Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدرسه علمیه مشکات رستگاران، فصلی نو در زمینه تربیت طلاب و همکاری با مدارس است و می‌کوشد با به کارگیری روش‌های نوین تبلیغ و آموزش مهارت‌های ارتباطی و مدیریتی، طلاب مسلمان تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: جمعيت تعاون اسلامی سازمان رستگاران جزو نهادهای غیر دولتی است که فعالیت خود را از سال 1369 در شهر تهران آغاز کرد و تلاش دارد رویکرد تربیت دین محور و مهارت مدار فرزندان ایران را به صورت جدی در سرتاسر کشور دنبال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روحانیون نیروی اصلی جمعيت تعاون اسلامی سازمان رستگاران را تشکیل می دهند و همه ساله در فصل بهار این نهاد طی فراخوان عمومی از میان طلاب علاقمند به فعالیت در حوزه آموزش و پرورش، نیرو جذب می کند. این جذب به این صورت است که  علاقمندان که باید دست کم طلبه پایه نهم حوزه علمیه باشند ابتدا از نظر تسط در زمینه فن خطابه و تبلیغ و مهارت های ارتباطی و تعاملی با دانش آموزان پایه های مختلف (دوره اول و دوم) ارزیابی می شوند و اگر صلاحیت های لازم را احراز کنند وارد مرحله دوم مصاحبه، یعنی بررسی توانایی طلاب در زمینه تدریس معارف اسلامی -قرآن و کلام اهل بیت (ع)- و احکام شرعی می شوند.

 

 

فعالیت 100 مدرسه در سراسر کشور

کسانی که امتیاز لازم را کسب می کنند جذب جمعيت تعاون اسلامی سازمان رستگاران می شوند و در بیش از 100 مدرسه تحت نظارت این سازمان در سراسر کشور فعالیت می کنند هرچند همه کارهای پذیرش و جذب در شهر قم، خیابان صفاییه، کوچه 15، بعد از چهار راه انجام می شود.

 

جمعيت تعاون اسلامی سازمان رستگاران ارتباط نزدیکی با شماری از خیران و واقفان دارد و همین تعامل زمینه تامین هزینه های این سازمان و مدارس تابعه را فراهم آورده است. یکی از این خیران نیک اندیش «محمود لولاچیان» است که ساختمان مدرسه علمیه مشکات رستگاران در تهران (خیابان وحدت اسلامی، بعد از بیمارستان رازی، نبش کوچه خندان» را وقف کرده است.

 

 

خودکفایی در جذب دبیر و مدیر روحانی با تاسیس مدرسه مشکات رستگاران

این مدرسه فعالیت علمی خود را به صورت رسمی از سال تحصیلی 1399 – 1400 آغاز می کند و اکنون مراحل پذیرش 50 طلبه را طی می کند. رویکرد جمعيت تعاون اسلامی سازمان رستگاران در تاسیس مدارس علمیه خودکفایی در تعلیم و به تبع آن، پذیرش و جذب روحانیون برای تدریس در 100 مدرسه تابعه و برای بیش از 10 هزار دانش آموز در سراسر کشور است.

 

حجت الاسلام والمسلمین «علی ‌اصغر محمدی‌ دوست» در این باره به خبرنگار شبستان گفت: آیت الله سید محمد حسن مشکات که موسس و متولی سازمان رستگاران است تاسیس مدارس علمیه را در راستای تربیت روحانیون مورد نیاز برای تدریس در مدارس تابعه مورد تاکید قرار دادند و بر این اساس، نخستین شعبه مدارس علمیه مشکات رستگاران در سال 1396 در شهر قم تاسیس شد.

 

مدیر اجرایی سازمان رستگاران افزود: این سازمان چندی پیش به این نتیجه رسید که باید شعبه ای از مدارس علمیه مشکات رستگاران را در شهر تهران به عنوان پایتخت کشور راه اندازی کند که این کار به لطف الهی، امسال انجام شد.

 

 

مدارس باید هویت اسلامی داشته باشند

وی اضافه کرد: باور داریم مدرسه ای می تواند دانش آموزان را بر اساس مبانی دینی تربیت کند که هویت اسلامی داشته باشد نه اینکه صرفا چند برنامه دینی در طول هفته برگزار کند بر همین اساس، رویکرد سازمان رستگاران استفاده مستمر و پویا زا ظرفیت روحاینون در تربیت دانش آموزان است که تاسیس مدارس علمیه مشکات رستگاران بر این اساس انجام شد.

 

از نکات جالب درباره مدرسه علمیه مشکات رستگاران، تربیت طلاب با داشتن مهارت های ارتباطی، مدیریتی و تبلیغی در سطح بالا است به طوری که طلبه پس از پایان دوره تحصیلی اش در این مدرسه بتواند با اعتماد به نفس، تجارب و دانش خود را به دانش آموزان منتقل کند. به منظور تحقق این هدف، طلاب در کلاس های مهارتی و فن خطابه و منبر به صورت مستمر شرکت می کنند.

