Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۲۳ تیر در یک کنفرانس خبری مجازی در مقر این سازمان در ژنو گفت: «بگذارید صریح باشم، شمار بسیاری از کشورها دارند مسیر اشتباهی را می‌روند و ویروس دشمن شماره مردم باقی می‌ماند. اگر اصول بهداشتی رعایت نشود، این پاندمی بدتر و بدتر و بدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او افزود: «برای آینده قابل‌پیش‌بینی بازگشت به شرایط عادی قبلی ممکن نیست و راه میانبری برای خروج از این پاندمی وجود ندارد.»

دشمار موارد عفونت با  ویروس کرونا در جهان اکنون از ۱۳ میلیون مورد و شمار مرگ‌های ناشی از آن از نیم میلیون مورد گذشته است. تدروس گفت روز یکشنبه ۲۳۰۰۰۰ مورد جدید بیماری گزارش شده است که ۸۰ درصد آنها مربوط به ۱۰ کشور و ۵۰ درصد آنها فقط از دو کشور است. آمریکا و برزیل در راس فهرست‌ دستخوش بدترین شیوع کرونا شده‌اید.

مایک رایان، رئیس بخش اضطرارهای سازمان جهانی بهداشت نیز گفت: «بازگشایی‌ها باعث شده است که سرایت شدیدتر  ویروس رخ دهد و شماری از کشورها با افزایش سرایت ویروس و گاهی افزایش تصاعدی آن روبرو هستند و در عین حال امکان قرنطینه دوباره را به علت آسیب اقتصادی و عدم پذیرش اجتماعی ندارند.»

رایان گفت که کشورهایی که ساختار قوی پایش بهداشت عمومی را در حین قرنطینه‌هایشان برقرار کرده‌اند، به طور نسبی توانسته‌اند مهار شیوع ویروس را تداوم دهند.

رایان گفت: «این باور که به  طور معجزه‌آسایی واکسنی کامل خواهیم یافت که هر کسی به آن دسترسی پیدا کند، واقعگرایانه نیست» و حتی اگر چنین واکسنی در اختیار قرار گیرد، اینکه به طور عادلانه‌ای در اختیار همه افراد در جهان قرار گیرد، مورد تردید است.

به گفته رایان برخی از جاها ممکن است نیاز به قرنطینه‌های محدود یا متمرکز در برخی از نواحی جغرافیایی داشته باشند تا سرایت ویروس در مناطق معین که شیوع از کنترل خارج شده است، مهار شود.

او از کشورها خواست تا مسئله بازگشایی مدارس را به فوتبالی سیاسی بدل نکنند و گفت هنگامی که شیوع ویروس مهار شود، می‌توان مدارس را دوباره باز کرد.

کد خبر 530661 برچسب‌ها كروناويروس سازمان جهانی بهداشت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ در غزه، نیمی از ساکنان این باریکه از گرسنگی رنج می‌برند.

این سازمان در بیانیه‌ای در پایگاه اجتماعی ایکس عنوان کرد که هر ماهه کمک‌های غذایی فوری برای بیش از یک میلیون فلسطینی در نوار غزه ارسال می‌کند و در تلاش برای راه‌اندازی مجدد سیستم‌های غذایی از کار افتاده در این باریکه است.

سازمان مذکور اشاره کرد مقدار کمک‌های غذایی وارد شده به غزه همچون قطره‌ای در دریا است و پاسخگوی نیازهای شدید ساکنان این منطقه نیست.

برنامه جهانی غذا تاکید کرد که نیاز مبرم به آتش‌بس فوری در غزه وجود دارد.

کد خبر 6087518 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید