Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@11:05:18 GMT

طرز تهیه یک دسر خنک و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۰۵۴۷

طرز تهیه یک دسر خنک و خوشمزه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه یک دسر خنک را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

مواد لازم:
خامه ۵۰۰ گرم
پودر قند ۳ تا ۵ قاشق غذاخوری (بسته به ذائقه خود)
بیسکوئیت کاکائو پتی‌بور ۱ بسته
بیسکوئیت پتی‌بور ۱ بسته
شکلات چیپسی ۱ استکان
توت‌فرنگی یا انگور به میزان دلخواه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

یک نوشیدنی عالی برای روز‌های گرم تابستان + طرز تهیه

طرز تهیه:
ابتدا خامه و پودر قند را با همزن برقی به مدت ۴ دقیقه مخلوط کنید سپس بیسکوئیت‌های خرد شده و انگور یا توت‌فرنگی خرد شده را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا همه جا پخش شوند و در آخر شکلات را اضافه کنید. درون قالب تون سلفون یا نایلون فریزر بذارید و مواد را درون قالب بریزید، به مدت ۵ ساعت درون فریزر بگذارید.
با لذت نوش جان کنید

منبع: foodibook.ir

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالری انواع شیرینی‌های نوروزی چقدر کالری دارند؟

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ شیرینی‌های نوروزی بخش خوشمزه نوروز هستند که همه افراد به خوردن آن در عید نوروز علاقه دارند. اگر علاقمند به خوردن شیرینی هستید بهتر است قبل از خوردن انواع مختلف شیرینی‌های نوروزی از کالری موجود در آنها با خبر شوید تا در ایام نوروز وزن زیادی اضافه نکنید.

نان نخودچی
شیرینی نخودچی یکی از شیرینی‌های ساده و سنتی ما ایرانی هاست که در ایام نوروز سرو می‌شود و کمتر کسی ممکن است آن را دوست نداشته باشد. این شیرینی اصالتا از شیرینی‌های سنتی قزوین است که با آرد نخودچی، روغن، پودر شکر و هل درست می‌شود.
این شیرینی کوچک و خوشمزه کالری زیادی ندارد، اما اگر در چند دقیقه مقدار زیادی از این شیرینی را نوش جان کنید، کالری قابل توجهی بر بدن خود وارد می‌کنید و به تدریج چاق خواهید شد.
این شیرینی کوچک انتخاب مناسبی برای خوردن است و میزان کالری موجود در یک نان نخودچی متوسط حدود ۳۷ تا ۴۵ کالری است.

گز
گز از شیرینی‌های معروف و سنتی ایران، سوغات اصلی اصفهان است که در تهیه آن از شکر، سفیده تخم مرغ، بادکا همان گلوکوز مایع از نشاسته ذرت، مغز بادام و پسته و هل و گلاب استفاده می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در مهمانی‌های عید بسیاری از مردم برای پذیرایی از گز استفاده می‌کنند.
در هر ۱۰۰ گرم گز، حدود ۳۸۰ کیلوکالری انرژی نهفته است یعنی در هر تکه گز که دارای ۱۲ گرم وزن باشد، معادل ۵/ ۴۵ کیلوکالری وجود دارد. از لحاظ کالری در هر تکه از گز محتوی مغز بادام یا پسته و گزی که داخل آرد باشد یا در بسته بندی جداگانه تفاوتی وجود ندارد.

باقلوا
باقلوا یکی از شیرینی‌هایی است که در بین ایرانیان طرفداران زیاد دارد و برای پذیرایی در عید نوروز از میهمانان بسیار مناسب است. باقلوا یکی از شیرین‌های خوشمره و معروف ترکیه می‌باشد و باقلوا‌های استانبول بسیار معروف هستند، اما باقلوای قزوین، باقلوای یزد، باقلوای کاشان، باقلوای کرمان، باقلوای تبریز و... نیز دست کمی از باقلوای استانبولی ندارند. در تهیه باقلوا از تخم مرغ، نمک، روغن مایع، آرد، شیر، شکر، گلاب، آب، پودرقند، پودر بادام، پودرفندق و پودر هل استفاده می‌کنند.
کالری باقلوای هر شهر به دلیل تفاوت در دستور پخت آن با یکدیگر متفاوت است. باقلوای استانبولی و باقلوای یزد که شهد و شیره بیشتری دارند، کالری بالاتری هم دارا هستند. در هر ۱۰۰ گرم باقلوا ۵۰۰ کیلوکالری وجود دارد یعنی در هر تکه باقلوا ۲۰ گرمی ۱۰۰ کیلوکالری انرژی نهفته است.

