Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-20@02:22:24 GMT

پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۹۷۱۵

ساعت 24 - معاون وزارت تعاون گفت: بیش از ۱۰ پرونده معادل ۱۹۷ میلیارد تومان توسط سیستم بانکی مصوب و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات کرونا پرداخت شده است.

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزارتخانه در سومین نشست کمیته راهبری اجرای دستورالعمل اعطای تسهیلات ویژه کرونا، گفت: بیش از ۱۰ پرونده معادل ۱۹۷ میلیارد تومان توسط سیستم بانکی مصوب و تاکنون ۵۰ میلیارد تومان تحت عنوان تسهیلات کرونا پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشترین پرداختی تسهیلات کرونا به متقاضیان مربوط به رانندگان و حدود ۲۷ میلیارد تومان است. تحلیل این آمار نشان می‌دهد که دریافت تسهیلات بدون ضامن و وثایق بانکی با اقبال بیشتری از طرف متقاضیان روبرو بوده است.

منصوری تصریح کرد: در مورد رانندگان، بیشترین سهم مربوط به وزارت کشور با تعداد ۷۳۰ هزار نفر است. در بخش شرکت‌های تعاونی مسافربری نیز شرایطی فراهم شد تا متقاضیان بتوانند به طور جداگانه ثبت نام کنند.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه خویش فرمایی و بیمه شدگان مشاغل آزاد، همکاری خوبی از طرف وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنعت، معدن و تجارت انجام و وضعیت بیمه شدگان در زیررسته ها شناسایی شده است.

منصوری افزود: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا از ابتدا مقرر شد در بخش بیمه شدگان، کد ملی افراد ذیل ۱۴ رسته منتخب برای ارسال پیامک اطلاع رسانی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بگیرد تا متقاضیان برای ثبت نام در سامانه کارا اقدام کنند و پس از بررسی و تأیید دستگاه بخش مربوطه، جهت پرداخت به سیستم بانکی ارجاع شود.

وی با اشاره به اصلاحات آئین نامه پرداخت تسهیلات ویژه کرونا، گفت: بر اساس آئین نامه اولیه پرداخت این تسهیلات، کارفرمایان متعهد بودند حداقل ۹۰ درصد نیروی کار خود را حفظ کنند. به عبارتی شرط دریافت تسهیلات این بود که کارفرمایان متعهد می‌شدند تا پایان سال نیروی کار خود را حفظ و بیمه آنها را پرداخت کنند، در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شدند و سود نرخ تسهیلات دریافتی آنها تا ۲۴ درصد افزایش می‌یافت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این مورد با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موافقت کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اصلاح شد و تعهد کارفرمایان برای حفظ نیروی کار خود تنها برای ۳ ماه و تا زمان پرداخت تسهیلات است.

تسهیلات در رسته گردشگری ۱۶ میلیون تومان شد

وی گفت: در زمینه کارگاه‌های بیش از ۱۰ نفر کارکن نیز مقرر شد که تسهیلات در اختیار بنگاه قرار گیرد. همچنین رقم تسهیلات برای رسته گردشگری از ۱۲ به ۱۶ میلیون تومان افزایش یافت.

منصوری با استناد به مطالعات میدانی انجام شده و داده‌های سازمان تأمین اجتماعی، اظهار کرد: تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل ۱۴ رسته منتخب ۳ میلیون واحد شناسایی شد که ۱.۳ میلیون واحد آن دارای کد کارگاهی و ۱.۷ میلیون واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی بودند، این تعداد ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه را شامل می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۴۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت تسهیلات کرونا در نظر گرفته شده است گفت: افزون بر این رقم، به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی از محل منابع موارد خاص، مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۱۰۸ شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، ریلی و دریایی اختصاص یافت.

هماهنگی با دستگاه‌ها برای شناسایی واحدهای کسب و کار فاقد بیمه
منصوری درباره پرداخت تسهیلات به شاغلین و واحدهای کسب و کار فاقد کد کارگاهی تأمین اجتماعی نیز اظهار کرد: برای شناسایی این افراد با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، تعاون، فنی و حرفه‌ای و بهزیستی کشور، هماهنگی لازم صورت گرفته و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز شده‌اند که تاکنون برای ۵۸۰ هزار نفر از آنها پیامک ارسال شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار، وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشترین رقم را در تعداد شاغلان فاقد کد بیمه به خود اختصاص داده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برای اطمینان از ارسال پیامک، از طریق استانداری‌ها، اتاق اصناف، زیرمجموعه‌ها و روابط عمومی سازمان‌های مختلف مذاکرات و اقدامات لازم انجام و پیشنهاد شده تا به طور خاص فراخوان عمومی داده شود تا تمام مشمولان بتوانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

سومین جلسه «کمیته راهبری اجرای دستورالعمل اعطای تسهیلات ویژه کرونا» با حضور "محمدشریعتمداری " وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، وزارت کشور، بانک مرکزی، اتاق تعاون و اتاق اصناف ایران برگزار شد.

نمایندگان حاضر در این نشست دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای بهبود روند ارائه تسهیلات کرونا مطرح کردند.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: ویروس کرونا معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال کار و رفاه اجتماعی پرداخت تسهیلات تسهیلات کرونا میلیارد تومان معدن و تجارت وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علی‌اصغر غفاری‌آثار  در جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان رزن، تصریح کرد: ۴۰۰ واحد مسکونی مربوط به سال ۸۱ در شهرستان رزن با اخذ تسهیلات به صورت نیمه کاره از همان سال باقی مانده بودند که در سال گذشته برای تکمیل این واحد‌ها اعتباری افزون بر دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و از محل اعتبارات خیرین به این واحد‌ها تسهیلات پرداخت شد تا مالکان نسبت به اتمام واحد خود اقدام کنند که خوشبختانه در حال حاضر این تعداد واحد تکمیل و قابل سکونت شده است.

او در ادامه با بیان اینکه شهرستان رزن رتبه نخست مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن را در سطح کشور داراست و شاخص بهسازی مسکن روستایی رزن در سامانه بهسازی بنیاد مسکن ۱۰۶ درصد ثبت شده است، مطرح کرد: در سال گذشته ۹۲ درصد تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان در زمینه تسهیلات مسکن جذب شد این درحالی است که میانگین استانی در این رابطه ۶۲ درصد بوده است.

غفاری‌آثار افزود: سهمیه تسهیلات مسکن روستایی شهرستان رزن در سال گذشته ۵۳۴ فقره بود که از ۴۹۱ نفر موفق به اخذ و دریافت این تسهیلات شدند که بالاترین رقم در سطح شهرستان‌های استان بود.

او با بیان اینکه از ۴۹۱ مورد تسهیلات دریافت شده ۳۶۰ واحد آن تاکنون به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: از ۳۶۰ واحد به بهره‌برداری رسیده فوق، ۱۰۳ واحد به مسکن محرومان اختصاص داشت.

فرماندار رزن گفت: از ۱۰۳ واحد مسکن محرومان، ۱۸ واحد مربوط به افراد تحت پوشش بهزیستی شامل بیماران پروانه‌ای و خانواده‌های دو معلولیتی و ۷۵ واحد مربوط به خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد شامل خانوار‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست و فاقد مسکن و ۱۰ نفر نیز مربوط به خانوار‌های نیازمند فاقد مسکن غیرتحت پوشش نهاد‌های حمایتی بود.

او افزود: در خصوص با مسکن محرومان، علاوه بر تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ ساله، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی طی تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن تسهیلات بلاعوض پرداخت شده بود ضمن اینکه به برخی از این واحد‌ها دو تن میلگرد، ۱۰ تن سیمان و به برخی زمین رایگان داده شد.

فرماندار رزن تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سال گذشته بانک مسکن و بانک تجارت به ترتیب دارای بیشترین پرداختی بوده‌اند.

اوافزود: در سال گذشته در رابطه با ساختمان‌های نیمه‌کاره‌ای که تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کرده و به علت تورم تکمیل واحد‌های آنها نیمه‌کاره باقی مانده بود، پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات به صورت متمم توسط بنیاد مسکن در نظر گرفته شد تا با احتساب ۳۵۰ میلیون تومان مالکان این واحد‌ها بتوانند ساختمان خود را به بهره‌برداری برسانند.

مدیر بنیاد مسکن رزن هم گفت: دو میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ارزی به بانک مرکزی و بانک‌های عامل برای حمایت از نهضت ملی مسکن پرداخت اختصاص داده شده که این میزان اعتبار براساس پیش‌بینی ۲۹۷ هزار واحد را پوشش می‌دهد و در این ارتباط شهرستان رزن نیز به تبع سراسر کشور دارای سهمیه است

مصطفی مددی افزود: در شهرستان رزن ۳۳۵ فقره مسکن روستایی نیمه‌کاره به منظور استفاده از تسهیلات متمم به بانک معرفی شده‌اند و می‌توانند واحد‌های مسکونی نیمه‌تمام خود را تکمیل کرده و در خانه‌هایشان ساکن شوند.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پرداخت تسهیلات کم بهره، راهکار توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • تکمیل ۴۰۰ واحد مسکن نیمه‌کاره ۲۰ ساله در رزن
  • تسهیلات فرزند آوری در هرمزگان
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان