Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@16:45:00 GMT

بیکارترین استان های کشور کدام است؟+نمودار

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۶۷۱

بیکارترین استان های کشور کدام است؟+نمودار

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد استان لرستان با نرخ بیکاری ۲۱ درصد به عنوان بیکارترین استان ایران در بهار امسال شناخته شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق آمار ارائه شده از نتایج بیکاری در فصل بهار 99  لرستان با 21 درصد بیکاری بیکارترین استان کشور است.  نرخ بیکاری لرستان در بهار امسال به 21 درصد رسیده در حالی که این نرخ در مدت مشابه پارسال16.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 بوده است.

پس از استان لرستان نیز استان چهارمحال و بختیاری با نرخ 19.1 درصد و استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان به ترتیب با 13.8 و13.1 بیشترین نرخ بیکاری را در کشور داشته‌اند. کمترین نرخ بیکاری در بهار امسال نیز به ترتیب مربوط به  خراسان جنوبی با 4 درصد بیکاری  و استان های اردبیل, مازندران, مرکزی و فارس است که به ترتیب 6درصد, 6.2درصد,6.5 درصد و 6.6 بوده است.

شکاف بیکاری استان‌ها نشان دهنده فاصله بالاترین نرخ بیکاری با پایین‌ترین نرخ بیکاری استان‌ها در یکسال است که این شاخص از تفاضل بالاترین نرخ بیکاری با پایین‌ترین نرخ به دست می‌آید.

 انتهای پیام/

R1012189/P/S7,82/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بحران بیکاری و اشتغال بیشتر بخوانید... نرخ بیکاری جوانان ۲۴.۵ درصد اعلام شد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران بیکاری و اشتغال بحران بیکاری و اشتغال نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد اشتغال بیش از ۴۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی

علی دهقانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: امسال تعهد اشتغال در استان، ۴۴ هزار و ۲۲۲ نفر است و پارسال تعهدات اشتغال استان، ۴۲ هزار و ۵۹ نفر بود که اشتغال ۵۱ هزار و ۳۳۶ نفر در سامانه رصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان از آغاز بکار دولت سیزدهم در هشت فصل بجز زمستان ۱۴۰۱، همواره تک رقمی بوده، افزود: نرخ بیکاری در زمستان پارسال، ۷.۶ درصد بود.

دهقانی با بیان اینکه از بین شاغلان ثبت شده در سامانه رصد، ۷۴ درصد مردان و ۲۶ درصد زنان هستند، اضافه کرد: ۲۲ درصد از اشتغال ایجادی مربوط به بخش صنعت، ۲۳ درصد کشاورزی و ۵۵ درصد مربوط به بخش خدمات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی، با اشاره به تسهیلات مشاغل خانگی، ادامه داد: از ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار استانی حدود ۱۰۲ میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان، حدود ۹۰ درصد تاکنون جذب شده است.

دهقانی همچنین در خصوص سطح سواد استان هم افزود: ۲ هزار و ۳۷۷ نفر بی‌سواد در استان شناسایی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • کاهش ۱۴ درصدی نرخ تورم لرستان
  • تک‌رقمی شدن نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی
  • نرخ بیکاری زمستانی هم در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد رسید
  • نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به ۷.۶ درصد درصد رسید
  • مقرری‌بگیران بیکاری در خراسان رضوی ۱۹ درصد کاهش یافت
  • نرخ بیکاری زمستانی در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • سهم لرستان در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور ۷ درصد است
  • تعهد اشتغال بیش از ۴۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی