Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سرتیپ «عبدالله بن عامر» معاون اداره تبلیغات یمن، شامگاه روز دوشنبه، در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» ضمن رد ادعای عربستان سعودی مبنی هدف قرار گرفتن شهروندان سعودی در حمله ارتش یمن، خبر داد که گونه جدیدی از موشک‌های بالستیک در یمن وجود دارد که «در زمان مناسب» رونمایی خواهد شد.

معاون اداره تبلیغات یمن گفت: «ما امروز در برابر عملیاتی بزرگ در عمق خاک عربستان سعودی قرار گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر یک موشک‌ بالستیک در عملیات‌ها شلیک می‌کردیم؛ اما امروز چندین موشک و پهپاد [به سمت عربستان] روانه می‌کنیم».

سرتیپ عبدالله بن عامر در ادامه تأکید کرد:‌ «زمان عملیات‌ها و محدوده‌های جغرافیایی محدود به سر آمده است».

در همین ارتباط، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در اطلاعیه‌ای از هدف قرار دادن تأسیسات نفتی و پایگاه‌های نظامی دولت سعودی با موشک‌های بالستیک و پهپاد خبر داد.

عبدالله بن عامر در پاسخ به ادعاهای ائتلاف سعودی مبنی بر هدف قرار گرفتن اهداف شهری در حمله ارتش یمن به عمق خاک سعودی گفت: «تمام اهداف ما نظامی است و در واکنش به تجاوزهای دشمن».

بن عامر توضیح داد که محاصره یمن شدیدتر می‌شود و وظیفه نیروهای مسلح این است که برای رفع محاصره دشمن را تحت فشار قرار دهند.

بن عامر افزود که هدف راهبردی نیروهای مسلح یمن در واقع متوقف کردن تجاوزهای ائتلاف سعودی، رفع محاصره است و در این راستا وظیفه نیروهای مسلح ادامه واکنش به دشمن است.

معاون اداره تبلیغات یمن همچنین تأکید کرد که عملیات‌های ارتش یمن به صورت کورکوانه صورت نمی‌گیرد و نیروهای مسلح این کشور شهروندان عربستانی را هدف قرار نمی‌دهند بلکه اختلال در عملکرد پدافند هوایی سعودی است که باعث آسیب دیدن آنها می‌شود.

عبدالله بن عامر در پایان اظهاراتش از گونه جدیدی از موشک‌های بالستیک در یمن خبر داد که در زمان مناسب رونمایی خواهد شد. وی همچنین گفت که ارتش یمن شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد جنگنده‌های سعودی پارکینگ فرودگاه «ابها» را هدف قرار دادند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: موشک های بالستیک نیروهای مسلح هدف قرار ارتش یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی یک موشک جدید ضد هواپیما پرتاب کرد

کره شمالی یک فروند موشک جدید ضد هواپیما و یک کلاهک جنگی موشک کروز را به صورت آزمایشی پرتاب کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد این کشور یک فروند موشک جدید ضد هواپیما و یک کلاهک جنگی موشک کروز را به صورت آزمایشی پرتاب کرد.

براساس گزارش سازمان موشکی کره شمالی، آزمایش قدرت یک کلاهک جنگی فوق العاده بزرگ که برای موشک کروز استراتژیک «هواسال-1 آر ای-3» طراحی شده و پرتاب آزمایشی یک فروند موشک جدید ضد هواپیمای «پیولجی -1-2» انجام شد.

این در حالی است که سه روز پیش سه منبع آگاه اعلام کردند آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در تلاش برای راه اندازی هیئتی جدید از کارشناسان چند ملیتی خارج از سازمان ملل، به منظور ارزیابی و اجرای تحریم ها علیه کره شمالی هستند.

این تلاش پس از آن انجام می شود که روسیه از تمدید سالانه ماموریت کارشناسان سازمان ملل خودداری کرد. کارشناسانی که طی 15 سال گذشته روند اجرای تحریم هایی را ارزیابی می کردند که با هدف تعدیل برنامه های موشکی و اتمی کره شمالی وضع شده بود.

این در حالی است که مسکو و پکن خواستار کاهش تحریم ها علیه کره شمالی شدند تا بدین ترتیب روند مذاکرات دیپلماتیک با پیونگ یانگ آغاز شده و از درد و رنج انسانی در این کشور فقیر کاسته شود.

کره شمالی از سال 2006 تاکنون، به‌دلیل برنامه اتمی و موشک‌های بالستیک خود، تحت تحریم‌های متعدد سازمان ملل قرار دارد، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت توسعه و گسترش موشک‌های بالستیک است. این تکنولوژی برای پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ به مدار زمین بکار گرفته شد و برای آزمایش ده‌ها موشک بالستیک طی 20 ماه گذشته استفاده شده است. آمریکا بارها هشدار داده که پیونگ یانگ آماده انجام هفتمین آزمایش اتمی خود است.

چندی قبل رسانه‌های دولتی کره شمالی اعلام کردند "کیم جونگ اون"، رئیس این کشور طی بازدید از اردوگاه آموزشی عملیاتی ارتش در غرب کره شمالی با اشاره به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی گفت: «ارتش باید با هدف بهبود فوری قابلیت‌های رزمی، باید به طور پیوسته تمرینات نظامی واقعی انجام دهد تا به آمادگی کامل برای یک جنگ تمام عیار برسد.»

تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • نخستین موضع گیری رهبر انقلاب درباره حمله به اسرائیل
  • رهبر معظم انقلاب: موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است؛ ناراحتی دشمن از همین موضوع است/ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • تاکید رهبر انقلاب بر اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح +| ویدئو
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر/ رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد +عکس
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد
  • ساخت موشک دانگ فنگ-۲۱ چینی برای غرق کردن ناو‌های آمریکا
  • چین موشک دانگ فنگ-۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های آمریکا ساخته است
  • کره شمالی یک موشک جدید ضد هواپیما پرتاب کرد