Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@01:09:56 GMT

رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی ثبت می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۱۴۴۲

رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی ثبت می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد رشیدی امروز (سه شنبه) در این باره در گفتگویی با اشاره به ثبت شهر رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی، اظهار کرد: رشتی دوزی یکی از رودوزی‌های سنتی ایران و از صنایع دستی شهر رشت است که در فهرست آثار ملی ایران به عنوان میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است.

وی به برگزاری جلسه برای ویرایش نهایی پروپوزال ثبت رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی ایران اشاره کرد و گفت: بعد از ویرایش نهایی این پروپوزال برای ارائه به شورای راهبردی صنایع دستی کشور در دست تهیه و تنظیم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی ادامه داد: توصیه نامه‌های استاندار، نمایندگان شهر رشت در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، شهردار و اعضای شورای شهر رشت و همچنین شورای مرکزی تشکل رشتی دوزی به عنوان نماینده هنرمندان این رشته به همراه پروپوزال در اواخر تیرماه امسال به شورای راهبردی شهر و روستای ملی ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ رشتی دوزی در گذشته با نام قلاب دوزی رشتی معروف بود که در دهه ۸۰ یونسکو آن را رشتی‌دوزی تغییر داد.

کد خبر 4973484

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی گیلان رشتی دوزی ثبت ملی میراث ناملموس ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد حجاب و عفاف ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند سیستان و بلوچستان استانداری سمنان رشتی دوزی شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مصطفی خانعلی‌نژاد افزود: برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و رونق تولید محصولات صنایع دستی گیلان ، سال گذشته ۳۸۴ طرح تولیدی صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان، با ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ به بهره برداری رسید.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: از این تعداد طرح‌های افتتاح شده در سال گذشته ، ۳۰۰ طرح آن به صورت مشاغل خانگی با ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۸۴ طرح هم در قالب تبصره ۱۸ با ۲۵ میلیارد تومان اعتباربه بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی افزود: این طرح‌ها با هماهنگی استانداری، اداره کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصاد و داریی و همکاری بانک‌های عامل و صندوق کارافرینی امید گیلان در سال ۱۴۰۲ افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • ورود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مسافر به کردستان
  • بعضی‌ها برای کرنر و اوت دستی هم بیانیه می‌دهند!
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان