Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@23:34:21 GMT

کولر خودرو با تصادفات رانندگی چه رابطه‌ای دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۱۸۲۳

کولر خودرو با تصادفات رانندگی چه رابطه‌ای دارد؟

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این گزارش به رایج‌ترین اشتباه‌ها و نکاتی که بازدهی بیشتر کولر را در پی دارند خواهیم پرداخت.

در مواقع ورود به خودرو کولر را در درجه آخر قرار ندهید

در ماه‌های گرم، دمای خودرو پارک شده در زیر نور خورشید تا ۶۰ درجه افزایش می‌یابد ومی توان با چند اقدام ساده دما را ظرف نیم ساعت به ۲۵ درجه کاهش داد، اما این اقدامات شامل شروع به کار سریع کولر آن هم بر روی درجه آخر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین پیشنهاد این است که درب یا شیشه‌های خودرو را برای چند دقیقه باز نگهدارید تا گرمای داخل به شیوه طبیعی کاهش یابد. سپس می‌توان داخل ماشین نشست و کولر را روی درجه متوسط روشن کرد.

نتظیم صحیح دریچه‌های کولر

شاید بارها بیش آمده که هوای خنک خروجی انتظار سرنشینان را برآورده نمی‌کند و تنها چاره افزایش درجه کولر به نظر می‌رسد. اما در واقع اینطور نیست و کافی است دریچه‌های هوای خروجی را اندکی شخصی سازی کرد تا در عملکرد کولر در خنک سازی محیط داخل خودرو بهبود حاصل شود. بهترین حالت نیز قرار دادن منافذ دقیقا رو به روی صورت سرنشین و راننده نیست بلکه بهتر است منافذ در جهات بالا قرار گیرند تا گردش هوا به بهترین نحو صورت گیرد و هوای خنک به همه سرنشینان برسد.

سرویس کردن به موقع سیستم تهویه هوا

بسیاری از مشکلات کولر خودروها از عدم بررسی‌های دوره‌ای کولر و سرویس نکردن آن است. در صورتی که استانداردها از تعویض فیلتر گرده کولر پس از هر ۱۵ هزار کیلومتر سخن می‌گویند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر محسن صالحی عیسی جعفری کولر خودرو تصادفات رانندگی سیستم تهویه هوا تهویه هوای خودرو سند همکاری 25 ساله ایران و چین سوال از رئیس جمهور رمدسیویر محسن صالحی عیسی جعفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند.   به گزارش میزان، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.   عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.   وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.   رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.   وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پلیس راهور : ۹۶ درصد از تصادفات توسط کسانی بوده که بیش از ۲ سال از دریافت گواهینامه رانندگی‌شان گذشته بیشترین تصادفات فوتی عابران در تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

دیگر خبرها

  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • تصادفات جاده‌ای سالانه جان بیش از یک میلیون نفر را در جهان می‌گیرد