Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@21:25:48 GMT

برد موشک‌های ارتش یمن در حال افزایش است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۱۳۰۵

برد موشک‌های ارتش یمن در حال افزایش است

یک مقام برجسته یمنی اعلام کرد که ارتش این کشور در حال افزایش برد موشک‌ها و پهپادهای خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، «جلال الرویشان» معاون امور دفاعی و امنیتی نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن، شامگاه روز دوشنبه در جلسه هیئت وزرا ضمن ارائه گزارش درباره آخرین تحولات نظامی، از توسعه بُرد موشک‌های یمن خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه «المیادین»، جلال الرویشان در ارتباط با عملیات جدید ارتش یمن در عمق خاک عربستان سعودی گفت: «در عملیات امروز برخی پایگاه‌ها و تأسیسات نظامی در عمق خاک عربستان سعودی هدف قرار گرفت».

الرویشان در ادامه گفت: «در این عملیات، دشمن متحمل خسارت‌های مادی سنگین شد. در این عملیات همچنین ده‌ها تن ازجمله چند فرمانده و کارشناس کشته یا زخمی شدند».

وی همچنین خبر داد: «عملیات "توازن بازدارندگی" هم‌زمان با توسعه موشک‌های بالستیک و پهپادها ادامه دارد. درحال‌توسعه بُرد موشک‌ها و پهپادها تا مسافتی هستیم که دشمن و حامیان آن‌ها را غافلگیر خواهد کرد».

در همین ارتباط، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، روز دوشنبه، در اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن تأسیسات نفتی و پایگاه‌های نظامی دولت سعودی با موشک‌های بالستیک و پهپاد خبر داده بود.

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: پهپاد موشک بالستیک ارتش یمن موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعغای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل

یک هفته پس از عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، «آهارون هالیوا» رئیس رکن اطلاعات نظامی اسراییل از مسئولیت خود استعفا داد.

به گزارش مشرق، اختلاف داخلی در سرزمین‌های اشغالی پس از اجرای موفقیت آمیز عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران بالا گرفت.

«آهارون هالیوا» رئیس رکن اطلاعات نظامی اسراییل که متهم است برآورد غلطی از پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق داشته از مسئولیت خود کناره‌گیری کرد. گزارش‌های اشتباه و گمراه کننده در خصوص واکنش ایران به این حمله و توانایی‌های دفاعی جمهوری اسلامی شرایط را برای ادامه مسئولیت وی در بخش اطلاعات نظامی اسراییل سخت کرد.

خبرگزاری i۲۴ نیز به این مساله اشاره کرد که تصمیم رئیس رکن اطلاعات نظامی اسراییل برای استعفا از مسئولیت، در بحبوحه تنش بین اسرائیل و ایران گرفته شده است.

کناره‌گیری این شخصیت بلندپایه صهیونیستی در شرایطی انجام شده است که رسانه‌های غربی و صهیونیستی آن را اولین استعفا پس از شکست‌های دومینووار رژیم در ماه‌های اخیر معرفی می‌کنند. تایمز اسراییل در این خصوص نوشت انتظار می‌رود رئیس آژانس امنیتی شین‌بت و رئیس ستاد ارتش اسرائیل نیز پس از تثبیت وضعیت امنیتی اسراییل از سمت خود کناره گیری نمایند.

گاردین نیز با اعلام اینکه انتظار می‌رود رهبران سیاسی امنیتی دیگری نیز استعفا دهند نوشت: «زمان استعفاها مشخص نیست، زیرا اسرائیل همچنان در حال مبارزه با حماس در غزه و نبرد با گروه شبه نظامی لبنانی حزب الله در شمال است. تنش ها با ایران نیز در پی حملات بین دو دشمن به اوج خود رسیده است.»

یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از استعفای آهارون هالیوا رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش این رژیم استقبال کرد و از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواست که راه این ژنرال را در پیش بگیرد و استعفا کند. لاپید استعفای هالیوا را اقدامی ارزشمند و موجه خواند و گفت: بهتر بود نتانیاهو نیز همین کار را می‌کرد.

«آهارون هالیوا» پیش از این و در جریان عملیات طوفان‌الاقصی و غافلگیری رژیم صهیونیستی با قبول مسئولیت خود گفته بود «از آن روز تا کنون، روز و شب آن روز سیاه را به یاد دارم. من هر روز با درد وحشتناک جنگ زندگی خواهم کرد.»

عملیات بزرگ حماس اسرائیلی ها را حیرت زده کرد و بلافاصله سؤالاتی در مورد توانایی های اطلاعاتی و دفاعی این کشور ایجاد کرد. واشنگتن پست سال گذشته گزارش داد که علیرغم اینکه اطلاعاتی در ماه آگوست مبنی بر قریب الوقوع بودن یک حمله منتشر شد، هشدارها توسط رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شد.

سردرگمی مقامات رژیم صهیونیستی پس از عملیات ۷ اکتبر گمانه‌زنی‌ها در خصوص استعفای رئیس رکن اطلاعات نظامی اسراییل و دیگر مقامات این رژیم را در پی داشت. با این حال شواهد نشان می‌دهد عملیات وعده صادق و شکست حیثیتی و دفاعی صهیونیست‌ها کناره‌گیری بسیاری از مقامات اسراییلی را اجتناب ناپذیر کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • 200 روزه شدن جنگ علیه غزه چه مفهومی دارد؟ مقاومت در این مدت چگونه ادامه یافت؟
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • تک‌تیراندازان قسام یک نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند
  • حزب‌الله لبنان یکی از مقرهای فرماندهی صهیونیستی را موشک‌باران کرد
  • استعغای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان