Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: مشاغل فاقد کد بیمه کارگاهی در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تا تاریخ ۲۵ تیر ماه برای ثبت نام در سامانه کارا فرصت دارند.

علیرضا خزائلی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: تسهیلات حمایتی دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به افراد شاغل درحوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی  به دو گروه تعلق می‌گیرد، نخست مشاغلی که دارای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی هستند که از یک ماه پیش ثبت نام آن ها در سامانه کارا شروع شده و تا بیست و پنجم تیرماه  برای ثبت نام مهلت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خزائلی درباره میزان تسهیلات پرداختی گفت: به ازای هر فرد بیمه شده در تأسیسات گردشگری ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود که دارای دوره‌ تنفس سه ماهه از زمان دریافت بوده و از مهرماه به بعد زمان بازپرداخت تسهیلات آغاز می‌شود که طی دو سال برگشت خواهد کرد.

وی درباره تسهیلات گروه دوم که شامل فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی بدون بیمه است، اظهار کرد: این گروه شامل راهنمایان گردشگری، بومگردی‌ها و هنرمندان صنایع‌دستی انفرادی و کارگاهی فاقد شماره بیمه می‌شود که با پیگیری و رایزنی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به طرح حمایتی دولت از مشاغل بدون بیمه اضافه شدند و ثبت نام آن‌ها برای دریافت وام به مبلغ ۶۰ میلیون ریال از دوشنبه ۱۶ تیرماه در سامانه کارا آغاز شده و تا تاریخ ۲۵ تیر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین خاطرنشان کرد: «گروه‌های بیمه شده و فاقد کد کارگاهی بیمه در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی فارغ از اینکه پیامک وزارت کار را گرفته یا نگرفته‌اند، می‌توانند تا تاریخ ۲۵ تیر ماه جاری با مراجعه به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir با توجه به زیر رسته‌های اعلام شده در سامانه برای دریافت تسهیلات حمایی اقدام نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری بیمه میراث فرهنگی کرونا مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گردشگری و صنایع دستی میراث فرهنگی سامانه کارا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عزت‌الله ضرغامی، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل موزه ملی ایران برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای دارد و در جدیدترین اقدام، دولت با لغو روادید ۳۳ کشور دنیا موافقت کرد که یک گام بزرگ برای حوزه گردشگری به حساب می‌آید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: البته پیشنهاد ما لغو روادید با ۶۰ کشور بود که در دولت با لغو روادید با ۳۳ کشور موافقت شد. با این لغو روادیدهای انجام شده در حقیقت امکان سفر نیمی از مردم دنیا به ایران بدون دریافت روادید فراهم شده است.

وی افزود: متأسفانه برخی از رسانه‌های خارجی با دنبال کردن پروژه ایران‌هراسی به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه و رونق گردشگری هستند. ما با مسئله‌ای به نام ایران‌هراسی روبه‌رو هستیم و گردشگری می‌تواند با این پدیده مقابله کند.

ضرغامی ادامه داد: در حوزه صنایع‌دستی در دولت سیزدهم کارهای بسیار خوبی انجام شده است. با موافقت دولت خوشبختانه بیمه ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی پیگیری شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: همچنین با دستور رئیس‌جمهوری مقرر شد در ورودی تمامی شهرهای کشور بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شود. این در حالی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در مراکز فرهنگی تحت اختیار این وزارتخانه و نیز پایگاه‌های ملی و جهانی فروش صنایع‌دستی انجام شود.

ارتباط ما با کمیسیون فرهنگی از جنس همفکری است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین با اشاره به برپایی نشست با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و قدردانی از رئیس و اعضای این کمیسیون خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری ما با کمیسیون فرهنگی مجلس از جنس همفکری است و خوشبختانه همکاری‌های خوبی باهم داریم.

در این نشست همچنین معاونان وزارت میراث‌فرهنگی و نیز رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به بیان نظر و ارائه گزارش پرداختند.

کد خبر 6079210

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • پرداخت بیش از ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در گیلان
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ضرغامی: نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • نیمی از مردم دنیا می توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • ۳.۵ میلیارد نفر امکان سفر بدون روادید به ایران را دارند
  • پرداخت ۳۲۶ میلیارد تسهیلات به صنایع‌دستی گلستان
  • ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی گیلان پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان