Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل صارمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه ملخ‌های بومی امسال زودتر در سطح مزارع و مراتع شهرستان کرج دیده می‌شوند، اظهار کرد: بارندگی‌های خوب بهاره و از طرفی پوشش گیاهی مناسب موجب شده که در سال جاری ملخ‌های بومی حدود پانزده روز زودتر در سطح مراتع دیده شوند.

وی با بیان اهمیت مبارزه با طغیان ملخ‌های بی بال «زبرا» که بیشتر در روستاهای «دُروان» و «نوجان» شهرستان کرج دیده می‌شوند، گفت: جهاد کشاورزی کرج با همکاری منابع طبیعی استان البرز علیه این قبیل آفات از جمله ملخ مبارزه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج بیان کرد: استفاده از تله‌های تشتکی و نوری و همچنین حفر کانال روغن از جمله اقداماتی است که در زمینه مبارزه با ملخ‌ها در سطح مراتع و مزارع استفاده شده است.

تعداد ملخ‌های بومی در البرز بیشتر از حد معمول است

صارمی بر توزیع سم رایگان میان کشاورزان برای استفاده در حاشیه مزارع و مراتع از جمله برنامه‌های مؤثر با هدف کنترل طغیان ملخ‌های بومی تاکید کرد.

به گفته وی در خردادماه هر سال ملخ‌های زبرا در سطح مراتع و مزارع شهرستان کرج مشاهده می‌شوند که می‌تواند موجب خسارت و آسیب شوند، به همین دلیل مبارزه با آفات ملخ در دستور کار قرار داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در خصوص تراکم حضور ملخ زبرا در سطح مراتع و مزارع شهرستان کرج، بیان کرد: اگر فراوانی این ملخ‌ها در هر مترمربع بیش از ۳۰ عدد باشد، موجب آسیب به این عرصه‌ها می‌شود.

صارمی تعداد ملخ‌های بومی مشاهده در هر مترمربع از مزارع و مراتع درگیر این ملخ را برابر ۱۲ تا ۱۷ عدد اعلام کرد و گفت: اما امسال در برخی کانون‌ها مانند روستاهای دُوران و نوجان تعداد ملخ‌های بومی در هر مترمربع بیش از ۳۰ عدد بوده و موجب شده که با این آفات مبارزه کنیم.

مشاهده ملخ‌ها در مناطق کوهستانی البرز

وی با تاکید بر اینکه هر ساله مواردی از ظهور ملخ‌های زبرا در روستاهای «وینه»، «نشترود»، «مورورد» و دیگر نقاط جاده چالوس نیز مشاهده می‌شود، گفت: کانون این ملخ‌های بومی در روستاهای مستقر در نقاط کوهستانی استان البرز از جمله روستاهای جاده چالوس و طالقان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج در پاسخ به اینکه ملخ‌های زبرا مشاهده شده در سطح یک مرتع قابلیت انتقال به دیگر مزارع و مراتعی را دارند یا خیر؟ گفت: این ملخ‌ها بی بال هستند، و فقط از مرتعی به مرتع دیگر قالبیت انتقال دارند اما نمی‌توانند پرواز کنند و به صورت دسته جمعی به روستا یا شهری دیگر هجوم آورند.

صارمی همچنین اضافه کرد: ملخ‌ها پس از بلوغ در اواخر تیر تا اواسط مرداد ماه در همان مکان‌ها تخم ریزی کرده و می‌میرند.

کد خبر 4973547

منبع: مهر

کلیدواژه: جاده چالوس جهاد کشاورزی البرز ملخ صحرایی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد حجاب و عفاف ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان مزارع و مراتع جهاد کشاورزی سطح مراتع ملخ های بومی شهرستان کرج ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لردگان گفت: در حال حاضر طرحی عملیاتی کوتاه مدت توسعه ورزش همگانی با ۳۰عنوان برنامه بازی‌های بومی محلی و همگانی در حال اجراست.
حسنی افزود: جشنواره بازی‌های بومی محلی لردگان با حضور مردم بمنظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در منطقه حاجی آباد برگزار شد.
به گفته وی، برپایی صنایع دستی، پخت غذای محلی، موسیقی محلی، مسابقات ورزشی، نمایشی و بازی‌های بومی محلی ویژه دختران از برنامه‌های برگزار شده در این جشنواره بود.

دیگر خبرها

  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • غول‌های آهنی در مزارع: نگاهی به فرآیند تولید تراکتورهای غول پیکر (فیلم)
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • بز‌های کوهی در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (فیلم)
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • بهترین روش سرخ کردن بادمجان با کمترین روغن (فیلم)
  • فرایند کاشت و پرورش طالبی ارگانیک در خانه (فیلم)
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)