Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-20@01:32:49 GMT

روسیه و الجزایر درباره اوپک پلاس مذاکره می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۸۷۹

روسیه و الجزایر درباره اوپک پلاس مذاکره می‌کنند

رؤسای جمهوری روسیه و الجزایر برای هماهنگی درباره توافق اوپک پلاس مذاکره می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، کاخ کرملین روز دوشنبه (٢٣ تیرماه) اعلام کرد ولادیمیر پوتین و عبدالمجید تبون درباره تقویت همکاری‌های دوجانبه در بازارهای جهانی نفت در قالب توافقنامه همکاری کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک‌پلاس گفت‌وگو می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که قرار شده است ماهانه برگزار شود، با هدف بررسی پایبندی کشورهای عضو این ائتلاف به سهمیه‌های کاهش تولید و ارائه پیشنهادهایی درباره مقدار عرضه فردا (چهارشنبه، 25 تیرماه برگزار می‌شود.

منبع: شانا

کلیدواژه: روسیه الجزایر اوپک اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد

به گزارش جماران به نقل از رویترز، دولت روسیه سفر مسئولان به خارج از کشور را از ترس تلاش قدرت های خارجی برای رسیدن به اسرار کشور به واسطه این مسئولان منع کرده است. این در حالی است که روابط مسکو و غرب در بدترین دوران خود از بیش از 60 پیش تا کنون به سر می برد.

برخی منابع گفتند که دستگاه امنیت فدرال روسیه به کارمندان در وزارتخانه ها فشار می آورد تا روسیه را حتی برای سفر به کشورهایی که «دوست» نامیده می شوند و مسکو را تحریم نکرده اند، ترک نکنند.

سفر به خارج در دوران اتحاد جماهیر شوروی به شدت محدود بود و حتی قبل از حمله نظامی روسیه به اوکراین  و وقوع جنگ مرگبار میان دو کشور کسانی که از حق مطلع شدن از اطلاعات سری خاصی برخوردار بودند حق خروج از  روسیه را نداشتند.

قدرت های غربی بزرگ نیز قواعد سختگیرانه ای علیه کسانی دارند که حق رسیدن به اسرار سطح بالا را دارند اما به گفته منابعی که به دلیل حساسیت مساله نخواستند نامشان فاش شود محدودیت های کنونی توسط روسیه تا حدودی آشفته است چون هر دستگاه دولتی قواعد خاص خودش را دارد.

یکی از این منابع گفت که تحت فشار دستگاه امنیت فدرال روسیه-که جایگزین دستگاه کا.گ.ب بعد از دوران شوروی شده است- دولت کارمندان چندین اداره را از سفر به هر مکانی بدون اجازه   ممنوع کرده است.

این منابع گفتند که ترس از احتمال وقوع مسئولان روس در دام و اجبارشان برای فاش کردن اسراری به زیان امنیت ملی روسیه دلیل اصلی تشدید قواعد خروج شده است. همچنین یکی دیگر از دلایل ممنوعیت خروج کارکنان و مسئولان دولتی احتمال دستگیری آنها و تحویل شان به کشورهای غربی یا پیشنهاد پول به آنها در مقابل فاش کردن اسرار است.


 

دیگر خبرها

  • روسیه مسئولانش را از سفر به خارج حتی به کشورهای دوست منع کرد
  • نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • گروه ۷ کشورهای همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن
  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است