Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

سینما‌های سراسر کشور با شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال گذشته تعطیلی طولانی مدتی را تجربه کردند، اما این تعطیلی تنها به سالن‌های سینما ختم نشد و بسیاری از تولیدات سینمایی نیز با مشکلات فراوانی به کار خود ادامه دادند.  

اخبار فرهنگ و هنر - تعطیلی سینما‌ها در ابتدا تنها به مدت یک هفته رقم، اما این تعطیلات تا تیر ماه سال جاری ادامه یافت، بازگشایی سینما‌ها در تاریخ یکم تیر ماه سال جاری امید آغاز دوباره این هنر را در میان اهالی سینما ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این امید کم حاشیه نبود و از همان لحظات ابتدایی با انصراف دو فیلم آغاز شد.  

فیلم‌های « خوب، بد، جلف : ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی و فیلم سینمایی «شنای پروانه» ساخته محمد کارت از همان ابتدا با طرح گلایه نبود تبلیغات مناسب از اکران انصراف دادند، اما این انصراف تنها یک شب ادامه داشت و با وساطت سازمان سینمایی این دو فیلم آغاز به کار کردند.  

علاوه بر فیلم‌های فوق آثاری همچون « جهان با من برقص » به کارگردانی « سروش صحت »، «یادم تو را فراموش» ساخته علی عطشانی، عطر داغ ساخته علی ابراهیمی از دیگر آثاری هستند که در چرخه اکران بعد از بازگشایی سینما‌ها روی پرده رفتند.

نکته قابل توجه در قبال اکران در سینماهای کشور فروش تنها دو فیلم در میان نزدیک به هشت فیلم اکران شده است، آثاری که در کنار هم به یک میلیارد فروش فروش هم نرسیدند. البته ماجرای فروش در سینماها تنها به این آثار ختم نمی‌شد بلکه دو اثر پرفروش چرخه اکران هم در کنار یکدیگر تنها به سه میلیارد فروش در نزدیک به دو هفته اکران دست یافتند.  

وضعیت اکران در سینما‌های کشور به صورت جسته گریخته به همین شکل ادامه داشت و براساس تصمیم شورای صنفی نمایش سه فیلم جدید « پیشی میشی »، «آنجا همان ساعت» و «زن‌ها فرشته‌اند ۲» هم قرار بود از هفته جاری به چرخه اکران در سینما‌ها اضافه شوند، اما به یکباره فیلم سوم با نام «پیشی میشی» از اکران انصراف داد.  

این وضعیت تا جایی پیش رفت که حال خبر از انصراف فیلم سینمایی « شنای پروانه » از ادامه اکران به گوش می‌رسد، رسول صدرعاملی تهیه کننده این فیلم به دلیل شیوع موج دوم بیماری کرونا از اکران انصراف داد، هرچند شورای صنفی نمایش این انصراف را تصمیم یک جانبه تهیه کننده اثر دانست.  

در همین حین و آشفته بازار چرخه اکران، خبری تازه حواشی سینمای سال ۹۹ را بار دیگر به اوج رساند، سینما‌ها بار دیگر با تعطیلی یک هفته‌ای مواجه شدند، تعطیلی که به احتمال فراوان می‌تواند همچون اسفند ماه بار دیگر به یک تعطیلات طولانی مدت برای محبوب‌ترین هنر کشور تبدیل شود.  

سینمای سال ۹۹ از همان ابتدا با رکود فراوانی همراه بود، شاید بازگشایی در سینما‌ها امید تازه‌ای به اهالی سینما داده بود، اما حال با تعطیلی دوباره همه چیز تحت الشعاع قرار گرفته و به احتمال فراوان این تعطیلی می‌تواند ادامه کار در سینمای سال ۹۹ را با مشکلات فراوانی روبرو نماید.  

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خوب بد جلف جهان با من برقص سروش صحت سینماهای کشور سینماها پیشی میشی شنای پروانه شورای صنفی نمایش سینمای ایران تعطیلی سینماها اکران فیلم ها شنای پروانه سینمای سال ۹۹ چرخه اکران سینما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر

سینما‌های سراسر کشور به مناسبت ایام عزاداری شهادت امام علی (ع)، از دهم تا چهاردهم فروردین مشمول تعطیلی‌هایی است.

بر مبنای این گزارش، سینما‌های سراسر کشور در روز جمعه - دهم فروردین‌- از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت‌های عادی خود را دارند و از ساعت ۱۷:۳۰ تا پایان شب تعطیل هستند.

برای روز شنبه-یازدهم فروردین‌-، سینما‌های سراسر کشور در تمام مدت شبانه‌روز تعطیل هستند.

در روز یکشنبه-دوازدهم فروردین‌- سینما‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۷:۳۰ فعالیت معمول خود را دارند و پس از این ساعت تا پایان شب، تعطیل هستند.

سینما‌های سراسر کشور در روز دوشنبه- سیزدهم فروردین - در تمامی ساعات شبانه‌روز تعطیل هستند.

برای روز سه‌شنبه- چهاردهم فروردین‌- نیز سینما‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا۱۷:۳۰ فعالیت دارند و پس از این ساعت تا پایان شب تعطیل هستند.

از صبح چهارشنبه-پانزدهم فروردین‌-، فعالیت سینما‌ها به حالت عادی بازمی‌گردد و سانس‌های فیلم از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ برقرار است.

نکته قابل‌توجه اینکه فعالیت سینما‌ها در روز‌های جمعه-دهم فروردین-، یکشنبه- دوازدهم فروردین- و سه‌شنبه- چهاردهم فروردین‌-، به‌عهده سینما‌ها است و ضروری است مخاطبان، قبل از رفتن به سینما، نسبت به فعالیت آن سینما طی آن روز، اطمینان به عمل آورند. بسیاری از سینما‌ها ترجیح داده‌اند تا فعالیت خود را طی این پنج روز تعطیل کنند و فیلمی نمایش ندهند.

اکنون فیلم‌های تمساح خونی، بی‌بدن، آپاراتچی، پرویزخان، ایلیا جستجوی قهرمان، نوروز، آسمان غرب و روشن به روی پرده است. استقبال مخاطبان از فیلم‌های نوروزی، چندبرابر بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است که انتظار می‌رود فرآیند استقبال، پس از تعطیلات لیالی قدر نیز روی دور صعودی بماند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • فرید حاجی: سینمای تاثیرگذار از درون فیلم‌ساز جوانه می‌زند نه سینمای کوتاه و بلند
  • آمار فروش اکران نوروزی؛ یکه‌تازی تمساح خونی
  • «تمساح خونی» در یک روز ٧ میلیارد تومان فروخت
  • وضعیت اکران سینماهای مشهد در شب‌های قدر چگونه است؟
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»
  • تلویزیون امسال هم به نفع سینما کنار نکشید؟
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر
  • کیانوش عیاری با هدیه تهرانی تماس گرفت | امین حیایی انتخاب اول بود اما ...