Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@06:03:00 GMT

انعقاد تفاهم‌نامه «هر کارخانه، یک مدرسه» در میبد

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۸۶۹

انعقاد تفاهم‌نامه «هر کارخانه، یک مدرسه» در میبد

با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و به‌دنبال اجرای طرح آجر به آجر، تفاهم‌نامه «هر کارخانه، یک مدرسه» در شهرستان میبد یزد منعقد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهر اله رخشانی‌مهر در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه «هر کارخانه یک مدرسه» که با افتتاح «دبستان پسرانه یاس سرام» در شهرستان میبد آغاز شد، ضمن قدردانی از اقدامات خیرین مدرسه‌ساز با اشاره به این‌که مهم‌ترین بخش و شاه‌کلید برنامه زیر نظام فضا و تجهیزات هویت بخشی به فضاهای معماری است،‌ بیان کرد:‌ معماری ایرانی-اسلامی مورد تأکید سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا مدارس بزرگ بسازیم و باید توجه کنیم که مدرسه بزرگ الزاماً مدرسه باکلاس درس بزرگ نیست، بلکه مدرسه‌ای باکلاس‌های استاندارد همراه با نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه، سالن ورزشی و سالن اجتماعات بوده که با رویکرد معماری سبز و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ساخته می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان این‌که در زلزله کرمانشاه 78 مدرسه آسیب دیدند که همه این مدارس در لیست مدارس تخریب و بازسازی بودند،‌گفت:‌ مدارسی که طی چند سال گذشته ساخته شدند هیچ‌کدام آسیب ندیدند؛ ‌در واقع از زمانی که موضوع ساخت مدارس به‌صورت فنی و یکی از اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش در چارچوب برنامه‌ریزی دنبال شد،‌ بناهای آموزشی استانداردی بنا کردیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مجمع خیرین، اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش‌وپرورش استان یزد خواست که در میبد با توجه به ظرفیتی که دارد به‌صورت مشارکتی در ساخت مدارس بزرگ اقدام تا الگوی بر ای سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های زیر نظام فضا و تجهیزات وزارت آموزش‌وپرورش و نوسازی تنوع بخشیدن به منابع درآمدی است و تأکید بر این است خیرین مدرسه‌ساز تقویت شود و افراد بیشتری را به این موضوع درگیر کنیم بر همین اساس طرح آجر به آجر در دستور کار سازمان قرار گرفت.

رخشانی‌مهر همچنین به موضوع تفاهم‌نامه «هر شرکت و کارخانه یک مدرسه» اشاره کرد و گفت:‌ در این تفاهم‌نامه قرار شد در مدت 10 سال 100 مدرسه در شهرستان میبد ساخته شود.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آجر به آجر توسعه و تجهیز مدارس آموزش وپرورش تفاهم نامه یک مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت

فتح الله توسلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از روند توزیع اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس در شهرستان ابراز گله مندی کرد و گفت: از ۳۸۲ میلیارد تومان اعتبار تجهیز و نوسازی استان فقط ۳ درصد برای شهرستان پیش بینی شده که سهم کبودراهنگ ۶ میلیارد تومان است و کمترین اعتبار در استان است این در حالی است که ۲۵ مدرسه شهرستان نیازمند نوسازی و مرمت و تجهیز است.

وی افزود: نیروگاه شهید مفتح اعلام آمادگی کرده که ۴ مدرسه در شهرستان کبودراهنگ احداث کند و باید پیگیری شود.

توسلی تاکید کرد: اداره آموزش وپرورش شیرین سو مستقل شده و باید اعتبارات و تجهیزات مستقل اعطا شود.

مسلم غلامی فرماندار کبودراهنگ گفت: برای حل مشکلات هنرستان‌های شهرستان و راه اندازی رشته‌های جدید و کاربردی اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد در هفته معلم دهیاران و اعضای شورا‌ها با حضور در مدارس شهر‌ها و روستا‌ها از زحمات معلمان زحمت کش قدر دانی کنند.

حجت‌الاسلام باقری امام جمعه کبودراهنگ گفت: با هماهنگی انجام شده در راه اندازی مدارس معارف در بخش پسران و دختران حوزه‌های علمیه آمادگی همکاری دارند.

 مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: برای تجهیز اداره آموزش و پرورش شیرین سو ۴۰۰ میلیون تومان و برای تجهیز گرمایشی و سرمایشی و اداری و رایانه در این شهرستان بیش از ۳ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حمید شیرازیانی افزود: برای استانداردسازی فضا‌های آموزشی در حوزه ملی اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای شهرستان و اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان برای پایگاه شهید نوژه اختصاص یافته است.

شیرازیان گفت: برای استخر بیش از ۹ میلیارد تومان و برای پیست دو و میدانی ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

سیدصالح اسدی مدیر آموزش و پرورش کبودراهنگ گفت: سالتحصیلی پیش رو مدرسه معارف دختران و سال آینده مدرسه معارف پسران در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: در هفته معلم برنامه‌های مناسبتی در سطح شهرستان برای معلمین برگزار می‌شود.

رشته بهیاری برای دانش آموزان دختر و پسر راه اندازی شده و بیش از ۱ میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات بهیاری پیش بینی شده است و نیازمنده احداث مدرسه مختص رشته بهیاری است.

در هنرستان‌های شهرستان رشته جدید سراجی و معماری داخلی راه اندازی شده که با استقبال خوبی مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت