Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:43:46 GMT

۹ نفر در تحصن شمال دارفور در سودان کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۲۲۸۸۰

۹ نفر در تحصن شمال دارفور در سودان کشته شدند

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری «آناتولی»، این کمیته به عنوان برجسته‌ترین اتحادیه صنفی در سودان با صدور بیانیه‌ای افزود: افراد مهاجم ( که ماهیت آنان را فاش نکرده)، شماری از تحصن‌کنندگان در شمال دارفور را به قتل رسانده و یا زخمی کردند و دارایی‌های شهروندان این منطقه را به سرقت بردند.
این بیانیه توضیح داد : شماری از افراد با گلوله‌های جنگی مورد اصابت قرار گرفتند و عملیات محاصره تحصن‌کنندگان همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجمع اتحادیه‌های صنفی سودان به دنبال این رویداد از شورای حاکم و هیات دولت این کشور خواست تا هر چه زودتر برای پایان دادن به این اقدامات غیرقانونی وارد عمل شوند و عوامل حمله به تحصن‌کنندگان را بازداشت کنند.
مجمع مزبور به عنوان برجسته‌ترین تشکیلات جریان « نیروهای آزادی و تغییر» گفت: شبه نظامیان مهاجم علاوه بر اقدامات یاد شده، شماری از خودروها را به آتش کشیدند و چهارپایان مردم را به سرقت بردند و بازار منطقه را به آتش کشیدند.
مقامات شمال ایالت دارفور دیروز به دنبال شکل‌گیری حوادث خشونت‌آمیز، در این منطقه حالت فوق‌العاده اعلام کردند .
شمال ایالت دارفور از هفته پیش شاهد برگزاری تحصن‌های متعددی بود که طی آن تحصن‌کنندگان خواستار تامین امنیت جانی خود در فصل برداشت محصولات کشاورزی در مقابل حملات شبه نظامیان مسلح و برکناری مقامات محلی شدند.
به گزارش سازمان ملل ، منطقه دارفور از سال ۲۰۰۳ شاهد درگیری مسلحانه میان نیروهای دولتی و اقدامات مسلحانه شورشیان است که در نتیجه آن تقریبا ۳۰۰ هزار نفر کشته شدند و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دیگر آواره شده‌اند.

۱۴۸۷

برچسب‌ها سودان سازمان ملل متحد کشته

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان سازمان ملل متحد کشته سودان سازمان ملل متحد کشته تحصن کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۲۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پلیس پاکستان اعلام کرد که کاروان خودرویی مهندسان چینی در ایالت خیبر پختونخواه هدف حمله تروریستی قرار گرفت که در پی آن پنج مهندس چینی کشته شدند.
 
محمدعلی گنداپور، رئیس پلیس منطقه گفت که مهندسان از اسلام آباد به سمت کمپ خود در محل ساخت سد در داسو در استان خیبر پختونخواه در حرکت بودند.
 
گنداپور گفت: در این حمله پنج مهندس چینی و راننده پاکستانی آنها کشته شدند.
 
منطقه داسو یک سد بزرگ است و این منطقه در گذشته نیز مورد حمله قرار گرفته است. انفجار اتوبوس در سال 2021 باعث کشته شدن 13 نفر از جمله 9 تبعه چینی شد.
 
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته است.
 

دیگر خبرها

  • گزارش سازمان ملل از کشته شدن 13 هزار کودک فلسطینی در غزه
  • (ویدئو) کشته شدن ۴۵ مسافر اتوبوس در حادثه سقوط به دره
  • حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند
  • آخرین جزئیات از حملات رژیم صهیونیستی به حومه ادلب/ شهادت شماری غیرنظامی و نظامی
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در در شمال سیستان و بلوچستان
  • در غزه و سودان چه خبر است؟/ آنقدر گرسنه می مانی تا ذره ذره آب شوی
  • چاقوکشی در ایلینوی آمریکا ۴ نفر کشته و ۷ تن زخمی به همراه داشت
  • اقدامات تحریم کنندگان و اجراکنندگان آنها مثل هواپیماربایان است!
  • کشته شدن پنج مهندس چینی در حمله تروریستی در پاکستان