Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چهاردهمین روز هشدار کرونایی در پایتخت را سپری می‌کنیم، وضعیتی که روز به روز موجب افزایش نگرانی مردم، کادر درمان و مسئولان شهری شده است، شرایط نگران کننده‌ای که به گفته استاندار تهران حکم وضعیت قرمز کرونایی را دارد، زیرا این کلانشهر دارای پیچیدگی‌های خاصی است و اگر تهران وارد وضعیت قرمز کرونایی شود، کنترل بیماری به دلیل جمعیت و تراکم بالا دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایتخت نشینان هم کم کم از ترس کرونا دوباره به جانشان افتاده است، در چند روز گذشته آمار فوتی کرونا باز هم رکورد زد و به عدد ۲۲۱ رسید، با افزایش موارد ابتلا و بستری کرونا معاون درمان وزارت بهداشت در ابلاغی به همه بیمارستان‌های شهر تهران دستور داد تا بیماران کرونایی را پذیرش کنند.

وضعیت نگران کننده تهران و درخواست اعمال محدودیت‌های کرونایی

به دنبال شرایط هشدار یا به گفته استاندار تهران وضعیت قرمز شهر تهران، چهارشنبه هفته گذشته اعضای ستاد کرونای تهران جلسه اضطراری با وزیر بهداشت برگزار کردند و خواستار اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی شدند.

زالی فرمانده ستاد کرونای تهران در این جلسه از افزایش آمار مراجعان به مراکز درمانی از هشتم تیرماه به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: ابتلا و بستری در بخش‌ها و همچنین بستری در آی سی یو در حال افزایش و ترخیص بیماران در حال تقلیل است.

او درباره مشکلات، نگرانی‌ها و درخواست‌های ستاد کرونا پایتخت از وزیر بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از فرمانده مبارزه با کرونا در عرصه ملی می‌خواهیم، هر آنچه که می‌توانید در افزایش اختیارات موسع ستادی استان تهران با توجه به پیچیدگی‌ها، ابرام بورزید؛ چراکه در تهران شرایط متفاوت داریم و تهران گرانیگاه کشور است.

فرمانده عملیات ستاد کرونای کلانشهر تهران خواستار اعمال برخی محدودیت‌های کرونایی مانند لغو یک هفته‌ای طرح ترافیک، فعالیت ادارات دولتی و خصوصی با ۵۰ درصد ظرفیت کاری، تعلیق تمام تجمعات مثل عروسی و عزا، نمایشگاه‌ها و سیمنار‌ها و تعویق آزمون‌های سراسری و در نهایت حتی تعطیلی یک هفته‌ای تهران شد تا بار مراجعه بیمارستان‌ها کاهش پیدا کند چرا که کارد درمان دچار خستگی و فرسودگی شده و هر روز شماری از آن‌ها به کرونا مبتلا و از چرخه درمان خارج می‌شوند.

محدودیت‌های کرونایی که به پایتخت بازگشت

روز گذشته بر اساس اعلام سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران برخی محدودیت‌های کرونایی در تهران اعلام شد و قرار است همه دانشگاه ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبانسرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه ها، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها به مدت یک هفته تعطیل باشند.

انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران درباره اعمال محدودیت‌های مجدد در استان تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: طی بررسی‌های کارشناسی در کمیته مدیریت مبارزه با کرونا در استان تهران و تایید تصمیمات اتخاذ شده در کمیته انتظامی_اجتماعی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مجدد محدودیت‌هایی برای فعالیت برخی مشاغل در استان تهران اعلام شد.

استاندار تهران ادامه داد: فعالیت باشگاه‌های بدنسازی، فعالیت مراکز تفریحی آبی مانند شهربازی و استخر‌های سرپوشیده، برگزاری مراسمات عمومی مانند مراسم عروسی، ترحیم، همایش‌ها و... به مدت یک هفته از زمان ابلاغ نامه متوقف شده است.

او با اشاره به اینکه نظارت جدی بر این تصمیمات صورت خواهد گرفت، افزود: با این نظارت‌ها امیدواریم بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که روند رو به رشد بیماری کرونا در استان تهران را کنترل شود.

علی اعطا سخنگوی شورای تهران درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: به نظر مى‌رسد براساس لیست ابلاغى، اعمال محدودیت‌هاى مورد نظر، فعلا رویکرد حداقلى دارد واز شهروندان درخواست داریم با رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و پرهیز از تردد‌های غیر ضروری، در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و شیوع آن، نقش جدى ایفا کنند.

۴۴.۷ درصد مردم برای حضور در محل کار از منزل خارج می‌شوند

فرمانده ستاد مبارزه با کرونای شهر تهران گفت: ۶۲ درصد مردم تهران معتقد هستند که فاصله‌گذاری اجتماعی خیلی کم در مترو رعایت می‌شود؛ این در حالی است که ۴۴.۷ درصد مردم برای حضور در محل کار و ۲۵.۲ دهم درصد برای خرید از منزل خارج می‌شوند.

زالی تاکید کرد: باید سازوکاری برای حضور کارمندان در محل کار و خرید‌های مجازی در نظر گرفته شود، زیرا بخش زیادی از تردد‌ها قابل مدیریت است.

حناچی شهردار تهران درباره رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اظهار کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی تهران در صورتی حاصل می‌شود که ظرفیت موجود سه برابر شود و این ظرفیت اکنون در مترو و اتوبوسرانی دسترس نیست، در برخی مناطق مانند منطقه ۱۵ میزان آلودگی کرونا بالاست، جمعیت ساکن این منطقه کم هستند، اما جمعیت متحرک به دلیل فعالیت‌ها بالاست.

چالش لغو طرح ترافیک در تهران 

شهردار تهران اظهار کرد: ما با مصوبات ستاد ملی کرونا هماهنگ هستیم و پیشنهاد ما بود که ماسک اجباری شود و در همه ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و تاکسی ماسک به قیمت نازل عرضه می‌شود تا بهانه‌ای برای استفاده نکردن وجود نداشته باشد و اگر تصمیمات ستاد کرونا تجدید نظر در برخی فعالیت‌ها مثل لغو طرح ترافیک باشد ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم.

حدود ۴۵ درصد تهرانی برای حضور در محل کار از منزل خارج می‌شوند و مجبور هستند از وسایل حمل و نقل عمومی برای حضور در محل کار استفاده کنند، این در حالی است که به گفته استاندار تهران اگر ۹۹ درصد در مترو ماسک بزنند به دلیل اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی ممکن نیست، روزانه ۲۰۰ نفر به کرونا مبتلا خواهند شد.

ستاد کرونای تهران همچنین خواستار لغو طرح ترافیک هستند و شهردار تهران هم برای لغو طرح ترافیک اعلام آمادگی کرده است، حالا باید منتظر ماند و دید که آیا طرح ترافیک لغو خواهد شد و حضور کارکنان در ادارات کاهش پیدا می کند؟ 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت کرونایی کرونا در ایران تهران محدودیت های کرونایی فاصله گذاری اجتماعی برای حضور در محل کار مبارزه با کرونا استاندار تهران لغو طرح ترافیک استان تهران اعمال محدودیت خارج می شوند ستاد کرونای ستاد کرونا شهر تهران ستاد ملی یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ اسماعیل احسان پور، رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودروها در ساعات ابتدایی صبح روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ماه نشان از معابر و بزرگراه‌هایی خلوت در سطح شهر تهران و احتمال تصادفات به خاطر افزایش سرعت‌ها توسط برخی از رانندگان دارد.

وی گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌کنند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی دارند که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین می‌باشند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت صبحگاهی و خلوت تردد کنید.

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند.

سرهنگ احسان پور افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خود را به موقع متوقف و از برخورد پرهیز کند.

کد خبر 6080479

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۱ فروردین ماه
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران _ کرج_ قزوین
  • پسر پرسپولیس و چالش کلین‌شیت در دربی کوچک
  • فرآیند انتخاب مشاور برای برقی‌سازی وسایل نقلیه کلید خورد
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت
  • معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد