Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@16:17:21 GMT

گفت‌وگوی وزرای خارجه روسیه وآمریکا

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۱۲۱

وزارت خارجه آمریکا از تماس تلفنی وزیر خارجه این کشور با همتای روس خود درباره اوضاع افغانستان، لیبی و سوریه خبر داد. ناطقان: وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که تماس تلفنی مایک پامپئو، وزیر خارجه این کشور با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که روز دوشنبه انجام شد درباره اوضاع افغانستان به ویژه پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمایت مالی روسیه از تندروها علیه آمریکا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاخ سفید اعلام کرده در جریان گزارش "جایزه روسیه به طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی" نیست و آژانس‌های آمریکایی هم اطلاعاتی که بگوید روسیه با طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان تبانی کرده را تایید نمی‌کنند. روسیه نیز این ادعا را رد کرده است.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر گفت که پس از انتشار این گزارش، آمریکا باید تحریم‌هایی را علیه بخش‌های اطلاعاتی و دفاعی روسیه وضع کند.

اخیرا نیویورک‌تایمز گزارش داده بود که دولت ترامپ در حال ارزیابی اطلاعاتی است که براساس آن یک واحد مخفی ارتش روسیه به نیروهای مسلح نزدیک به گروه طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان جایزه پولی، وعده داده بود.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا پامپئو همچنین در این تماس با لاوروف درباره مساله امنیت انتخابات و آمادگی کشورش برای برگزاری ریاست جمهوری در سوم نوامبر گفتگو کرد.

لاوروف و پامپئو علاوه بر این درباره بحران‌های لیبی و سوریه نیز رایزنی کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با تایید این تماس اعلام کرد دو طرف درباره روابط دوجانبه و نشست‌های گروه‌ کار آمریکا و روسیه درباره مسائل نظامی و ثبات استراتژیک نیز تبادل نظر کردند.
منبع: تابناک برچسب ها: امریکا ، روسیه ، ناطقان ، گفتگو

منبع: ناطقان

کلیدواژه: امریکا روسیه ناطقان گفتگو وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه

وزارت دفاع سوریه درباره تجاوز بامدادی آمریکا به مناطقی در شرق این کشور بیانیه‌ای صادر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع سوریه در این بیانیه آورده است: جنگنده های اشغالگران آمریکایی بامداد امروز سه شنبه به برخی شهرکها و روستاها و مواضع نظامی در استان دیرالزور و حومه آن حمله کردند.

تجاوز هوایی آمریکا به مناطقی در «دیرالزور» سوریه

این بیانیه افزود این تجاوز آمریکایی به شهادت هفت نظامی و یک غیرنظامی و زخمی شدن 19 نظامی و 13 غیرنظامی منجر شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع سوریه، حمله اشغالگران آمریکایی خسارتهای زیادی هم به زیرساختهای این مناطق وارد کرد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • مسکو: فعالیت ناتو در شرق اروپا به سمت درگیری با روسیه است
  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • جزئیات تجاوز بامدادی آمریکا به شرق سوریه
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند