Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@04:33:46 GMT

دردی پنهان که از چاقی کُشنده تر است!

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۱۹۹۹۵

چاقی کشنده است این را می دانیم برای همین تا حد ممکن سعی می کنیم از آن دور باشیم اما مورد خطرناک تر از آن را می شناسیم؟ موردی که شاید افراد زیادی در دنیای مدرن امروزی گرفتار آن باشند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ بر اساس تحقیقات جدید ارائه شده در انجمن روانشناسی آمریکا یک وضعیتی که از چاقی هم کشنده تر است معرفی شد، این وضعیت چنان گسترده است که محققان می گویند این یک تهدید بزرگ برای سلامت عمومی است که بیشتر است 42 میلیون بزرگسال بالغ بر 45 سال در ایآلات متحده آمریکا از بیماری تنهایی رنج می برند و ممکن است برای آنان بسیار مرگبار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان برای مطالعه از دو روش متاآنالیز که قبلا از آن استفاده شده بود، استفاده کردند.

یکی از مطالعات که شامل 148 مطالعه بود روی 300 هزار نفر در سراسر ایالات متحده انجام شد. مطالعات دیگر که شامل 70 مطالعه می باشد در بالای 3.4 میلیون از مردم شمال آمریکا، اروپا، آسیا و استرالیا انجام شد.

در این مطالعات محققان نتیجه گرفتند که انزوای اجتماعی و تنهایی به مقدار قابل توجهی انسان را در معرض خطر مرگ زود رس قرار می دهد.

همچنین این مطالعات نشان داد که ارتباط اجتماعی بیشتر با افراد جامعه خطر ابتلا به مرگ زودرس را 50 درصد کاهش می دهد.

جولیان هولت لونستاد (Julianne Holt-Lunstad)، استاد روانشناسی دانشگاه برینگام ، طی مطالعاتی توضیح داد که ارتباط با دیگران یک نیاز اساسی انسان برای سلامتی و بقا ،حیاتی می باشد و همیشه باید با دیگران ارتباط برقرار کرد و از انزوا و تنهایی پیشگیری کنید که در نتیجه خطر مرگ زودرس شما را تهدید نکند.

محققان بر این باورند که مسئله انزوا و تنهایی به دلیل کاهش تعداد فرزندان در هر خانواده و کم شدن ازدواج و پیر شدن جمعیت می باشد و مسائلی چون خواب کم ، دغدغه، استرس های روزانه باعث مرگ زودرس در انسان ها می شود.

هولت لونستاد توضیح داد:"شواهد قوی وجود دارد که انزوای اجتماعی و تنهایی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مرگ و میر زود هنگام را افزایش می دهند و میزان خطر بیش از شاخص های دیگر در سلامت عموم افراد است."

این مطاعه بیان می کند که برای حل این مساله می توان فهمید که افزایش جمعیت، افزایش تعداد فرزندان، افزایش ازدواج در کاهش انزوا و تنهایی بسیار موثر میباشند و در طی آن افراد با انرژی تر خواهند بود و هیچ وقت دچار انزوا و تنهایی نخواهند شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استرس چاقی تنهایی درد انزوا و تنهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۱۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت

به گزارش صدای ایران از انتخاب،«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز در جلسه عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ درباره پاسخ ایران به اقدامات اسرائیل گفت: حمله ایران علیه اسراییل در ۱۳ آوریل بی‌سابقه بود. هیچ گاه، پیشتر اتفاق نیفتاده بود. اولین باری است که ایران به طور مستقیم از خاک خود اسراییل را با صد‌ها پهپاد و موشک هدف قرار می‌دهد.

بورل در ادامه اشاره کرد که حمله ایران به اهدافی دراسرائیل، پس از حمله تل آویو علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق رخ داد که اتحادیه اروپا آن را محکوم کرده بود.

بورل اقدام ایران را «نشان‌دهنده وخیم‌تر شدن شرایطی بسیار متشنج در منطقه دانست.»

او در ادامه گفت: ما، همگی حمله ایران را محکوم کرده و تعهدمان نسبت به امنیت اسراییل را اعلام کردیم. درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد.

بورل با دفاع از سیاست‌های تحریمی اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: تحریم‌ها ابزار مهمی هستند و ما از آنها برای فرستادن پیام مهمی به ایران درباره فعالیت‌های آن در زمینه اشاعه تسلیحات کشتار جمعی با هدف ثبات‌زدایی در منطقه، استفاده کرده‌ایم.

او افزود: اگرچه، باید بدانیم که تحریم‌ها به تنهایی یک سیاست نیستند. تحریم‌ها ابزاری برای اتخاذ یک سیاست هستند. تحریم به خودی خود، ایران را باز نمی‌دارد. این باید پس از سال‌ها تحریم بین‌المللی مشخص باشد. ایران به همراه کره شمالی، کشور‌هایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آنها اعمال شده است. تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند و باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت. اقدام دیپلماتیک باید از اهمیت برابری برخوردار باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان کرد: زمان دیپلماسی و حداکثر تلاش‌های دیپلماتیک برای اقدام به آرام کردن وضعیت است. زمان درخواست از همه برای ایفای نقش فرارسیده است. اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو آن با بازیگران مهم در تماس هستند، چراکه اتحادیه اروپا کانال‌های ارتباطی با تمامی طرفین را باز نگه می‌دارد.

او در بخش دیگری از اظهاراتش مطرح کرد: غزه کانون تنش‌های منطقه است. تمامی بهت و حیرتی که منطقه و سراسر جهان را فراگرفته، از آن نشات می‌گیرد.

بورل افزود: ما باید با در نظر داشتن تمامی درگیری‌هایی که آن‌جا رخ می‌دهد، تعهد مطلق‌مان به دفاع و موجودیت اسراییل، همچنین هزینه انسانی درگیری‌هایی که آن‌جا رخ می‌دهد، بتوانیم در منطقه صلح و ثبات ایجاد کنیم.

او با تاکید بر اهمیت راهکار «دو دولتی» برای حل‌وفصل مسلئه فلسطین گفت: صدای اروپا باید صدای منطق باشد که تلاش می‌کند رنج انسانی را کاهش دهد و به دنبال صلحی پایدار باشد که از نظر ما، تنها از طریق روندی سیاسی حاصل می‌شود که به راهکار دو دولت منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • ۲۲ درصد دانش آموزان قزوینی دچار اضافه وزن هستند
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود!
  • تنهایی موجب میل به شیرینی می‌شود