Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستورالعمل جدیدی برای اساسنامه سندیکای بیمه‌گران ایران به تصویب رسیده که براساس آن کمیته‌ای انضباطی متشکل از هفت عضو برای رسیدگی تخلفات اعلام شده علیه هریک از اعضای این سندیکا تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دستورالعمل جدیدی در اجرای تبصره یک ماده ۱۲ اساسنامه سندیکای بیمه‏ گران ایران به منظور ایجاد فضای سالم و عاری از تخلف از ضوابط و مقررات حرفه‌‏ای و صنفی و افزایش کارآیی و بهبود کمّی و کیفی فعالیت اعضای سندیکا جهت رسیدگی به تخلفات احتمالی آنان از مفاد تصمیمات شورای عمومی و هیات رئیسه به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برابر این دستورالعمل کمیته‏‌ای مرکب از هفت نفر، شامل سه نفر از اعضای سندیکا به انتخاب شورای عمومی، روسای کمیسیون‏‌های مالی، فنی و حقوقی و دبیرکل که با رعایت مفاد این دستورالعمل و قوانین و مقررات جاری نسبت به تخلفات اعلام شده علیه هر یک از اعضای سندیکا، رسیدگی کرده و تصمیم می‌گیرند.

بر اساس این گزارش تصمیمات شورای عمومی و هیات رئیسه همان است که توسط ارکان مذکور با رعایت ترتیب دعوت، نصاب رسمیت جلسات و ضوابط مقرر در اساسنامه سندیکا اتخاذ و به نحو مکتوب به اعضا ابلاغ شده باشد.

در دستورالعمل یادشده تصریح شده که اداره جلسات کمیته انضباطی به عهده رئیس یا نائب رئیس و سایر امور کمیته انضباطی نظیر ثبت شکایات واصله، صدور دعوتنامه، تنظیم صورتجلسات، ابلاغ آراء توسط دبیرکل سندیکا انجام خواهد شد.

مدت عضویت اعضاء در کمیته انضباطی دو سال است و انتخاب مجدد آنها مشروط به داشتن شرایط مندرج در بند (ب) ماده (۱) منعی ندارد.

گفتنی است کمیته انضباطی در چارچوب موازین این دستورالعمل و مصوبات شورای عمومی و هیات رئیسه و نیز مقررات مربوط با مطالعه و بررسی گزارش واصله و مدارک و مستندات مربوط و عملکرد عضو مدعی علیه در موضوع، با دعوت از نماینده‏ عضو یاد شده به جلسه رسیدگی و استماع دفاعیات و بررسی ادله وی در رابطه با موضوع، ادعای مطرح شده را رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

لازم به ذکر است که مواردی نظیر تذکر شفاهی در جلسه شورای عمومی، اخطار کتبی، اخطار کتبی با درج در پایگاه اطلاع رسانی سندیکا و محرومیت از تمام یا قسمتی از خدمات مشترک سندیکا و اعلام تخلف به بیمه مرکزی جهت بررسی و اتخاذ تصمیم مقتضی از جمله تنبیهاتی است که برای متخلفان در نظر گرفته شده است. بدیهی است در صورت عدم احراز تخلف مدعی علیه، کمیته انظباطی رای به برائت او صادر شود پرونده مختومه خواهد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سندیکای بیمه گران سندیکای بیمه گران ایران بیمه کمیته انضباطی شورای عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد: دیدار تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران در هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال برگزار و از سوی رحمان احمدی، مربی تیم مس رفسنجان تخلفاتی مبنی بر نقض مقررات و اصول کلی رفتار رخ داد.

وی به مدت یک جلسه از همراهی تیم خود به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود و باید ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

این رای از حیث جریمه نقدی قابل تجدید نظر است.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  •  شمس‌آذر قزوین به جریمه نقدی محکوم شد
  • محرومیت و جریمه نقدی کمیته انضباطی برای رحمان احمدی
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • بیشترین نارضایتی مردم از خودرسازان چیست؟ | ویدئو
  • شورای رقابت قیمت گذار خودرو نیست/ ثبت ۲ هزار شکایت از خودروسازان
  • رسیدگی به ۲ هزار شکایت از خودروسازان در شورای رقابت