Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش اقتصادی منطقه‌ای خود پیش‌بینی رشد اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) را دوباره کاهش داد. این صندوق در بیانیه خود علت این کاهش را سطح غیرعادی ابهام در آینده این منطقه اعلام کرده است.

در این گزارش جدید پیش‌بینی شده است که اقتصاد منطقه منا ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد در سال ۲۰۲۰ آب برود. این در حالی است که قبلاً در پیش‌بینی ماه آوریل اعلام شده بود اقتصاد این منطقه ۳.۳ درصد آب خواهد رفت.

در این گزارش آمده است: ابهام غیرمعمول در مورد اینکه پاندمی کرونا چقدر طول خواهد کشید و تأثیر آن بر بسته شدن شرکت‌ها چقدر خواهد بود، ریسک‌های رو به پایین ناشی از این وضعیت و احتمال ایجاد نوسانات شدید دوباره در بازارهای نفت خام، بر چشم‌انداز این منطقه تأثیر بزرگی داشته است.

جهاد ازعور، مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول، می‌گوید: این منطقه تحت تأثیر شوک دوقولوی پاندمی کرونا و سقوط شدید قیمت نفت قرار گرفته است. مدیریت این بحران تأثیر بزرگی بر اقتصاد این منطقه داشته و به همین علت ما مجبور شدیم نرخ رشدهای امسال خود را اصلاح کرده و کاهش دهیم.

پربیننده ترین پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان/ کشورهای آسیایی پیشتاز هستند ترامپ بالاخره ماسک زد +عکس جو بایدن، برنده بحران برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته روابط ایران و چین وارد مرحله جدیدی می‌شود

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا خاورمیانه رشد اقتصادی صندوق بین المللی پول ویروس کرونا کرونا ویروس اخبار کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای روابط خارجی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، خاطرنشان کرد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تاثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان در پایان افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

دیگر خبرها

  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • خروج سامانه‌های ناپایدار از اصفهان همراه با باد و باران/ دمای هوای استان کاهش می‌یابد
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • عصبانیت ژابی آلونسو از ادین ترزیچ؛ یک پیش‌بینی که غلط از آب درآمد
  • عواملی که در علم اقتصاد می‌تواند به حوزه گردشگری کمک کند