Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@21:18:15 GMT

محیط زیست قزوین و زنجان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۵۱۶

محیط زیست قزوین و زنجان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم‌نامه فیمابین ادارات کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و ادارات کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در راستای ارتقای همکاری‌ها در زمینه اجرای بهتر قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست و تعامل در جهت مدیریت بهینه مناطق تحت مدیریت در مرزهای مشترک دو استان منعقد شد.

حسن عباس نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: در راستای تحقق سیاست‌ها و قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست، حفاظت و بهسازی محیط زیست، قانون شکار و صید، حفاظت از تالاب‌ها، تعامل و حفاظت و استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات سازمان در استان‌های همجوار در خصوص مدیریت مناطق تحت مدیریت در مرزهای مشترک استانی، تفاهم نامه بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین و اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هدف از بستن این تفاهم نامه ارتقا همکاری فی مابین در خصوص استفاده از تجهیزات حفاظتی مستقر در مرز دو استان، افزایش ضریب حفاظت مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش، حفاظت از مناطق و زیستگاه‌های حیات وحش، پایش شبانه روزی عرصه‌های طبیعی استان با هدف جلوگیری از تخریب و شکار و صید غیر مجاز استان، اطفاءحریق، مقابله با ورود دام غیر مجاز از مرزهای دو استان، صرفه جویی در وقت، امکانات، نیرو و تجهیزات، استفاده از تجربیات پرسنل دو استان در حفظ مناطق مشترک و سرشماری حیات وحش است.

عباس نژاد با تأکید بر اینکه مشکلات فعلی نیاز به همکاری دو استان دارند ادامه داد: زمینه همکاری‌های مشترک جهت استقرار پاسگاه‌های محیط بانی در مرزهای مشترک، اطلاع رسانی سریع هر گونه تخلف و بیماری حیات وحش در مناطق مشترک، استفاده از امکانات دوطرفه جهت اطفا حریق، همکاری پیرامون پروژه‌ها ی پژوهشی تحقیقاتی، مدیریت چرای دام، آموزش جوامع محلی برای حفظ تنوع زیستی، همکاری در حفظ منابع آبی، بازدید مأمورین یکان دو اداره کل از وضعیت مناطق تحت مدیریت از دیگر اهداف انعقاد تفاهم نامه است.

کد خبر 4973585

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن عباس نژاد محیط زیست قزوین تفاهم نامه همکاری ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا شهرکرد حجاب و عفاف ایلام بیرجند خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان استانداری سمنان کل حفاظت محیط زیست استان تفاهم نامه حیات وحش دو استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم

ایسنا/لرستان محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه با حضور موثر و پایش منطقه، موفق به فیلمبرداری از خرس قهوه‌ای در منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه شدند.

محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه طبق برنامه‌ریزهای صورت گرفته جهت پایش مناطق در ایام تعطیلات نوروز موفق به ثبت تصاویر خرس قهوه‌ای در منطقه‌ حفاظت شده اشترانکوه شدند.

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در این باره گفت: محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ با حضور موثر و پایش منطقه با استفاده از دوربین‌های جدید و با کیفیت بالای خود که برای پایش منطقه، طی سال گذشته دریافت نموده بودند، موفق به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده اشترانکوه شدند.

سالاروند افزود: این اولین ثبت تصویر این گونه‌ ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه می‌باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ بعنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شده که نشان دهنده‌ پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان بواسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه روزی همکاران محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست لرستان و همچنین هوشمندسازی و افزایش تعداد نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت استان طی دو سال گذشته می‌باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستدار محیط زیست و حیات‌وحش بتوانیم، شاهد احیا بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص و ارزشمند حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پایان ضمن قدردانی از محیط‌بانان خدوم استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت ثبت هر گونه‌ تصاویری از حیات وحش استان تصاویر را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده، صورت گیرد.

خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند. حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می‌روند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • گلایه راه‌آهن شمالغرب از بدعهدی شرکت شهرک‌های صنعتی
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت
  • همکاری گردشگران نوروزی در حفاظت از محیط زیست
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو