Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:33:31 GMT

مصرف اینترنت در کردستان بیش از ۲ برابر افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۱۱۳۳

مصرف اینترنت در کردستان بیش از ۲ برابر افزایش یافت

آزاد حکمت روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصرف اینترنت مشترکان استان در حال حاضر ۱۰۰ ترابایت و سه گیگ در روز است، در حالیکه این رقم در مدت مشابه پارسال ۴۶ ترابایت و هشت گیگ بود.

وی با بیان اینکه مشکلی از لحاظ پشتیبانی اینترنت مورد نیاز مشترکان وجود ندارد، اضافه کرد: این افزایش مصرف بیشتر ناشی از در خانه ماندن مردم به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و استفاده بیشتر آنان از اینترنت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: میزان حجم مصرفی اینترنت مشترکان کردستانی در سه ماهه اول سال جاری نیز به دلیل استفاده دانش آموزان از آن برای بهره‌گیری ازآموزش‌های آنلاین و مجازی به ۱۲۰ ترابایت در روز رسید.

حکمت اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد ارائه اینترنت با کیفیت به مشتریان هستیم که آمارهای موجود نشان دهنده میزان رضایت مشتریان از ADSL مخابرات است.

وی با بیان اینکه تعداد مشترکان فیبرنوری (FTTH) این استان به ۲ هزار و ۶۵۵ مورد رسیده است، گفت: در حال حاضر تعداد خطوط اینترنت پرسرعت منصوبه استان ۱۶۸ هزار و ۵۷۲ فقره است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به وجود ۱۰۸ هزار و ۹۲۷ مشترک ADSL در استان، افزود: هم اکنون ۵۰۶ روستای استان نیز به اینترنت پرسرعت مخابرات متصل است.

حکمت با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا شده است، اظهار داشت:  این مهم زمینه بهره‌گیری از اینترنت با کیفیت بهتر را برای مشترکان فراهم کرده است.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و تعداد شماره‌های منصوبه تلفن ثابت در استان، بیش از  ۵۸۶ هزار فقره است.

برچسب‌ها اینترنت اشیاء کردستان ارتباطات شرکت مخابرات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت اشیاء کردستان ارتباطات شرکت مخابرات ایران اینترنت اشیاء کردستان ارتباطات شرکت مخابرات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عیسی زارع پور، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از برنامه‌های امسال تلاش برای منظومه سازی است تا بتوانیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی متعددی را به شکل منظومه در فضای کشور داشته باشیم.

وی در ادامه از جمله کار‌های مشترک وزارت ارتباطات و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته را هوشمندسازی خدمات دانست و افزود: پارسال پنجره واحد خدمات دانشگاه‌ها فعال شد که ۲۶۰ دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه جهانی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است.

زارع پور با اشاره به اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در سال قبل نیز مورد قدردانی قرار گرفته بود، افزود: امسال مسیر هوشمندسازی خدمات دولت را دنبال می‌کنیم و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت به صورت الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارایه شد که ۱۲ درصد از آن بصورت هوشمند درآمد و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

وزیر ارتباطات در مورد تعهد اپراتور‌های ارتباطی برای افزایش کیفیت اینترنت خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی را برای افزایش سرعت اینترنتِ اپراتور‌ها مشخص کرده‌ایم که براساس آن شاخص‌ها، اپراتور‌ها باید سرعت اینترنت را افزایش دهند و به اهداف مشخص‌شده برسند.

وی با بیان اینکه روز گذشته نتایجی از مراجع جهانی منتشر شد که نشان می‌داد نسبت به سه ماه قبل حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد سرعت اینترنت کشور افزایش پیدا کرده است، افزود: این روند ادامه دارد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته ان شاءالله امسال نسبت به سال قبل سرعت اینترنت همراه تا ۵۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

آقای زارع پور اظهار کرد: پیش خوانی طراحی شده که مردم بتوانند به‌صورت شفاف گزارش‌های ماهانه میانگین سرعت اینترنت را دریافت کنند.

در ادامه وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه تولید گوشی با وزارت صمت است، گفت: برای تولید گوشی ایرانی یک برنامه‌ای را با همکارانمان در وزارت صمت دنبال می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • (ویدئو) وعده تازه وزیر ارتباطات درباره افزایش سرعت اینترنت
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • اجرای بیش از ۶۴ هزار متر شبکه فیبرنوری در کردستان
  • افزایش بی سابقه سرعت اینترنت تا پایان سال
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر می‌کند؟
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی‌کند/ پرمصرف ها نقره داغ می‌شوند
  • تعرفه برق مشترکان خانگی تغییر نمی کند/ پرمصرف ها نقره داغ می شوند