Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: شهردار کرمان باید پاسخگوی عدم اجرای مصوبه تعیین تکلیف بافت فرسوده شهر کرمان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یدالله موحد صبح امروز در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با بیان اینکه وقتی سازمان‌ها و دستگاه‌ها خاصیت خود را انجام نمی‌دهند مردم رنج می‌برند اظهار داشت: سال‌های سال وضعیت بافت فرسوده شهر کرمان بلاتکلیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دل شهر کرمان و مرکز شهر در قالب بافت فرسوده قرار می‌گیرد به مامن یک مجرم سابقه‌دار تبدیل شده که طلافروشی را سرقت می‌کند گفت: بی‌مسئولیتی نسبت به بافت فرسوده در شهر کرمان مشهود است و کسی پاسخگوی مردم نیست.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه چندین مرتبه است که وجود بافت‌های فرسوده از دلایل سرقت‌های مختلف و انواع جرائم بوده است تصریح کرد: شهرداری کرمان موظف است بلافاصله نسبت به بافت فرسوده شهر کرمان اقدام کرده و آنها را تعیین تکلیف کند.

استاندار کرمان: اجرای طرح ملی مسکن در حاشیه شهر کرمان به صلاح نیستگزارش| چه کسی مقصر آبگرفتگی‌های شهر کرمان است؟گزارش ویدئویی تسنیم|وضعیت اسفبار آبرسانی سیار به حاشیه شهر کرمان / رنج و مشقت مردم برای قطره‌ای آب

وی با بیان اینکه متاسفانه به مصوبات شورای تامین استان کرمان هم توجهی نمی‌شود گفت: شهردار کرمان باید پاسخگو باشد که ظرف شش ماهه گذشته چه اقداماتی انجام داده است.

موحد با اشاره به اینکه بافت فرسوده شهر کرمان زمینه ایجاد جرم است و مسئولان شهر مسئولیت را نمی‌پذیرند افزود: ترک فعل‌ها خساراتش به مراتب بیشتر از انجام فعل است.

وی با بیان اینکه مسئولان موظف به اجرای مصوبات هستند گفت: دادستانی کرمان در این زمینه باید ورود کند و با مسئولانی که از مصوبات جلسه تخطی کردند برخورد قاطع شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه شهرداری کرمان باید گزارش بدهد که از جلسه قبل تا امروز در این زمینه چکارهایی انجام داده است افزود: قوه قضائیه ترک فعل‌های مسئولان را با جدیت پیگیری می‌کند چرا که باعث خسارت به مردم و بیت‌المال می‌شود.

دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه بخشی از بافت فرسوده شهر کرمان به‌دلیل تخریب و ریزشی که انجام شده به استعمال مواد مخدر، پنهان شدن مجرمین و یا خرید و فروش اموال مسروقه تبدیل شده است اظهار داشت: شهرداری موظف است این املاک را شناسایی و تخریب کند که کنترل آن تسهیل شود.

سیدمهدی قویدل سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: در بیانات اخیر مقام معظم  رهبری در هفته قوه قضائیه رسیدگی و حل مشکلات مردم و پیشگیری از وقوع جرم و موضوع حضور میدانی مسئولان قبل از وقوع مشکلات مردم تاکید شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه بافت‌های فرسوده شهر کرمان مستعد ایجاد جرم و آسیب است گفت: قرار بوده شهرداری کرمان با همراهی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان بافت‌های میراثی شهر کرمان شناسایی شود.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT7 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه استان کرمان بیشتر بخوانید... شهردار کرمان: طرح جامع شهر کرمان سال آینده بازنگری می‌شود‌ شناسایی بناهایی با ارزش ثبت ملی و جهانی در بافت تاریخی شهر کرمان ‌‌۱۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر کرمان در وضعیت نامطلوبی زندگی می‌کنند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه استان کرمان قوه قضائیه استان کرمان بافت فرسوده شهر کرمان دادگستری استان کرمان پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان شهردار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • لزوم تعیین تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • لزوم تعیین و تکلیف بانک عامل برای پرداخت تسهیلات نهضت مسکن در کرمان
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات