Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@22:29:55 GMT

درخواست نانوایان برای افزایش قیمت نان

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۱۷۳۵

رییس اتحادیه نان سنتی گفت: برخی مسئولان معتقدند، چون گندم گران نشده نان هم گران نمی‌شود؛ در حالیکه باید گفت آرد حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه تمام شده نان را تشکیل می‌دهد و آن ۷۵ درصد دیگر قیمت تمام شده مربوط به سایر هزینه‌های آب، برق، گاز و دستمزد کارگر است که هرسال نیز افزایش می‌یابد. یعنی اگر قرار باشد در تمام بخش‌ها افزایش قیمت رخ دهد، طبیعتا نان نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن نوروز مقدم در پاسخ به این سوال که آیا نان گران می شود، گفت: سال گذشته بعد از پنج سال که نرخ نان اعلام نشده بود و نانواها در تنگنا قرار گرفته بودند دولت با تشکیل جلسات متعدد به خواسته  اتحادیه  نان سنتی رسیدگی کرد. در حقیقت خواسته ما این بود که بعد از پنج سال و با توجه به افزایش هزینه ها یعنی آب، برق و گاز قیمت نان تقریبا دوبرابر شود اما در نهایت توافقی صورت گرفت و قیمتی نیز اعلام شد.

وی ادامه داد: در بخشنامه هم  قید شد این نرخ  اعلام شده تا زمانی که هزینه خرید گندم یا سایر هزینه های تولید افزایش نیافته ملاک عمل خواهد بود اما واقعیت این است که سایر هزینه های تولید از جمله کارگر، آب، برق، گاز ،بیمه و خمیرمایه هر سال افزایش می یابد.

رییس اتحادیه نان سنتی تصریح کرد: از مهرماه سال گذشته نرخ جدید اجرایی شد و از فروردین امسال با افزایش هزینه ها، نانوایان درخواست افزایش نرخ نان داشتند.

ایسنا/

برچسب ها: نان ، قیمت نان ، اتحادیه نانوایان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000J2d

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: نان قیمت نان اتحادیه نانوایان هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ اولین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان خنداب در سال جاری به ریاست احدی فرماندار و با حضور مدیر کل امور اقتصادی استانداری، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان و نانوایان این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه با بررسی مشکلات خبازان و ارائه راهکار‌های افزایش سهمیه مقرر شد مشکلات واحد‌هایی که نسبت به کاهش سهمیه آرد اعتراض دارند از طریق کارشناسان مربوطه بررسی و به کارگروه استان ارسال شده و نسبت به تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها از سوی نهاد‌های مربوطه تذکر داده شد.
کمبود سهمیه آرد در فصولی که شهرستان از لحاظ وجود نیروی کارگر زراعی افزایش جمعیت دارد، کیفیت نان و مشکلات سامانه از جمله ثبت نشدن مرخصی نانوایان، مدت زمان طولانی رسیدن آرد به دست نانوایان از مهم‌ترین مباحثی بود که نانوایان مطرح کردند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در شهرستان گفت: قسمتی از مطالبات نانوایان در سطح استان قابل پیگیری است و قسمتی از این دغدغه‌ها هم باید در شهرستان حل شود.

ملکی افزود: در استان مرکزی هیچ مشکلی برای تهیه آرد وجود ندارد و تأمین گندم و ارسال آرد به خبازی‌ها با حجم لازم در استان در حال انجام است.
او با اشاره به توزیع آرد در شهرستان خنداب ادامه داد: ما سعی خواهیم کرد متناسب با درخواست نانوایان محترم توزیع آرد را مدیریت کنیم تا نانوایان بتوانند از مکان‌های مورد نظر خود آرد خریداری کنند.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی هم در انتها به نهضت احیای نان کامل اشاره کرد و افزود: استان مرکزی در این امر استانی پیش رو و پیش قدم است و از مردم تقاضا داریم تمایل به مصرف نان کامل را افزایش دهند.

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • شیوه ناپسند برخی از آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی!
  • بررسی مشکلات خبازان خندابی در کارگروه آرد و نان
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!