Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه همزمان با پنجمین سالگرد انعقاد «برجام» دوشنبه شب در رشته توئیتی افزود: در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵، پس از سیزده سال مذاکرات پیچیده، سخت و به عبارتی بی نظیر، ایران با گروه کشورهای ۵+۱ درخصوص مباحث هسته ای به تفاهمی تاریخی موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک - برجام دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافقی در راستای تقویت و استحکام رژیم عدم اشاعه، با رعایت درک متقابل و منافع طرفین.
قاسمی ادامه داد: اما از آنجایی که رژیم مستبد و زیاده خواه آمریکا هرگز در حسن انجام تفاهمات و اجرای توافقات قابل اعتماد نبوده و نیست، از همان ابتدا ایالات متحده باقصور در انجام وظایف و تعهدات پذیرفته شده در برجام، در برابر حسن نیت ایران و یک آزمون تاریخی، کارشکنی های خود را آغاز کرد و سرانجام در ۸ ماه می ۲۰۱۸، ایالات متحده به رهبری ترامپ، به صورت یکجانبه و برخلاف تمامی موازین شناخته شده بین المللی از برجام خارج شد و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ به عنوان یک عضو شورای امنیت، متحدین خود و سایر اعضاء را نیز به خروج از برجام تشویق کرد و سخت ترین تحریم ها در طول تاریخ بشریت را علیه ملت بزرگ و صاحب تمدن و متعهد به تمامی موازین بین المللی اعمال و سایر اعضای جامعه بین المللی را به لزوم پیروی از قوانین فرامرزی آن کشور تهدید کرد.
سفیر ایران در فرانسه گفت: دول اروپائی و بخصوص دیگر شرکای برجامی، ایران را تشویق به استمرار حضور در این توافق کرده و با وعده ایجاد یک سازو کار مالی برای تجارت با ایران، از آمریکای گریزان از تعهدات جهانی و بین المللی، انتقاد کردند.
قاسمی افزود: امروز پس از پنج سال از تفاهم بزرگ برجام به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در معاهدات و توافقات جهانی مبتنی بر قطعنامه سازمان ملل و حمایت جهانی می گذرد و متاسفانه باید اذعان کرد که آمریکای زیاده خواه و افزون طلب را دیگر امیدی به بازگشت به این تفاهم چندجانبه و بین المللی نیست.
او ادامه داد:‌ در این دوران شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی علیه ایران به اجرا درآمد و کشور ما همچنان مقاومت حداکثری خود را در برابر فشار حداکثری با جدیت دنبال می کند.
سفیر ایران در فرانسه افزود: هیچ تفاهم و روابطی برای همیشه نمی تواند یک سویه و یکطرفه باقی بماند. ایران با تمام توان سعی دارد کشور متعهد به قوانین بین المللی و موازین شناخته شده جهانی باشد اما گویند صبر و تحمل نیز حد و مرزی دارد.
وی تصریح کرد:‌ ما هرگز آغازگر هیچ اقدام خلاف موازین بین المللی نخواهیم بود، اما در صورتیکه شرکای برجامی ایران نتوانند به تعهدات خود عمل نمایند، ایران به تنهایی نمی تواند کشور عضو برجام باقی بماند. آمریکا می خواهد برجام را نابود سازد و دیگر کشورهای طرف برجام را نیز از این معاهده به بهانه های واهی و استدلال های پوچ و پوسیده خارج کند.
قاسمی گفت: ما تمامی کشورهای عضو برجام، سایر کشورهای جهان و مجامع بین المللی را که سازمان ملل ملهم از نگاه و آراء آنهاست، به هوشمندی و هوشیاری در برابر اقدام خطرناک آمریکا فرا می خوانیم.

برچسب‌ها برجام فرانسه سازمان ملل متحد بهرام قاسمی ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام فرانسه سازمان ملل متحد بهرام قاسمی ایالات متحده آمریکا برجام فرانسه سازمان ملل متحد بهرام قاسمی ایالات متحده آمریکا ایران در فرانسه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۰۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس

به گزارش خبرآنلاین محمد امین‌نژاد، سفیر کشورمان در فرانسه اظهار داشت: یکی از هموطنان ایرانی ما که ظاهرا دچار اختلالات روانی بود، وارد محیط کنسولگری کشورمان برای دریافت خدمات شده بود اما پس از حضور در این محل با نشان دادن مواد به ظاهر منفجره تهدید کرد که می‌خواهد اقدام انتحاری یا انفجاری انجام دهد.

به نقل از ایسنا این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین بیان کرد: همین مساله باعث شد که اختلالی در روند خدمت رسانی به وجود بیاید. نهایتا پس از صحبت مسئولان سفارتخانه و متقاعد شدن این مکان را ترک کرد.

سفیر ایران در فرانسه افزود: همچنین خدمات کنسولگری که برای مدتی متوقف شده بود پس از برطرف شدن تهدید از سر گرفته شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897235

دیگر خبرها

  • توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • توضیحات سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • اعلام جزئیات حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس
  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند