Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله تحریری گفت: امروز با وجود فضای مجازی که نقش مهمی در انحرافات اخلاقی و اعتقادی دارد، جوانان مومن بسیار باید مراقب باشند که فریب‌های شیطانی آنها را به سوی گمراهی و انحطاط سوق ندهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدباقر تحریری» تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در حوزه علمیه سپهسالار به سخنرانی پرداخته و گفت: بندگان شایسته خداوند دارای ویژگی‌های خاص و اساسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله تحریری با استناد به روایتی از امام رضا(ع) عنوان کرد: بندگان شایسته خداوند همواره در مسیر خیر  تلاش و حرکت دارند و با استفاده درست از زمان حتی تهدیدها را نیز به فرصت‌ تبدیل می‌کنند.

استاد برجسته حوزه گمراهی عامل تهدید انسان است، اظهار کرد: مسیر خلاف و اشتباه انسان را به سوی سقوط و خسارت می‌کشاند تا اینکه به پایین‌ترین درجه خسارت برسد، زیان‌کارترین انسان‌ها افرادی هستند که با اینکه در مسیر سقوط قرار دارند فکر می‌کنند که در مسیر درست حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مومنان حقیقی در مقابله با بلایا و مصایب صبور هستند و از تهدیدها به خوبی عبور می‌کنند، ابراز کرد: امروز که ویروس کرونا برای کل دنیا تهدید است طلاب حوزه علمیه در کشور ما از فرصت استفاده کردند که به مردم خدمت کنند.

تولیت حوزه علمیه مروی با بیان اینکه دوران جوانی بهترین زمان برای رسیدن کمال است، گفت: جوان مومن و انقلابی در مسیر حق با استفاده از فرصت‌ها و تهدیدها می‌تواند در خود و جامعه تحولاتی برای رسیدن به سعادت ایجاد کند.

آیت‌الله تحریری افزود: امروز با وجود فضای مجازی که نقش مهمی در انحرافات اخلاقی و اعتقادی دارد، جوانان مومن بسیار باید مراقب باشند که فریب‌های شیطانی آنها را به سوی گمراهی و انحطاط سوق ندهد.

 استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مومنان حقیقی امام زمان(عج) را ناظر بر اعمال خود می‌بینند، ابراز کرد: اویس قرنی از جمله کسانی بود که پیامبر(ص) را ناظر بر اعمال خود می‌دید، چنین افرادی با شنیدن ندای حق مسیر کمال را انتخاب می‌کنند.

وی در پایان گفت: ما باید این را باور کنیم که حرکت در مسیر حق سبب رسیدن به کمال و سعادت است، به همین دلیل از فرصت و زمان عمر خود بهترین استفاده را برای ذخیره نیکی در آخرت داشته باشیم.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظهور امام زمان عج امام زمان عج مومن حوزه علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم

اهورا نیازی، فعال مجازی در حوزه فناوری در حاشیه بازدید از هجدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: دست سرنوشت و شانس باعث شد که در حوزه فناوری تولید محتوا کنم.

وی افزود: علاقه مندی قشر جوان به حوزه فناوری سخت است، اما احساس می‌کنم نیازمندی باعث ایجاد علاقه مندی می‌شود.

نیازی تصریح کرد: باید دانش آموزان را نسبت به زندگی راحت انسان‌ها آگاه کرد و سپس نیاز به وجود آید.

فعال مجازی حوزه فناوری گفت: علوم پایه پیشرفت خود را کرده است و هم اکنون پیشرفت جهان از طریق تکنولوژی و محاسبات کامپیوتر اتفاق می‌افتد. ایران در زمینه‌های حوزه فناوری بسیار پیشرفته است، اما در حوزه هوش مصنوعی اقدامات خاصی انجام نداده است و از آنجایی که عموما ایده‌ها و فعالیت‌های آزمایشگاهی باید پخته شوند و پرورش یابند قطعا نیازمند صرف هزینه خواهند بود که ممکن است به نتیجه برسند یا احتمال دارد که به نتیجه هم نرسند؛ بنابراین پشتیانی دانش آموزان در این عرصه امری مهم است و باید تصمیمات رده بالا باشند و تمام ایران را پوشش دهند.

نیازی ادامه داد: ذهن دانش آموزان و دانشجویان در حوزه فناوری فوق العاده است و رسما قشر جوان امروزی فعال هیولا هستند، البته هیولا از جهت منفی خیر، بلکه قدرتمند هستند. همیشه هیولا‌ها را موجودات بسیار قدرتمند تجسم کردیم که بچه‌ها هم به همان میزان قدرتمند هستند. انتخاب جوانان و نوجوانان، دست سرنوشت و حمایت پدر و مادران و سرپرستان و وظیفه اقتصادی کشور در شکل گیری آینده آنان تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: جوانان باید حوزه فناوری را بشناسند، بنده خودم در این راستا در حال تولید محتوا در صفحات مجازی هستم تا جامعه بیشتری آن را بشناسند و سال آینده تعداد شرکت کنندگان افزایش یابد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • نیازمندی؛ شرط اصلی هدایت جوانان به حوزه فناوری/ دست سرنوشت باعث شد در این عرصه فعالیت کنم
  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • نگاه ما به حوزه اتباع و مهاجرین نگاه فرصت تهدید است
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • مدیر حوزه علمیه استان هرمزگان: طلاب از فرصت های زودگذر نهایت استفاده را انجام دهند
  • تصویب کلیات سند ملی محتوا در شورای ملی فضای مجازی کشور