Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر شبکه بهداشت درمان اهر گفت: اداراتی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

محمد میرزاپور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: تاکنون تعداد یک هزار و 349 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان اهر بستری شده‌اند که از این تعداد یک هزار و 246 مربوط به شهرستان اهر و  ۱۰۳ نفر مربوط به شهرستان هوراند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طی هفته جاری دو مورد فوتی مربوط به کرونا داشتیم که یکی از فوت شدگان دارای سن بیست و هشت بودند که این امر نشان از درگیری گروه‌های سنی ما بین 30 تا50  است.

میرزاپور به بستری‌های  جدید در این هفته نیز در اهر  اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۱۲ نفر در بخش ویژه ۶۱ نفر  در بخش‌های اختصاصی کرونا بستری بیمارستان  این شهرستان هستند. 

دبیر ستاد شهرستانی مقابله با کرونا افزود:  بیش از ۵۰ درصد نمونه‌های اخذ شده از مراجعان مشکوک به کرونا در تیرماه مثبت بوده‌اند و این در حالی است که در فروردین ماه این عدد حداکثر ۲۵ درصد بوده است و این نشان می‌دهد وضعیت ما الان از فروردین ماه وخیم‌تر شده است.

میرزاپور میانگین بستری  روزانه بیمارستان شهرستان اهر را  بین ۱۱ تا ۱۵ نفر  ذکر کرد و افزود: طی نیمه دوم تیرماه تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه حدود ۳ برابر شده است.

این مقام ارشد بهداشت و درمان شهرستان اهر با هشدار بر اینکه ظرفیت دو بخش اختصاصی به بیماران کرونایی تکمیل شده و بخش تازه تاسیس روان در حال آماده‌سازی برای افزایش موارد بستری است.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر موارد ابتلا از کدام مکان‌ها و اماکن  به این بیماری تسری یافته است گفت، مهم‌ترین چالش در شهرستان، عادی انگاری بیماری، بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی و عزاداری، عدم استفاده از ماسک توسط مردم، خصوصا مردان نوجوان و جوانان در مراکز ازدحام، برگزاری مراسم و مهمانی‌های خانوادگی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر یاد آور شد: ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا تصمیماتی جدیدی اتخاذ کرده که از جمله آنها می‌توان، پیرو مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت یک هفته‌ای در شهرستان‌های قرمز اعلام شده بود که فعلا یک هفته دیگر تمدید شد.

وی ادامه داد: اجباری شدن زدن ماسک توسط کارکنان و ارباب رجوع، اجبار استفاده از ماسک توسط صاحبان اماکن بوده و بر اساس مصوبه ستاد ملی امکنه متخلف پلمب خواهند شد و اداراتی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.


میرزا پور تاکید کرد: بیماری کرونا فعلا درمان قطعی ندارد و بهترین و راحترین راه مقابله پیشگیری می باشد، سه اصل مهم پیشگیری، استفاده از ماسک در بیرون از منزل،حتی ماسک های دست دوز هم اثر محافظتی نسبی دارند، رعایت فاصله ۱/۵متری، شستشوی مکرر دست ها قبل از تماس با چشم، بینی و دهان رعایت کنند.

وی به تلاش‌های انجام شده توسط پرسنل درمانی بهداشتی شهرستان اشاره کرد و گفت تاکنون بیش از 4 هزار نمونه در مرکز غربالگری شماره یک و بیمارستان‌ها انجام  شده است که این رقم  نسبت به جمعیت بیشترین میزان نمونه‌برداری در استان توسط اهر انجام شده و از نظر تعداد بعد از تبریز هستیم.

گفتنی است بیمارستان اهر علاوه بر شهرستان اهر، معین برای همه شهرستان‌های ارسباران بوده و  500 هزار نفر از اهالی منطقه را تحت پوشش درمانی دارد.

انتهای پیام/60003

منبع: فارس

کلیدواژه: درمان بیمارستان تبریز بهداشت خبرگزاری فارس فارس تبریز کرونا ویروس بیماران اهر هوراند کلیبر ورزقان ماسک شهرستان اهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد

مهدی زارعی اظهار کرد: پیرو شکایت‌های مردمی، مطب یک دندانپزشک قلابی پس از هماهنگی با دستگاه قضایی، با همراهی پلیس اماکن عمومی برای سومین بار پلمب و فرد خاطی به مراجع قضایی ارجاع شد. متخلف با وجود اینکه بار‌ها از سوی مراجع قضایی محکوم شده بود، با اجاره مکان جدید اقدام به تأسیس دوباره مطبِ غیرمجاز دندانپزشکی کرده بود.

او توضیح داد: این دندانپزشک قلابی در اطراف میدان امام حسین (ع) فعالیت داشت. اگر مردم از او شکایت دارند می‌توانند به معاونت درمان بروجرد مراجعه کنند.

زارعی با اشاره به افزایش فعالیت افراد بدون صلاحیت در حیطه دندانپزشکی به علت گرفتن تعرفه ارزان‌تر توسط این افراد از مراجعه‌کنندگان، افزود: به لحاظ نبودن شرایط بهداشتی و استریل تجهیزات و نداشتن تخصص و مهارت دندانپزشکی، عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیری برای مراجعه‌کنندگان گزارش شده است که منجر به صرف هزینه‌های گزاف می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد
  • پایانی بر شروع دوباره طبابت دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • کشف ۲ میلیارد تومان دخانیات قاچاق در این شهر
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • کشف هزاران عدد دخانیات قاچاق در غرب تهران
  • معرفی بیش از ۱۰۰ واحد مختلف به مراجع قضایی استان