Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نیروی هوایی ارتش آمریکا از سقوط یک فروند جنگنده اف ۱۶ در هنگام فرود در پایگاه هوایی ایالت نیومکزیکو خبر می‎دهد. تاریخ انتشار: 10:07 - 24 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۷۳۹۰

خبرگزاری میزان – نیروی هوایی ارتش آمریکا اعلام کرد که دوشنبه شب، یک فروند جنگنده اف ۱۶ این کشور سقوط کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شد، این جنگنده در هنگام فرود در پایگاه هوایی «هالومن» ایالت «نیومکزیکو» دچار سانحه شده و سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «ایر فورس تایمز»، خلبان این جنگنده «اف-۱۶ سی» پیش از سقوط، موفق به نجات خود شده و تنها جراحات سطحی برداشته است.

تیم‌های امدادی و تحقیقاتی به محل سقوط این جنگنده اعزام شده اند.

تحقیقات درباره سقوط این جنگنده آغاز شده، اما تاکنون جزئیات بیشتر درباره آن منتشر نشده است.

در همین حال وزارت دفاع آمریکا از کشته شدن یکی از نظامیان این کشور در افغانستان خبر می‎دهد.

بیشتر بخوانید: کشته شدن یک نظامی آمریکایی در افغانستان سقوط جنگنده آمریکایی یک کشته برجای گذاشت

بر اساس گزارش پنتاگون، «جوزف ترنت آلبا»، نظامی ۲۴ ساله آمریکایی روز دوشنبه در جریان یک حادثه در ولایت «قندهار» کشته شده است.

اخیرا نیز وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که یک سرباز ۲۱ ساله اهل تگزاس در افغانستان کشته شد.

پنتاگون در بیانیه خود هویت این سرباز را «وینسنت سباستین ایبریا»، اعلام کرد و مدعی شد «وی در جریان یک سانحه رانندگی کشته شده است.»

گزارش‎ها نشان می‎دهد شمار نظامیان آمریکایی که طی سال گذشته میلادی در افغانستان کشته شده‌اند به ۲۰ نفر رسید؛ مجموع نیرو‌های آمریکایی که در طول ۱۸ سال حضور آمریکا در افغانستان جان خود را از دست داده‌اند، ۲۴۰۰ نفر است.

بر اساس توافقی که در ماه فوریه سال جاری میان آمریکا و طالبان به امضا رسیده، واشنگتن متعهد شده همه نظامیان خود را تا آوریل ۲۰۲۱ از افغانستان خارج کند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟

فرارو- سقوط قیمت دلار ظرف ۴۸ ساعت گذشته تداعی‌کننده شکست هیمنه اسکناس آمریکایی در افکار عمومی است.

به‌گزارش فرارو؛ قیمت دلار آزاد برخلاف اغلب پیش‌بینی‌ها بعد از وقایع شنبه‌شب به‌جای حرکت در مسیر صعودی و فتح قله‌های جدید، سر از مسیر کاهشی درآورد و در کمتر از ۴۸ ساعت از ماجرا، در موقعیت ترک کانال ۶۵ هزار تومان قرار گرفت. روند کاهشی دلار که سنخیتی با تصور فروشنده‌ها و دلال‌های حاضر در میدان فردوسی ندارد، احتمالا حداقل در روز‌های آتی ادامه خواهد داشت. داده‌های رسمی از نبض اقتصادی کشور نشان می‌دهد اسکناس آمریکایی در ماه‌های گذشته تاب و توان پیشروی با سرعت تورم را نداشته و اگر روند تقلیل نرخ تورم عمومی تداوم داشته باشد، می‌توانیم به ادامه سقوط دلار امیدوار باشیم.

کاهش پنج هزار تومانی قیمت دلار در کمتر از ۴۸ ساعت

قیمت دلار در بازار آزاد یعنی جایی که به‌عنوان بازار غیررسمی معرفی می‌شود و شیطنت دلال‌ها در بالاوپایین شدن نرخ‌ها تاثیر‌گذار است، ظرف ۴۸ ساعت حدود پنج هزار تومان ریخت.

قیمت دلار آزاد در معاملات غیرمجاز پشت‌خطی، همزمان با وقایع شنبه‌شب و عملیات وعده صادق، از مرز ۷۰ هزار تومان عبور کرد، اما صبح یکشنبه با آغاز خریدوفروش‌های بازار، اسکناس آمریکایی بیشتر از ۶۷ هزار تومان خریدار نداشت.

قیمت دلار در ادامه جریان خریدوفروش‌های روز یکشنبه بازار توانی برای ایستادن روی قله‌های قبلی نداشت و اتفاقا بررسی‌های فرارو نشان می‌دهد معامله‌گران پشت‌خطی هم در دومین روز معاملاتی هفته از افزایش قیمت دلار ناامید بودند.

قیمت دلار در جریان معاملات پشت‌خطی که تاحدودی از سروشکل وضعیت فردای بازار پرده‌برداری می‌کند، عصر یکشنبه تا زیر مرز ۶۷ هزار پایین آمد و همزمان با آخرین خریدوفروش‌های بازار تا کانال ۶۵ هزار تومان عقب رفت.

کاهش قیمت دلار، آن هم در حد پنج هزار تومان ظرف دو روز، توقع‌ها برای ادامه روند نزولی دلار را بالا می‌برد و اصلا بعید نیست در روز‌های پیش‌رو با عدد و رقم‌های کمتری روبروی اسم دلار آزاد ملاقات کنیم.

شکست هیمنه دلار در افکار عمومی

قیمت دلار از صبح یکشنبه ۲۶ فروردین برخلاف اغلب پیش‌بینی‌ها در مسیر کاهشی قدم برداشت. در دقایق و ساعات ابتدایی معاملات روز یکشنبه دلار آزاد براساس کانال‌های تلگرامی در کانال ۷۰ هزار حضور داشت، اما قبل از ظهر نرخ دلار از این مرز پایین آمد و همزمان با نگارش این مطلب آماده ترک کانال ۶۵ هزار تومان بود.

کاهش قیمت دلار در ۴۸ ساعت گذشته تا حدود زیادی از شکست هیمنه اسکناس آمریکایی در افکار عمومی پرده‌برداری می‌کند. چون طبق اغلب پیش‌بینی‌ها به‌خاطر جو روانی موجود در بازار، انتظار رفتاری دیگری از دلار داشتیم.

افزایش قیمت دلار آزاد همزمان با رسیدن سیگنال‌های هیجانی اجتنا‌ب‌ناپذیر است، اما درست در روزی که انتظار بالا رفتن نرخ دلار در کانال‌های تلگرامی را داشتیم، اسکناس آمریکایی روی دیگری از خودش نشان داد و به‌جای حرکت در مسیر صعودی، شروع به سقوط کرد. یکی از فروشنده‌های حاضر در میدان فردوسی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار اقتصادی برنا از ضرر چشمگیر دلال‌ها خبر داد. یکی دیگر از فروشند‌ه‌ها خرید دلار ۷۰ هزار تومانی را ضرر بزرگی برای دلال‌ها دانست و معتقد بود جبران این ضرر تا چند هفته برای دلال‌ها زمان‌بر است.

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • روزنامه آمریکایی: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • سیاستمدار پاکستانی: اسلام‌آباد ۲ پایگاه به آمریکا داده است
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • اف-۲۲ آمریکایی بهتر است یا جنگنده جی-۲۰ چین؟
  • چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟
  • ۳ کشته در پی سقوط بالگرد در مکزیک
  • مقام آمریکایی: پنج موشک ایران به پایگاه هوایی «نواتیم» اصابت کرد