 

آموزش روش تعامل با خانوادهها در تربیت دانشآموزان

حجت الاسلام والمسلمین «حسین علیزاده» در این باره به خبرنگار شبستان گفت: طلاب در مدرسه علمیه مشکات رستگاران به گونه ای تربیت می شوند که بتوانند تعاملی خوب با دانش آموزان و خانواده های آنان داشته باشند در واقع باور داریم که چرخه تربیت بدون همراهی پدران و مادران ممکن نیست.

 

مدیر مدرسه علمیه مشکات رستگاران (شعبه تهران) افزود: خانواده اساس تربیت در دین اسلام است بنابراین ما در این مدرسه، طلاب را  به گونه ای تربیت می کنیم که بتوانند با شروع کار تدریس و تعلیم در مدارس، مهارت های ارتباطی و مدیریتی را در عرصه عمل به کار گیرند.

 

روحانیون باید در راس مدارس باشند

وی ادامه داد: مدرسه ای در طراز انقلاب اسلامی است و می تواند زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشد که یک روحانی در آن صرفا نقش یک امام جماعت را نداشته باشد بلکه در راس امور باشد زیرا تعلیم و تربیت از شئون حوزویان است.

 

همه ساله به منظور ارزیابی مهارت ها و توانمندی های روحانیون و طلاب شاغل در مدارس رستگاران، ارتقای نقاط مثبت و کاهش ضعف هایشان، طرح کمال در فصل تابستان برگزار می شود که طی آن دوره های آموزشی در رشته های مدیریت، روان شناسی، جامعه شناسی، مشاوره و اخلاق اسلامی برگزار می شود تا اندوخته های روحانیون این مدارس به روز شود.

 

 

چشمانداز بین المللی مدرسه 

مدارس رستگاران که در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان در داخل کشور موفقیت های بسیاری کسب نموده چند سالی است گام را فراتر از کشور نهاده و تاکنون شش شعبه را برای ایرانیان ساکن چند کشور دیگر راه اندازی کرده است. این سازمان امیدوار است رویکرد جهانی امام زمان (عج) را با تربیت دینی نسل های مختلف، فراگیر کند.

 

نکته قابل ذکر در پایان این گزارش، این است که مدرسه علمیه مشکات رستگاران توسط آیت الله سید محمد حسن مشکات تاسیس شد و تحت نظارت سازمان مدارس رستگاران است. مدرسه علمیه مشکاه دیگری در تهران تحت تولیت حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا قاسمیان فعالیت دارد بنابراین نباید این دو را با یکدیگر اشتباه گرفت.

 

سخر آخر اینکه، مدرسه علمیه مشکات رستگاران، فصلی نو در زمینه تربیت طلاب و همکاری با مدارس است و می کوشد با به کارگیری روش های نوین تبلیغ و آموزش مهارت های ارتباطی و مدیریتی، طلاب مسلمان تراز انقلاب اسلامی تربیت کند. این مدرسه به عنوان بخشی از سازمان مدارس رستگاران نگاهی جهانی دارد از اینرو آموزش مهارت های تبلیغ در سطح بین الملل از الویت های آن است.

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: هویت اسلامی مدرسه علمیه مشکات رستگاران مهارت های ارتباطی دانش آموزان مدارس علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر

جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت و خشنودی از حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی در مزار شهدای دانشگاه تجمع کردند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جمعی از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت و خشنودی از حمله موشکی و پهپادی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی در مزار شهدای دانشگاه تجمع کردند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

 

علی پورکمالی انارکی؛ رئیس دانشگاه و حجت الاسلام نبی الله فضلعلی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از سخنرانان این مراسم بودند.

همچنین در پایان مراسم نیز بیانیه‌ای توسط دانشجویان قرائت شد.

 

مدت زمان زیادی از حمله موشکی-پهپادی بزرگ کشورمان با عنوان عملیات «وعده صادق» علیه اراضی اشغالی نمی‌گذرد. حمله‌ای که در قالب آن بیش از ۱۸۰ پهپاد، بیش از ۳۵ موشک کروز و بیش از ۱۱۰ موشک بالستیک زمین به زمین مورد استفاده قرار گرفت و خسارات سنگینی به رژیم اشغالگر قدس وارد شد.

 

این عملیات غرورانگیز باعث شد دانشجویان و قشر دانشگاهی سراسر کشور با برپایی تجمعاتی از این اقدام حمایت و خرسندی خود را بیان کنند.

 

دیگر خبرها

  • اجرای آموزش «حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز» در مدارس
  • دستگیری ۴زن بدل انداز در شاهرود/متهمان غیر بومی و سابقه دار بودند
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • پذیرش طلبه در مدرسه علمیه آیت الله دامغانی
  • تجمع دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه ایران علیه رژیم صهیونیستی +تصاویر
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • رونمایی از بزرگ‌ترین دیوارنگاره دانشگاهی با موضوع عملیات «وعده صادق» +عکس