستاجران مشمول این جابه‌جایی‌های قهری شدند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها

محمدرضا سلاحی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به مصوبه شورای عالی انرژی در مورد الزام دستگاه‌های مشمول ماده پنج قانون خدمات کشوری در خصوص صرفه‌جویی مصرف برق، گفت:این مصوبه امسال اجرایی می‌شود.

او گفت: برابر مصوبه آبان ماه سال گذشته شورای عالی انرژی، همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری از ابتدای سال ۱۴۰۳ موظفند پنج درصد از برق مصرفی خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر (انرژی‌هایی که در صورت استفاده انسان دوباره پرشده و جایگزین می‌شوند) و پاک تأمین کنند و در طول مدت چهار سال این عدد را تا ۲۰ درصد (سالانه ۵ واحد درصد) افزایش دهند.

مدیرعامل توزیع برق شیراز ادامه داد: این اقدام به منظور اجرای وظایف قانونی وزارت نیرو در زمینه توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک و با هدف اجرای ماده ۸ مصوبات شورای عالی انرژی کشور انجام می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری مکلف هستند سالانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم ۲۰درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تأمین کنند.

سلاحی یادآور شد: برای اجرایی شدن مصوبه فوق، رویه اجرایی تأمین حداقل ۲۰ درصد برق مصرفی مشترکان مشمول از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک توسط وزیر نیرو ابلاغ و از ابتدای امسال، قابل اجرا شده است.

او اضافه کرد: طبق این مصوبه، مشترکان مشمول باید حداقل پنج درصد از انرژی مصرفی خود را به یکی از روش‌ها شامل ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک با اخذ مجوز‌های لازم برای هریک از ساختمان‌های مشترکان مشمول یا به صورت تجمیعی برای چندین ساختمان مشترکان مشمول، خریداری از تابلوی برق سبز، به صورت فیزیکی یا گواهی برق تجدیدپذیر و انعقاد قرارداد دوجانبه با نیروگاه تجدیدپذیر در چارچوب قوانین و مقررات جاری، تأمین کنند.

مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: در صورت اجرایی نشدن این مصوبه از سوی مشترکان مشمول، مبنای محاسبه هزینه برق بهای مصرفی، براساس بالاترین نرخ بازار سبز بورس در ماه قبل، انجام و در قبوض اعمال خواهد شد.

او اعلام کرد: براساس مصوبه شورای عالی انرژی، بخشی از صنایع بر اساس دیماند (دیماند میزان تقاضای برق است و برای اندازه گیری میزان مصرف برق در هر لحظه به کار گرفته می‌شود) خریداری شده نیز از سال گذشته باید سالانه یک درصد از انرژی مصرفی خود را از محل انرژی‌های تجدیدپذیر پاک تأمین می‌کردند.

سلاحی عنوان کرد: صنایع مشمول این مصوبه نیز باید به یکی از روش‌ها شامل ساخت نیروگاه تجدیدپذیر، خرید انرژی از تابلو سبز بورس یا انعقاد قرارداد با نیروگاه‌های تجدیدپذیر، سالانه یک درصد برق مصرفی خود را تأمین کنند و از مزایای این دستورالعمل منتفع شوند.

به گفته مدیرعامل توزیع برق شیراز سرمایه‌گذاری برای تأمین انرژی مورد نظر در این مصوبه، بر عهده مشترک است و این شرکت هم آمادگی خود را برای ارائه مشاوره‌های تخصصی در این زمینه اعلام می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه املاک باشند
  • مستاجران مراقب سامانه خودنویس املاک باشند
  • توزیع نابرابر سفر خانوارهای ایرانی؛ فقط ۱۸درصد مستاجران سفر رفته‌اند!
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • پشت پرده شایعه قطع درختان بوستان ستارخان چیست؟ | واکنش شهرداری منطقه به این شایعه
  • آمار عجیب درباره چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی؛ ۴۸ درصد آنها چاقند