Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرند یکی از اصلی ترین شهرهای مسکن مهر ایران در جنوب غربی تهران و در شهرستان رباط کریم واقع شده است. متاسفانه با وجود تراکم جمعیتی نسبتا بالای مردمان این شهر، خلا ارگان های دولتی و اجرایی مردمان این شهر را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

خبرگزاری فارس از رباط‌کریم؛ سید مهدی حسینی: طبق آخرین سرشماری صورت گرفته در سال ۹۵ جمعیت شهر پرند که از آن به عنوان پایتخت مسکن مهر کشور یاد می‌شود را ۹۷ هزار نفر اعلام بوده است اما با گذشت ۴ سال از آن موقع بافت جمعیتی این شهر دچار تغییراتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آخرین برآورده‌های انجام شده، شهر پرند  جمعیتی بالغ بر ۳۸۰ هزار نفر دارد زیرا که تا این لحظه ۱۹۰ هزار انعشاب آب به این شهر داده شده است که اگر میانگین حداقلی  دونفر را به ازای هر انعشاب درنظر بگیریم به جمعیت نزدیک به ۴۰۰ هزار نفری می‌رسیم.

با اینحال متاسفانه در این شهر کمبود ادارات و ارگان های دولتی خدمت رسان مردم را با مشکل مواجه کرده است.

لزوم بخش شدن پرند برای استقرار اداره‌جات

فریبا مرادپور رئیس شورای اسلامی شهر پرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: در تفاهم نامه ای که با شرکت عمران مبنی بر تحویل شهر امضا کرده ایم بندی در خصوص واگذاری سایت ادارات به شهرداری داشتیم. در حال حاضر هم تعادای اداره از جمله اداره برق، کمیته امداد و دادسرا نیز مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که بخشداری در پرند مستقر نشود نمی‌توان انتظار آن را داشت که مابقی اداره جات مستقر شوند افزود: به عنوان مثال اهمیت این موضوع در آنجاست که تعداد دانش آموزان و محصلان درپرند از رباط کریم و نصیرشهر بیشتراست ولی فاقد اداره آموزش و پرورش هستیم که همین خلا موجب بروز مشکلاتی برای نظام آموزشی در این شهر شده است.

 رئیس شورای اسلامی شهر پرند با بیان اینکه هیچ گونه مشکل زیرساختی برای استقرار اداره جات مختلف نداریم افزود: در حال حاضر بحث بخش شدن پرند مطرح است و شهرستان شدن آن از دستور خارج است.

به همین منظور به سراغ فرماندار رباط کریم رفتیم تا از آخرین روند استقرار اداره جات مختلف کسب اطلاع کنیم.

احتمال استقرار بخشداری پرند در هفته دولت

نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: چندی پیش جلسه ای را با حضور مدیرکل محترم دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور در پرند برگزار کردیم و در پی آن هستیم که ان شالله سریعتر بخشداری را در این شهر مستقر کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ اداره نهاد، دستگاه اجرایی و امنیتی در آنجا مستقر هستند و در پی آن هستیم با استقرار بخشداری مابقی اداره جات نیز در پرند مستقر شوند.

فرماندار شهرستان رباط کریم با بیان اینکه اهتمام جدی‌ای در استانداری برای بخش شدن پرند وجود دارد افزود: از آنجا که اساس تقسیمات کشوری با بخشداری شروع می‌شود امید آن داریم با مستقر شدن بخشداری ۲۰ الی ۳۰ اداره و ارگان اجرایی دولت نیز در پرند فعالیت خود را آغاز کنند.

ملکشاهی در خصوص زمان استقرار بخشداری نیز عنوان کرد: نمیتوان پروسه دقیقی را تعیین کرد ولی با توجه به همت کنونی امیدوار تا هفته دولت و یا نهایتا تا دوسه ماه بعد از آن این مهم را رقم بزنیم.

با اینحال بنظر می‌رسد اهالی پرند میبایست چندماه دیگر را نیز برای استقرار بخشداری منتظر باشند تا با نهائی شدن آن دیگر ارگان ها هم بتوانند در اینم شهر فعالیت قانونی خود را شروع کنند.

گفتنی است چندی پیش مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من  این خبرگزاری خواهان تسریع استقرار اداره جات و ارگان های دولتی در این شهر شده بودند. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۶

منبع: فارس

کلیدواژه: مسکن مهر آب جمعیت نظام ملکشاهی استقرار بخشداری خبرگزاری فارس رباط کریم شهر پرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی سلیمی مفرد یکشنبه شب در نشست هماهنگی پروژه طرح پایلوت آبیاری قطره‌ای اراضی کشاورزی ۱۷۰ هکتاری اظهار داشت: در سال ۱۳۹۴ طرح پایلوت آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش با هدف تغییر الگوی آبیاری اجرا شد که به رغم مزایای طرح مذکور، در حوزه اجرا این طرح دچار مشکلاتی شد و این موضوع نارضایتی بخشی از کشاورزان و باغداران آب‌پخش را در پی داشت.

سرپرست بخشداری آب‌پخش با اشاره به عزم دولت سیزدهم در خصوص اصلاح طرح پایلوت آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش افزود: با پیگیری‌های استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان و اهتمام ویژه مدیران جهاد استان در دولت سیزدهم به منظور اصلاح طرح مذکور، مقرر شد با توجه به وضعیت منابع آب زیرزمینی کشور و کاهش شدید بارندگی در سالیان گذشته تغییر الگوی آبیاری در حوزه کشاورزی صورت گیرد و این طرح با همین هدف در سال ۱۴۰۳ با اعتبار لازم اصلاح خواهد شد.

وی بیان کرد: به منظور رفع نگرانی کشاورزان و باغداران، اصلاح طرح پایلوت آبیاری قطره‌ای با نظارت دقیق کارشناسان بخشداری، ناظران این پروژه و نماینده باغداران بعد از دور جدید آبیاری غرقابی عملیاتی خواهد شد.

این نشست با حضور معاون آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان، مدیر جهاد کشاورزی بخش آب‌پخش و پیمانکاران آب‌پخش در بخشداری آب‌پخش برگزار شد.

کد خبر 6084913

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری تیم‌های آسیایی خطرناک است/ فوتسال بچه سرراهی نباشد
  • نشست مدیرکل اتباع البرز با اعضای بخشداری آسارا
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • پیولی: هر کاری می‌کنیم تا اینتر برنده دربی نباشد
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • تاسیس دفتر راه و شهرسازی بردسکن خراسان‌رضوی