Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@17:30:40 GMT

ارائه راهکاری برای مقابله با ویروس دنگی

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۷۳۸

ارائه راهکاری برای مقابله با ویروس دنگی

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک تیم چند رشته ای از دانشگاه علوم پزشکی تگزاس مکانیسم جدیدی برای طراحی داروهای ضد ویروسی جهت ویروس دنگی کشف کرده و نتایج این مطالعه در حال حاضر در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم موجود است.

ویروس دنگی پاتوژن مهم ویروسی منتقل شده از پشه است که هر ساله 390 میلیون نفر را دچار عفونت های انسانی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنگ در بیش از 100 کشور جهان رایج است و 40درصد جمعیت جهان در معرض خطر عفونت آن هستند.

هنگامی که فرد به دنگی مبتلا می‌شود، علائم خفیف تا شدید ممکن است شامل تب، حالت تهوع، استفراغ ، بثورات و دردهای عضلانی، استخوانی و مفصل باشد. با وجود این، در حال حاضر هیچ داروی مورد تأیید بالینی در دسترس افراد مبتلا نیست.

در این مطالعه تیم UTMB ساختار کریستالی همزمان پروتئین کپسید دانگی را با مهارکننده‌ای حل کرده است.

ساختار بلوری همزمان جزئیات اتمی در مورد چگونگی اتصال مهار کننده پروتئین کپسید و عملکرد طبیعی آن را مسدود کرده و منجر به مهار عفونت ویروسی شده است. اطلاعات ساختاری راه های جدیدی را برای مهار کننده های طراحی منطقی برای توسعه ضد ویروسی باز کرده است.

چهار نوع ویروس دنگی وجود دارد که همه آنها می توانند باعث ایجاد همه گیری و بیماری در انسان شوند. مهار کننده کنونی، همه انواع ویروس دنگی را مهار نمی کند.

با استفاده از این اطلاعات جدید می توانیم داروهای جدیدی طراحی کنیم که انواع ویروس دنگی را مهار کنند. علاوه بر این، اطلاعات ساختاری به ما امکان را می‌دهد تا ترکیباتی با قدرت بهبود یافته و خاصیت های دارویی ایجاد کنیم.

مارک وایت، دانشیار UTMB که همکار ارشد این تحقیق است گفت: این مهارکننده چهار مولکول کپسید را برای ایجاد تترامر متصل می‌کند. با این وجود، چنین ویروس حاوی تترامر قادر به تولید مولد سلول‌های جدید نیست.

این دانشمند اظهار کرد که این مطالعه نشان داد که ویروس دنگی هنگام درمان با مهار کننده مقاومت چگونه ظاهر می‌شود. ویروس مقاوم در برابر یک اسید آمینه تغییر می کند که اتصال به پروتئین کپسید ویروس را ضعیف کرده است.

Hongjie Xia نویسنده اصلی این تحقیق گفت: «سازمان بهداشت جهانی ویروس دانگی را به عنوان یکی از ده تهدید برتر در زمینه سلامت عمومی ذکر کرده و نیاز به توسعه فوری واکسن و درمان مؤثر آن است. اگرچه ما در حال حاضر با بیماری همه گیر کووید-19 روبه‌رو هستیم سنگاپور و سایر مناطق در حال تجربه رکوردی جدید در تعداد موارد انسانی ویروس دنگی هستند. این تحقیق به ما برای ایجاد درمان های بالینی جهت این بیماری ویرانگر انگیزه می دهد.»

انتهای پیام/

178 / 336 ویروس دنگی تب دنگی ضد ویروس پروتئین کپسید

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ویروس دنگی تب دنگی ضد ویروس مهار کننده ویروس دنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • (ویدئو) انتشار ویروس جدیدی به نام پزشک‌بلاگری
  • پرداخت یارانه به کشت پنبه راهکاری برای تحقق خودکفایی