Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز برگزار شد و در آن پروژه کمربند جنوبی به عنوان بخشی از طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد امروز برگزار شد و در این جلسه، بند‌های باقیمانده از نظریه کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر درخصوص طرح تفصیلی جنوب غرب مشهد به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بند هفتم این نظریه عنوان شده است: «پس از بحث و تبادل نظر گسترده پیرامون مزایا و معایب کمربند جنوبی، با توجه به پیش بینی بزرگراه جنوبی (کمربند جنوبی) در ساختار ترافیکی شهر مشهد در طرح جامع مصوب، پیشنهاد مشاور محترم مبنی بر حفظ بزرگراه جنوبی مورد تایید قرار گرفت. لازم به توضیح است با عنایت به اقدامات اخیر شهرداری در راستای خلق فضای اجتماعی در پهنه‌های جنوبی شهر (کوه پارک)، انجام ارزیابی اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی ناشی از نقش ترافیکی محور در این بخش از شهر مورد تأکید قرار می‌گیرد.»

در بند هشتم این نظریه نیز مطرح شده است که با توجه به ضرورت حفظ ارتفاعات، کنترل و جلوگیری از تحریک توسعه ناشی از بزرگراه جنوبی، مقرر شد همه اراضی بلافصل شمال بزرگراه جنوبی به فضا‌های سبز حفاظتی و کاربری‌های خدماتی بزرگ مقیاس اختصاص یابد.   بیشتر بخوانید: تناقضات شورای شهر مشهد در پروژه کمربند جنوبی / طرحی که زندگی سه میلیون نفر را به خطر می‌اندازد تصمیم خنثی و بی اثر شورای شهر مشهد سعید شعرباف تبریزی، عضو هیات علمی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) در اینستاگرام خود به توضیح آنچه امروز در صحن علنی شورای شهر مشهد رخ داد، پرداخته و نوشته است: «متأسفانه شورای شهر مشهد، امروز در مصوبه خود، علیرغم تمامی تلاش‌های دغدغه‌مندان و نظر قاطع متخصصان، اصل وجود کمربند جنوبی را به رسمیت شناخت و تنها مدیریت آثار زیست محیطی آن را از مراجع بالاتر مطالبه کرد. یعنی پروژه اجرا خواهد شد، منتنها تلاش می‌شود آثارش کم شود.»

براساس اظهارات شعرباف، مصوبه شورای شهر مشهد تصمیمی خنثی و غیرسودمند است و در تاریخ شهرسازی مشهد ثبت شد و اثرات اجرایی آن در ادوار بعد، بر عهده مصوب کنندگان آن خواهد بود.
او نوشته است: از امروز به بعد و بر مبنای این مصوبه، تمام هزینه‌‌های چند ده میلیاردی شهرداری در پروژه کوه پارک که بنا بوده بخش کوچکی از این ارتفاعات را، به حضور مردم اختصاص دهد و معارض با نقش ترافیکی کمربند جنوبی است، خلاف قانون است و حیف بیت المال،  تنها در بخش حاشیه بزرگراه قانونی است.

شعرباف همچنین نوشته است: اولا پروژه کوه پارک و تغییرات مترتب بر آن، تنها در اراضی حاشیه کمربند جنوبی به رسمیت شناخته می‌شود؛ یعنی آن بخشی از کوه پارک رسمیت دارد که هیچ تناقضی با وجود کمربند جنوبی نداشته باشد. ثانیا مدیریت اثرات زیست محیطی و ترافیکی این پروژه، چون فراتر از مشاور طرح تفصیلی است، باید توسط مشاور جامع یا کمیسیون ماده پنج صورت گیرد.

براساس توضیحات وی، معنی مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد این است که اولا مشاور زیست محیطی فقط وظیفه مدیریت آثار زیست محیطی را دارد و ثانیا اصل وجود کمربند جنوبی در مکان فعلی تثبیت می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمربند جنوبی مشهد ارتفاعات جنوبی مشهد شورای اسلامی شهر مشهد شورای شهر مشهد بزرگراه جنوبی کمربند جنوبی طرح تفصیلی زیست محیطی کوه پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد

دریافت 1 MB کد خبر 846479 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم میانکاله پتروشیمی محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • افتتاح سد و نیروگاه اومااویا در سریلانکا توسط شرکت ایرانی
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش