Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-18@06:01:55 GMT

شکست سعودي ها در برابر اراده ملت يمن

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۶۰۱

شکست سعودي ها در برابر اراده ملت يمن

خبرگزاری آریا- سرتیپ عزیز راشد: حملات اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن به عمق خاک عربستان، یک ناکامی برای صنایع تسلیحاتی آمریکاست که پول‌های سعودی‌ها صرف خرید این تسلیحات می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، سخنگوی سابق نیرو‌های مسلح یمن ضمن تکذیب ادعا‌های سعودی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اخیر پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع حیاتی سعودی‌ها در استان‌های جیزان و نجران و عسیر در جنوب عربستان و محل نشست فرماندهان سعودی با مزدوران در پادگان تداوین در استان مأرب یمن؛ دارای پیام‌های متعددی نظامی و اقتصادی و سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرتیپ عزیز راشد گفت: هشدار‌های قبلی رهبری یمن و نیرو‌های مسلح یمن با این ضربات اخیر در تداوین در مأرب و نجران و جیزان و عسیر به حقیقت پیوسته و بیانگر فناوری پیشرفته نیرو‌های مسلح یمن و در راستای عمل به ابتکار شهید صالح الصماد رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن است که ابتکار «با یک دست یمن را می‌سازیم و با دست دیگر از آن حمایت می‌کنیم» مطرح کرد.
وی خاطر نشان کرد: این حملات همچنین در پاسخ به خواسته ملت یمن است. این حملات دارای پیام‌های بازدارندگی است. مهم‌ترین حمله اخیر به سامانه‌های پاتریوت و سامانه‌های باکسری است که گفته می‌شود از آسمان عربستان حمایت می‌کنند. سامانه‌های پاتریوت و باکسری قادر به مهار پهپاد‌ها و قدرت موشکی یمنی‌ها نیستند. این یک ناکامی برای صنایع تسلیحاتی آمریکاست که پول‌های سعودی‌ها صرف خرید این تسلیحات می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: ضربات متنوع اقتصادی به سعودی‌ها وارد شد که مهم ترینش حمله به شرکت عظیم نفتی آرامکو در جیزان است. می‌توانیم بگوییم اقتصاد سعودی پس از این حملات به حال مرگ خواهد افتاد و در برابر اقتصاد بین الملل کم خواهد آورد.
سرتیپ عزیز راشد افزود: حمله به اتاق‌های عملیات در پادگان تداوین در مأرب از دیگر ابعاد این حمله است که فرماندهان نظامی سعودی و فرماندهان مزدوران در آن حضور داشتند. این نشانگر پیشرفت نظامی در تجارب نظامی و اطلاعات نظامی و جمع آوری اطلاعات نظامی است. این حمله همچنین واکنش بازدارنده و سریع به جنایت اخیر سعودی‌ها در استان حجه است که بر اثر آن شماری از زنان وکودکان یمنی به شهادت رسیدند.
وی گفت: در حمله اخیر خلبانان جنگنده‌های متجاوز هدف قرار گرفتند. این خلبانان فاقد دین و اصول اخلاقی هستند. خلبانان سعودی و غیر سعودی و خلبانان صهیونیست و دیگر خلبانان اجاره‌ای در حمله اخیر هدف حمله قرار گرفتند.
سخنگوی سابق نیروهای مسلح یمن همچنین تصریح کرد: به خانواده‌های خلبانان سعودی و غیر سعودی می‌گوییم نگذارید از فرزندان شما برای رسیدن به خواسته‌های صهیونیست‌ها و رژیم سعودی بهره برداری کنند در غیر این صورت آتش نیرو‌های یمنی دامن آنان را در هر جا که باشند خواهد گرفت به خصوص آنکه سازمان‌های اطلاعاتی یمن درباره مشخصات کسانی که این حملات را انجام می‌دهند اطلاعات دارند و به آنان با سلاح‌های بازدارنده یمنی حمله خواهیم کرد علاوه بر اینکه محاکمه نظامی انجام خواهیم داد و به شورای امنیت وسازمان‌های بین المللی شکایت خواهیم کرد.
عزیز راشد گفت: نیرو‌های مسلح یمن از حملات یک بعدی و دو بعدی به حملات چند بعدی آن هم با مجموعه‌ای از پهپاد‌ها و موشک‌های جدید بالستیک منتقل شده اند. نظریه ارتش یمن بر ابداع و نوآوری و ساختن تسلیحات در یمن مبتنی است و همه سامانه‌های پاتریوت و دفاعی دشمن را درهم شکسته ایم و زمانی که تعداد زیادی موشک و پهپاد به شمال و جنوب و شرق و غرب عربستان آن هم در کمترین زمان ممکن اصابت می‌کند و سامانه‌های دفاعی سعودی نیز نمی‌توانند آن‌ها را رهگیری کنند؛ این یک موفقیت بزرگ نظامی است و امارات و صهیونیست‌ها را نگران می‌کند.
وی تاکید کرد: هواپیما‌های ائتلاف شکست خورده اند البته نیرو‌های مقاومت یمنی از سال 2016 میلادی هواپیما‌ها را شکست داده اند. رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد با پشتیبانی هوایی می‌تواند در یمن پیشروی کند. می‌گوییم قدرت هوایی شما به سبب پیشرفت نظامی ارتش یمن دیگر ارزشی ندارد و ما معادله برتری نظامی هوایی شما را درهم شکسته ایم و در عمق عربستان هم عملیات انجام می‌دهیم. این نتیجه تلاش‌های شتابان و گسترده یگان‌های موشکی و پهپادی و دانشگاهیان و نظامیان است که درد ملت یمن اعم از زن و کودک را درک می‌کنند. حتی کارشناسان روس و آمریکایی اذعان کرده اند یمنی‌ها می‌توانند بهتر از هر کسی در ارتش‌های دنیا به خوبی از پهپادهایشان استفاده کنند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: ما از کارشناسان نظامی در وزارت دفاع یمن تشکر می‌کنیم و به آنان درود می‌فرستیم. امروز زبان صلح با دشمن سودی ندارد. عبد الملک الحوثی رهبر انقلاب یمن از همان ابتدای جنگ به دشمن هشدار داد و گفت پاسخ خواهیم داد و اعلام کرد ما در زمان و مکان مناسب پاسخ می‌دهیم و صاحب پهپاد و موشک خواهیم شد که به قلب دشمن و به ریاض و پس از ریاض خواهد رسید. این‌ها سخنان رهبر انقلاب یمن است که محقق شده است.
عزیر راشد افزود: دشمن صهیونیستی با ائتلاف سعودی همکاری می‌کند و به رژیم سعودی فناوری نظامی و اطلاعات می‌دهد. دشمن صهیونیستی امروز از سمت شمال با مقاومت لبنان و از داخل فلسطین و از داخل ایران و از داخل سوریه و از یمن با موشک در محاصره است. عبد الله الحاکم رئیس سازمان اطلاعات ارتش یمن نیز رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که اظهاراتش برای این رژیم دردناک بود و این رژیم انتظار چنین سخنانی را نداشت. سخنان الحاکم ناشی از اطلاعات و توانایی‌ها و مهارت‌ها و زرادخانه تسلیحاتی است.
سخنگوی سابق نیروهای مسلح یمن در پایان تاکید کرد: رژیم سعودی به جهانیان و ملت خودش دروغ گفته و اعلام کرده است این سلاح از ایران می‌آید. ما نگران نیستیم. اگر بتوانیم از ایران یا روسیه سلاح یا موشک بیاوریم می‌آوریم این برای ما عیب نیست چرا که همه جهان در حال فرستادن سلاح به عربستان هستند. هزاران میلیارد دلار تاکنون عربستان برای سلاح هزینه کرده است. هدف عربستان با این سلاح‌ها درهم شکستن اراده ملت یمن و نیرو‌های مسلح آن است. این سخنان آنان نشانگر شکست در برابر یمنی هاست می‌خواهند بگویند دشمن ما ایران است. آن‌ها می‌گویند اگر ایرانی‌ها با یمنی‌ها نبودند سعودی‌ها شکست نمی‌خوردند.
 
رونمایی از نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک
شبکه تلویزیونی المسیره نیزدر خبری گزارش داد، سرتیپ عبدالله بن عامر معاون مدیر اداره تبلیغات یمن گفت: ما امروز برابر عملیاتی بزرگ در عمق خاک سعودی و داخل قرار داریم. همواره تنها یک موشک بالستیک شلیک می‌کردیم، اما صبح امروز (دوشنبه) از چندین موشک و پهپاد استفاده کردیم.
بن عامر افزود: زمان عملیات محدود و کوچک از نظر جغرافیایی گذشته است. همه اهداف ما، اهدافی نظامی بودند و این پاسخ به تجاوزات دشمن بود.
وی افزود: محاصره شدید شده است و وظیفه نیرو‌های مسلح این است که برای فشار بر دشمن به منظور برچیده شدن محاصره، عملیات نظامی انجام دهد. هدف راهبردی نیرو‌های مسلح یمن، متوقف کردن تجاوزگری و پایان دادن به محاصره و پاسخ دادن به دشمن است.
سرتیپ عبدالله بن عامر افزود: عملیات ما، بی هدف نیست و ما غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهیم بلکه سردرگمی پدافند هوایی سعودی موجب تلفات در بین نیرو‌های خودشان می‌شود.
وی همچنین گفت: نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک به زودی در زمان مناسب رونمایی خواهد شد. ما مدارکی داریم که ثابت می‌کند جنگنده‌های سعودی، پارکینگ فرودگاه اب‌ها را بمباران کرده اند.
 
