Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر نبویان، موسوی و بنده کاندیدای ریاست کمیسیون اصل 90 هستیم که در ارتباط با این موضوع باید منتظر ماند و دید که صحن مجلس، اقبال بیشتر به کدام یک از این سه نفر دارد.

«نصرالله پژمان‌فر»، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی سخنان مقام معظم رهبری خطاب به مجلس یازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: نکته‌ای که در فرمایش رهبری بسیار مهم بود در خصوص احساسی بود که در برخی افراد ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت تصور برخی از نمایندگان به این صورت بود که اگر بخواهیم، اقدام و اصلاحی در کشور انجام دهیم، باید مسائل را به صورت یکطرفه مطرح کنیم و خواسته‌های خود را بدون توجه به مقدورات و در نظر گرفتن شرایط کشور، به ویژه شرایط خواسته یا ناخواسته‌ای که دولت در مقابل خود دارد، به سرانجام برسانیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نتیجه این رفتارها این می‌شد که فضای تعامل میان قوا کاهش می‌یافت. در حقیقت در عین حفظ استقلال قوا باید این نکته را در نظر بگیریم که خواسته‌های مجلس، در مسیر دستگاه‌های اجرایی و دولت تحقق پیدا می‌کند، چرا که مجلس ریل‌گذاری می‌کند و دولت اجرا می‌کند.

پژمان‌فر ضمن تاکید تعامل قوا با یکدیگر تصریح کرد: در قانون اساسی ضمن آنکه به اصل تفکیک قوا تاکید شده، به تعامل میان سه قوه هم تاکید شده است. بنابراین تاکید رهبری بر تعامل میان قوا توصیه بسیار ضروری برای همه نماینده‌ها و به ویژه نمایندگانی که برای اولین‌بار نمایندگی را تجربه می‌کنند، بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حقیقت از صحبت‌های ایشان این نکته برداشت می‌شود که باید در یک تعامل میان مجلس و دولت مسائل را جلو ببریم اگرچه باید جدیت و قاطعیت مطالبات را پیگیری کنیم.

این عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در رابطه با ریاست این کمیسیون با توجه به انصراف میرسلیم از کاندیداتوری ریاست کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: درحال حاضر نبویان، موسوی و بنده کاندیدای ریاست کمیسیون اصل 90 هستیم که در ارتباط با این موضوع باید منتظر ماند و دید که صحن مجلس اقبال بیشتر به کدام یک از این سه نفر دارد. اما باید در این راستا تلاش کنیم که هر جمع‌بندی صحن علنی داشت، همه اعضای کمیسیون اعم از دائمی و غیر دائم در یک تعامل جدی و سازنده به جدیت مسائل را جلو ببرند.

پژمان‌فر در پاسخ به سوالی در مورد زمان انتخاب رئیس کمیسیون اصل 90 یادآور شد: روز چهارشنبه رئیس کمیسیون اصل 90 مشخص می‌شود. 2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم ریاست کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تعامل میان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتمادسازی میان مردم و دولت باید بیش از پیش شود

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، محمدباقر قالیباف یکشنبه شب در مراسم سالروز شهادت حضرت سید جلال الدین اشرف برادر حضرت امام رضا(ع) در آستانه اشرفیه گیلان اظهار کرد: دشمنان نیز روی نقاط ضعف ما در بخش های اقتصادی و فرهنگی سرمایه گذاری کردند تا ما را دچار مشکل کنند.

وی افزود: اما ما باید در همین عرصه نیز مردمی سازی داشته باشیم تا بتوانیم موفق شویم زیرا پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دوران دفاع مقدس و سایر مشکلات، با حضور مردم موفقیت حاصل شد و در همه عرصه ها با ورود مردم به پیروزی رسیدیم.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: امام راحل(ره) به مردم ایمان و اعتقاد داشتند و می دانستند که مردم در هرصحنه ای ورود کنند, موفقیت به دست خواهد آمد.

وی گفت: البته ابتدا باید اعتمادسازی میان مردم و دولت بیش از پیش انجام شود و گام نخست را باید مسئولان بردارند و اقتصاد را مردمی کنیم تا از مشکلات اقتصادی رهایی یابیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دوره چهارساله اخیر در مجلس نیز مبانی مربوط به مردمی سازی انجام شده تا بیش از پیش شاهد حصور نخبگان و جوانان مبتکر باشیم تا همانند بخش دانش بنیان که تحول شگرفی انجام شده در سایر بخش ها هم شاهد باشیم.

قالیباف بیان کرد: ما باید در بحث مردمی سازی ویژگی های امام راحل(ره) را مبنای کار خود قرار دهیم و در بخش های معنویت, عقلانیت و عدالت حرکت کنیم البته به معنویتی اعتقاد داریم که به عقلانیت و عدالت کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سرمایه های اجتماعی که می تواند بسیار اثرگذار باشد, اعتماد بین مردم و دولت است و در هرشرایطی باید وحدت جامعه را حفظ کنیم.

قالیباف در ادامه به تاثیر برکات وجود امامزادگان در کشور اشاره و اظهار کرد: بی شک حضور خاندان اهل بیت و یاران آن بزرگواران سبب خیر و برکت و عزت ما بوده و ما به عنوان یک مسلمان افتخار می کنیم که تربیت شده اهل بیت و متصل به خاندان اهل بیت هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: از ابتدای اسلام تاکنون مبارزات بزرگی توسط اهل بیت و خاندان آن بزرگواران شکل گرفته و انقلاب اسلامی نیز ثمره مبارزه خاندان ائمه اطهار است و ما باید شکر این نعمت را به درستی بجا بیاوریم.

استاندار گیلان نیز در این آیین گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه نمایندگان در تلاشند که مسیر را برای اجرای دقیق قانون هموار سازند و به همین دلیل از آنان تشکر می کنیم.

اسدالله عباسی اظهار کرد: نمایندگان مجلس همواره همدل و همراه دولت بودند و امیدواریم که با وحدت و همدلی با نمایندگانی که به مجلس جدید راه یافتند, در مسیر پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: باید با اتحاد و همدلی و با مشارکت مردم بتوانیم در بخش اقتصادی شاهد جهش تولید باشیم زیرا هر زمانی که شاهد مشارکت مردم بودیم, موفقیت حاصل شد.

وی ادامه داد: ما نیز در دولت با تمام وجود تلاش خواهیم کرد تا بر مشکلات چیره شویم و تورم تک رقمی شود و در بخشهای دیگر نیز بتوانیم گام های موثری را برداریم تا بیش از پیش شاهد رضایتمندی مردم باشیم.

استاندار گیلان در ادامه به مبارزات مردم این خطه در طول تاریخ در مقابل زورگویان اشاره و بیان کرد: مردم گیلان در طول تاریخ به اثبات رساندند که همیشه در مسیر ائمه اطهار بودند و در این مسیر و در همه ادوار درخشیدند.

عباسی اضافه کرد: گیلان پایگاه عاشقان و محبان به ائمه اطهار و ولایت است و در مبارزه با زورگویان و ستمگران پیشگام بودند و این سرزمین مامن بزرگانی همچون میرزا کوچک جنگلی, آیت الله بهجت فومنی و هشت هزار شهید بزرگوار است.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در گیلان بیش از ۹۰۰ بقعه و امامزاده وجود دارد که همچون نگینی در سراسر این استان می درخشند و مردم نیزدر کنار این امامزادگان با ایمان به خدا زندگی کردند و اعتقاد راسخی به ائمه اطهار دارند.

دیگر خبرها

  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم
  • اقبال شاکری : قانون نهضت ملی مسکن، مختص به یک دولت یا مجلس خاص نیست ! / هیچ اقدامی در مورد مسکن اجاره‌ای بلندمدت انجام نشده است + فیلم
  • اعتمادسازی میان مردم و دولت باید بیش از پیش شود