Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور از رایگان بودن سنجش دانش آموزان مناطق عشایری، سیل‌زده و  زلزله‌زده خبر داد.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سید جواد حسینی با اشاره به اجرای طرح سنجش و استمرار آن تا 15 شهریورماه، اظهار کرد: این غربالگری که از سال ۷۳ با پوشش 1.5 درصدی نوآموزان آغاز شد امروز این آمار به ۹۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۶ درصد  افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به دغدغه خانواده‌ها در خصوص سلامت نوآموزان افزود: هر چند در سال جاری هدف‌گذاری ما پوشش ۹۹ درصدی است اما اجرای این طرح همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد.

حسینی، اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی جسمانی را از مهم‌ترین فعالیت‌ها برشمرد و تصریح کرد: جامعه جهانی، جمهوری اسلامی ایران و آموزش‌وپرورش را به‌دلیل این غربالگری و فراگیری، تحسین و مورد تجلیل قرارداد.

وی از وجود اتاق انتظار در پایگاه‌های سنجش خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان سنجش را از ۱۵ دقیقه به ۳۰ دقیقه افزایش دادیم. در پایگاه‌های ما ۴۴ نفر روزانه پذیرش می‌شدند که اکنون ۲۰ نفر پذیرش می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور افزود: در سال قبل حدود ۹۵۰ پایگاه سنجش داشتیم که این آمار در سال جاری به یک هزار و 200 پایگاه افزایش‌یافته است و تعداد پایگاه‌های تخصصی نیز به 2 هزار و 200 پایگاه افزایش‌یافته است.

وی گفت: در راستای رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی در ورودی و خروجی پایگاه‌ها، ماسک و مایع ضدعفونی قرار دادیم و همچنین اگر در پایگاهی کمبود زمان برای سنجش نوآموزان وجود داشته باشد آن پایگاه می‌تواند در نوبت بعدازظهر فعالیت کنند.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته در این طرح هم دانش‌آموزان بدو ورود و هم پیش‌دبستانی‌ها را با هم داشتیم اما امسال سنجش پیش‌دبستانی‌ها را از آغاز سال تحصیلی انجام می‌دهیم.

وی  افزود: هزینه سنجش هر نوآموز ۴۰ هزار تومان است که در هر استان به تشخیص شورای سنجش ۵ درصد رایگان و یا ۱۰ درصد نیم‌بها است و همان‌طور که گفتم این هزینه برای مناطق عشایری، سیل‌زده و زلزله‌زده نیز رایگان است.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: دانش آموزان سید جواد حسینی طرح سنجش کودکان پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی از اجرای طرح بیمه رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند و بیشتر در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: زنان خانه‌دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و به بالای آنها از یکم فرورین سال۱۳۹۶ به بعد است تا ۳۱ فروردین ماه فرصت دارند برای بیمه کردن خود و بهره‌مندی از مزایای بیمه اجتماعی اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان متوفی و نقل و انتقال سوابق، بصورت رایگان اقدام کنند.

وی افزود: این قانون شامل زنان ساکن مناطق روستایی و عشایری است و از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعمال می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان تصریح کرد: در این مرحله، مادرانی دارای سه فرزند به بالا با مراجعه به سایت www.roostaa.ir و ورود به بخش «ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل)» می‌توانند ثبت نام کنند.

اسماعیلی با اشاره به تکمیل فرایند ثبت‌نام متقاضیان پس از استعلام از ثبت احوال، گفت: اولویت تکمیل ثبت نام با مشمولانی است که منطبق بر فراخوان، شرایط لازم را احراز و زودتر اقدام به ثبت نام کرده باشند.

وی ادامه داد: حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری توسط دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت می‌گیرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند
  • افزایش ۳۷۵ درصدی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانش آموزان گنابادی
  • «سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود
  • ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایر در اصفهان
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • ثبت نام بیمه رایگان مادران غیرشاغل مناطق روستایی و عشایری
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش سلامت نوآموزان
  • افزایش امتحانات نهایی به سه مقطع تحصیلی
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است