کلمپه
کُلُمْپه نوعی شیرینی سنتی کرمان است که ظاهری شبیه به کلوچه سیستان دارد که مواد اصلی آن خرما، آرد گندم، گردو و روغن می‌باشد و برای تزیین آن از پودر پسته یا کنجد استفاده می‌شود. این شیرینی خوشمزه و پرطرفدار برای پذیرایی در عید نوروز مناسب است.
میزان کالری کلمپه به قطر خمیر (میزان کلفتی خمیر) و مقدار محتویات داخل آن بستگی دارد. در یک سهم از شیرینی کلمپه با خمیر متوسط ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد بنابراین در مصرف این شیرینی زیاده روی نکنید.

نان خامه‌ای
نون خامه‌ای یکی از انواع شیرینی‌های بسیار پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است که در دسته بندی شیرینی‌های تَر قرار می‌گیرد و در سایز‌های مختلف و در شهر‌های مختلف ایران تولید می‌شود، اما هیچ کجای ایران نان خامه‌ای هایش به پای تهران نمی‌رسد. این شیرینی واقعا خوشمزه، که درون آن را با خامه پر می‌کنند، کالری زیادی دارد و بسیار چاق کننده است.
نان خامه‌ای که از آرد، تخم مرغ، روغن، آب، شکر، وانیل، نمک، پودر قند و خامه تشکیل شده است، کالری فراوانی دارد و در هر ۱۰۰ گرم از این شیرینی ۵۰۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد، یعنی یک شیرینی خامه‌ای کوچک با وزن ۵۰ گرم، ۲۵۰ کیلوکالری دارد پس در خوردن آن احتیاط کنید.

شیرینی دانمارکی 
شیرینی دانمارکی یکی از شیرینی‌های عالی و بینظیر می‌باشد که اصالتا اتریشی است، اما در دانمارک معروف شد و به محبوبیت جهانی رسید. این شیرینی به خاطر طعم فوق العاده و زیاد خشک نبودنش پای ثابت بسیاری از مهمانی‌ها و پذیرایی‌های عید می‌باشد.
شیرینی دانمارکی در همه شهر‌های ایران تولید می‌شود، اما اصل تولید آن در کشورمان مربوط به تهران است. این شیرینی از مواد غذایی مختلف مانند شیر، روغن، آرد، شکر، تخم مرغ، کره، پودر خمیر مایه، نمک، اسانس وانیل تشکیل شده است و کرم شیرینی نیز از زرده تخم مرغ، شکر و آب تهیه شده است.
اگر به مصرف شیرینی دانمارکی علاقه دارید و بر یک چشم بر هم زدن مقدار زیادی از این شیرینی را می‌خورید، باید بدانید کالری زیادی را وارد بدن خود می‌کنید و خیلی سریع چاق می‌شوید.
هر ۱۰۰ گرم از شیرینی دانمارکی حدود ۵۰۰ کیلوکالری وجود دارد. یک شیرینی دانمارکی تقریبا ۳۰ تا ۴۰ گرم است بنابراین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوکالری انرژی در آن وجود دارد بنابراین با خوردن چهار تا پنج عدد شرینی دانمارکی هزار کالری مصرف می‌کنید و اگر هر روز در ایام نوروز شیرینی بخورید به زودی دچار اضافه وزن زیادی خواهید شد.

نان برنجی
نان برنجی یکی از شیرینی‌های معروف و بسیار پرطرفدار شهر کرمانشاه است که به عنوان یکی از شیرینی‌های مناسبتی برای عید نوروز محسوب می‌شود. این شیرینیدر قزوین هم به شکل سنتی تولید می‌شود، اما نان برنجی‌های قزوین نسبت به نان برنجی‌های کرمانشاه کوچک‌تر هستند.
نان برنجی‌های خوشمزه کرمانشاه و قزوین از پودر قند، کره، آرد برنج، تخم مرغ، گلاب، زعفران و خلال پسته تهیه شده اند. اگر به این شیرینی خوشمزه علاقه دارید، باید بدانید در هر نان برنجی تولید شده در قزوین حدود ۳۷ تا ۴۵ کالری وجود دارد، اما در نان برنجی کرمانشاه ۵۰ تا ۵۵ کیلوکالری انرژی وجود دارد.

سوهان
سوهان نوعی شیرینی ایرانی است که از جوانه گندم درست می‌شود و انواع مختلفی مانند عسلی، کنجدی، کره ای، پشمکی، بادامی، سوهان گزی، دسر سوهان و ... دارد. سوهان در بین مردم طرفداران زیادی دارد و برای عید نوروز نیز از برخی از افراد از این شیرینی خوشمزه برای پذیرایی استفاده می‌کنند.
مواد تشکیل دهنده سوهان آرد جوانه گندم، آرد سفید، شکر، کره، عسل، بادکا، گلاب، زعفران، هل، خلال بادام و پسته است. به دلیل میزان چربی بالا و مغز‌های مختلفی که این شیرینی خوشمزه داراست، کالری بسیار زیادی دارد و بسیار چاق کننده است
در هر ۱۰۰ گرم سوهان ۵۵۰ کیلوکالری انرژی نهفته است مثلا در هر تکه از سوهان که دارای ۲۰ گرم وزن است، حدود ۱۱۰ کیلوکالری انرژی نهفته است بنابراین باید در مصرف سوهان احتیاط کنید. مغز‌های مختلف به کار رفته در سوهان و ترکیب سوهان با گز نیز بر کالری سوهان می‌افزاید.

قطاب
قطاب یکی از شیرینی‌های سنتی و بسیار محبوب ایرانی است که بهترین نوع آن را می‌توانید در شهر‌های یزد و کرمان پیدا کنید این شیرینی پرطرفدار عطر و طعم بی نظیری دارد و شما می‌توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان در عید نوروز از این شیرینی خوشمزه استفاده نمایید.
این شیرینی خوشمزه از زرده تخم مرغ، پودر قند، ماست، روغن جامد یا کره، بیکینگ پودر، آرد، پودربادام، پودر قند و هل کوبیده تشکیل شده است.
این شیرینی بسیار خوش طعم و دلچسب بسیار پر کالری است و اگر در خوردن آن احتیاط نکنید، اضافه وزن زیادی پیدا خواهید کرد. در هر قطاب حدود ۱۲۰ کیلوکالری، انرژی وجود دارد پس در مصرف این شیرینی خوشمزه پرکالری، احتیاط کنید.

قرابیه
قرابیه نوعی شیرینی معروف و رسمی تبریزی‌ها است که عمدتا با بادام، شکر و تخم مرغ تهیه میشود و روی آن پر از مغز پسته و بادام است و انواع مختلفی مانند قرابیه گردویی و قرابیه نارگیلی دارد. این شیرینی از لحاظ ارزش غذایی و داشتن منبع آهن گیاهی در سطح خوبی قرار دارد.
در هر قرابیه حدود ۲۰۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد و در هر سهم از قرابیه قزوین قریبا ۴۰ کیلوکالری انرژی وجود دارد پس اگر به تناسب اندام خود علاقه دارید کمتر از این شیرینی خوشمزه استفاده نمایید.

دیگر خبرها

  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • (ویدئو) روش درست کردن هات داگ خوشمزه ویتنامی
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • در کرمانشاه چه خوراکی‌هایی بخوریم؟
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • کالری انواع شیرینی‌های نوروزی چقدر کالری دارند؟
  • برپایی نمایشگاه عکس پویش «زندگی با آیه‌ها» در اصفهان
  • برپایی نمایشگاه عکس پویش زندگی با آیه‌ها در اصفهان
  • دستور پخت آش آبکش قوچانی، خوشمزه و دلچسب