پایگاه‌ها و تاسیسات نظامی دشمن سعودی هدف قرار گرفت
شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد، الرویشان معاون نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در امور دفاع و امنیت گفت: عملیات امروز(دوشنبه)، پایگاه‌ها و تاسیسات نظامی را در عمق خاک دشمن سعودی هدف قرار داد. این عملیات خسارات مادی سنگینی برای دشمن و کشته یا زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله فرماندهان و کارشناسان دشمن را به دنبال داشت.
الرویشان افزود: عملیات موازنه بازدارندگی همزمان با توسعه موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها ادامه دارد. ما به توسعه برد موشک‌ها و پهپاد‌ها برای مسافت‌هایی که برای دشمن و حامیان آن غیرمنتظره خواهد بود، ادامه می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شکست سعودی نیرو های مسلح یمن عزیز راشد هدف قرار سعودی ها پهپاد ها موشک ها یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عطوان:تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رای الیوم، عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل جهان عرب، در پیام تصویری جدید خود با تمجید دوباره از پاسخ نظامی ایران به رژیم پوشالی صهیونیستی، قدرت‌نمایی نظامی سپاه پاسداران ضد دشمنان قسم‌خورده ایران را تاریخی خواند و از پس‌لرزه‌های این عملیات در محافل صهیونیستی در اراضی اشغالی پرده برداشت.

وی درباره ادعای صهیونیست‌ها درباره حمله قریب الوقوع به خاک ایران در واکنش به پاسخ نظامی ایران را فضاسازی و جنگ روانی دستگاه‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها عنوان کرد.

سردبیر روزنامه رأی الیوم، رژیم صهیونیستی را یک رژیم از هم فروپاشیده در برابر ایران به عنوان یک کشور قدرتمند تأثیرگذار در سطح منطقه دانست و مهمترین رخداد مواجهه نظامی اخیر ایران ضد رژیم صهیونیستی را در رویارویی مستقیم و بدون بهره گیری تهران از بازوان منطقه‌ای محور مقاومت بیان کرد.

عطوان افزود: عملیات شنبه‌شب ایران ثابت کرد که (رژیم) اسرائیل هرگز توانایی دفاع از خود در برابر رهگیری موشک‌های بالستیک و پهپادی ایران بدون بهره گیری از متحدان کلاسیک خود از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس در حریم هوایی اردن را ندارد.

این تحلیلگر جهان عرب با اشاره به خیانت دولت اردن به آرمان فلسطین و همدستی با (رژیم) اسرائیل و متحدان این رژیم در تلاش برای رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایران، از وجود ۱۶ پایگاه نظامی متحدان اسرائیل از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس در خاک اردن برای مقابله با ایران خبر داد.

وی همچنین درباره قدرت ویرانگر کلاهک‌های انفجاری موشک‌های ایران در اصابت به اهداف تعیین شده در (رژیم) اسرائیل، گفت: اگر ساکنان اسرائیل ویدئو‌های ثبت شده از قدرت تخریبی و حجم ویرانی ناشی از موشک‌های ایرانی به دو پایگاه هوایی در نواتیم و دیگری در صحرای نقب را مشاهده کنند، ۴ میلیون شهرک نشین؛ یعنی نیمی از ساکنان اسرائیل به پناهگاه‌ها پناه می‌برند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدام بلاتأمل جمهوری اسلامی در صورت خطای دشمن
  • عملیات وعده صادق سپرموشکی و سیستم راداری دشمن را درهم شکست/ اصابت تمام موشک‌های هایپرسونیک به هدف
  • رژه نیرو‌های مسلح قدرت نمایی حقیقی از اراده ملت است
  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است
  • اقدام نیروهای مسلح، تحقق اراده ملی بود
  • «وعده صادق» فصل جدیدی در تاریخ نظامی جهان است
  • عطوان:تهدید اسرائیل جنگ روانی است/صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایران را ندارند
  • موشک‌های ایران برای کدام کشورها تهدید است؟
  • تهدید اسرائیل درباره حمله به ایران جنگ روانی است |‌ موشک‌های ایران ۲ پایگاه هوایی را تارو مار کرد
  • لزوم حفظ دستاوردهای عملیات موفق سپاه در مقابل عملیات روانی دشمن