Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@00:08:41 GMT

شهادت غول های فناوری آمریکا در مورد انحصارطلبی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۰۵۸۲

شهادت غول های فناوری آمریکا در مورد انحصارطلبی

زمان شهادت شرکت های بزرگ فناوری آمریکا در کنگره این کشور به علت انحصارطلبی تجاری، 27 جولای یعنی دو هفته دیگر تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، مدیران عامل چهار شرکت گوگل، فیس بوک، آمازون و اپل ۲۷ جولای در کمیته فرعی ضدانحصار کنگره آمریکا که زیرمجموعه کمیته قضایی کنگره است، شهادت می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چهار شرکت به انحصارطلبی تجاری و استفاده از روش های ناعادلانه و غیرمنصفانه برای از میدان به درکردن رقبا متهم هستند. حضور مدیران عامل این شرکت در کنگره در یک روز و اخذ شهادت از آنها نشان می دهد اتهامات واردشده به شرکت های یادشده کاملا جدی است و قرار است تحقیقاتی گسترده و مفصل در مورد آنها به عمل آید.

 

در ژوئن سال گذشته کمیته قضایی کنگره آمریکا تحقیقات خود را در مورد میزان رقابتی بودن بازارهای دیجیتال آمریکا آغاز کرد و از کنترل غیرمنصفانه بسیاری از این بازارها توسط چند شرکت خاص انتقاد کرد. بر اساس بررسی کنگره، شرکت های یادشده بازارهای تجارت الکترونیک، ارتباطات آنلاین و اطلاعات دیجیتال را تحت سلطه خود درآورده اند و از این طریق رقابت و سرمایه گذاری در دنیای آنلاین را در آمریکا و خارج از آن دشوار کرده اند.

در جریان این تحقیقات فیس بوک به انحصارطلبی در حوزه شبکه های اجتماعی، گوگل به انحصارطلبی در زمینه تبلیغات آنلاین، آمازون به انحصارطلبی در عرصه تجارت الکترونیک و اپل به انحصارطلبی در زمینه راه اندازی فروشگاه آنلاین اپلیکیشن متهم شده است. گفتنی است اتحادیه اروپا نیز تحقیقات مستقلی را در این زمینه آغاز کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا فناوری شهادت گوگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه بمباران سنگین سوریه توسط آمریکا و شهادت مستشار ایرانی

بازدید 3 آمریکا شب گذشته دست کم ده بمب بر روی نقاطی از ابوکمال در مرز سوریه و عراق و دیرالزور پرتاب کرد و بر اثر این بمباران، بهروز واحدی از رزمندگان سپاه پاسداران که در مامور مستشاری بود، به شهادت رسید. لحظات بمباران منجر به شهادت این رزمنده و همچنین لحظات حضور نیروها در سر صحنه را در تابناک می‌بیید.

دیگر خبرها

  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • نابودی ۸ میلیون شغل در انگلیس توسط هوش مصنوعی
  • وحشت آمریکا از عواقب شهادت مستشار ایرانی | پنتاگون : ما نبودیم !
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند
  • لحظه بمباران سنگین آمریکا و شهادت مستشار ایرانی
  • لحظه بمباران سنگین سوریه توسط آمریکا و شهادت مستشار ایرانی
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در بزرگترین مرز زمینی کشور