Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما نشان می‌دهد بیش از ۳۲ درصد مردم در فصل بهار، رادیو گوش داده‌اند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ مرکز تحقیقات صداوسیما نظرسنجی از مردم درباره برنامه‌های صدای رسانه ملی و شبکه‌های رادیویی را در فصل بهار 1399 منتشر کرد. بر این اساس، 32٫1 مردم در این فصل شنونده‌ برنامه‌های رادیو بودند و به صورت میانگین دو ساعت در شبانه‌روز به رادیو گوش سپرده‌اند، 58٫8 درصد از آن‌ها بیشتر روزهای هفته (چهار روز و بیشتر) به رادیو گوش داده‌اند و این رسانه صمیمی توانسته رضایت 73٫4 درصد شنوندگان را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظرسنجی که در 31 شهر دارای مرکز صداوسیما و تهران انجام شده، نشان می‌دهد شبکه‌های رادیویی آوا (13٫7 درصد)، جوان (13٫2 درصد) و ایران (12٫7 درصد) پرشنونده‌ترین شبکه‌های رادیویی در فصل بهار بوده‌اند. بر اساس این نظرسنجی، از میان قالب‌های برنامه‌های رادیو، قالب‌های خبر (50٫6 درصد) و موسیقی (45٫5 درصد) بیشتر از دیگر برنامه‌ها شنونده داشته‌اند.

این نظرسنجی اطلاعات جالب دیگری را هم درباره مخاطبان رادیو ارائه داده، از جمله اینکه مردان بیشتر از زنان مخاطب رادیو بودند و افراد 50 ساله و بزرگ‌تر بیشتر از بقیه گروه‌های سنی، شنونده برنامه‌های صدا بوده‌اند. پرشنونده‌ترین ساعات گوش دادن به برنامه‌های صدا هم صبح‌ها ساعت‌های 9 تا 10 (34 درصد) و 8 تا 9 (32٫6 درصد) و بعدازظهرها ساعت 17 تا 18 (30٫5 درصد) بوده است.

بررسی مخاطبان رادیوی پایتخت هم نشان می‌دهد رادیو تهران توانسته 3٫2 درصد مخاطب به خود جذب کند. بر اساس این نظرسنجی، بیشتر مخاطبان (57٫1 درصد) رادیو را در منزل گوش می‌دهند و خودروی شخصی (49٫9 درصد)، محل کار (7٫6 درصد) و تاکسی، اتوبوس و ... (5٫5 درصد) محل‌های دیگری هستند که مخاطبان در آن‌ها به رادیو گوش می‌سپارند. (جمع درصدها به این خاطر از 100 بیشتر است که هر پاسخگو می‌توانست بیشتر از یک پاسخ را انتخاب کند.)

همچنان رادیوی خودرو (50٫5 درصد) رایج‌ترین گیرنده مورد استفاده برای شنیدن رادیو است و در رتبه‌های بعدی رادیوی معمولی (37٫9 درصد)، تلویزیون شامل رادیونما، گیرنده دیجیتال و گیرنده ماهواره (21٫3 درصد)، رادیو تلفن همراه شامل برنامک رادیو، ایرانصدا، رادیو اف.ام گوشی همراه و ... (8٫9 درصد) و رایانه شخصی (0٫2 درصد) قرار دارند. نظرسنجی مرکز تحقیقات نشان می‌دهد 83٫3 درصد از مخاطبان رادیو برای گوش دادن به برنامه‌های صدای رسانه ملی، خودشان رادیو را روشن می‌کنند و 16٫7 درصد هم گفته‌اند به واسطه گوش دادن دیگران به رادیو مخاطب برنامه‌های رادیو شده‌اند.

از میان کسانی که خودشان رادیو را روشن می‌کنند، 68 درصد گفته‌اند به صورت هدفمند برنامه یا شبکه خاصی را برای شنیدن انتخاب می‌کنند.

"رادیوپیام" و "رادیو آوا" در ABU برای اولین بار حضور یافتند

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رادیو نمایش رادیو قرآن رادیو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تلویزیون بیشتر بخوانید... پر مخاطب‌ترین ساعت تلویزیون/ رشد ۸.۶ درصدی مخاطبان در بهار ۱۳۹۹ آمادگی صداوسیما برای فرهنگسازی کرونا/ پیشنهاد علی‌عسکری و خواسته وزیر بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رادیو نمایش رادیو قرآن رادیو صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تلویزیون رادیو قرآن رادیو رسانه ملی تلویزیون نشان می دهد رادیو گوش برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ این برنامه در ادامه تولید برنامه‌های متنوعی که این روز‌ها در صدای اردبیل در دست تهیه است که با طرح مشکلات و پیگیری مطالبات مردمی از اول اردیبهشت از رادیو اردبیل و رادیو نما پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آمارهای عجیب برای بالا بردن شبکه سه/ برمودا و شریفی مقدم ۳۰۰ میلیون بار دیده شدند شما چطور آقای فروغی
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» را اجرا کردم
  • رضایتمندی سی و دو درصدی مخاطبان از رادیو کیش
  • پیگیری مشالبات مردم در برنامه رادیویی «ساوالانیم» از رادیو اردبیل
  • بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • شنونده «شب های ایران» از رادیو چی چست باشید