Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، عدیل سروی با اشاره به فعالیت ۹ هزار نوغاندار در گیلان اظهار کرد: صنعت نوغانداری و پرورش کرم ابریشم یکی از شغل‌های باسابقه در این استان بوده و برای نوغانداران منبع درآمد بسیار خوبی است.

وی با اشاره به سهم گیلان در تولید پیله تر ابریشم افزود: با تلاش نوغانداران امسال یک‌هزار و ۶۵۰ تن پیله تر ابریشم در کشور تولیدشده که سهم گیلان ۵۶۰ تن یعنی حدود ۳۰ درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از پرداخت ۳۶۰ میلیون تومان توسط تعاون روستایی به‌حساب نوغانداران گیلانی خبر داد و گفت: نرخ توافقی خرید پیله تر ابریشم هر کیلوگرم ۶۹ هزار تومان بوده و امسال پنج‌تن و ۲۰۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم توسط تعاون روستایی گیلان خریداری‌شده است.

سروی با اذعان به اینکه بخش اعظمی از نوغان تولیدشده در گیلان توسط بازرگانان خریداری‌شده است، تصریح کرد: از ۵۶۰ تن پیله تر تولیدشده در استان گیلان ۵۵۴ تن توسط بازرگانان خریداری‌شده و ۳۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیارد تومان به نوغانداران پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۹ هزار نوغاندار در استان گیلان بیان کرد: نوغانداران گیلانی امسال ۱۶ هزار و ۲۰۲ جعبه تخم نوغان پرورش داده و ۳۹‌ میلیارد تومان کسب درآمد کردند.

کد خبر 530741 برچسب‌ها استان گیلان نوغان - ابریشم پرونده نوغان - ابریشم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گیلان نوغان ابریشم پیله تر ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کارشناس اداره کل دامپزشکی استان خراسان و مدرس کلاس گفت: کلاس آموزشی بهداشت، پرورش و بیماری‌های کرم ابریشم با حضور جمعی از نوغانداران در محل جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور برگزار شد.

دکتر شریعتی گفت: بیماری‌های کرم ابریشم درمان بخصوصی ندارند و پیشگیری نقش کلیدی و اساسی در پرورش کرم ابریشم دارد.

وی گفت: باید تلاش کرد شرایط بهداشتی مانند تمیز کردن و ضدعفونی سالن پرورش قبل از ورود تخم‌ها همچنین نور، تهویه، حرارت، و رطوبت لازم و کافی در زمان پرورش مهیا شود.

وی همچنین نکات مهم در پرورش کرم ابریشم را خواب کرم و تغذیه مناسب عنوان کرد و افزود: برای تغذیه از برگ‌های خیس، باران خورده، شبنم دار، خاک آلود، پژمرده و خشبی قویا خودداری شود.

 

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • درآمد ۱۱۰ هزار میلیارد تومانی دولت از وصول معوقات و فرارهای مالیاتی
  • توالت هوشمند ۱٫۵ میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد(+عکس)
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور